Wel Wi-Fi, na even geen internet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 13:53

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Hi all,

Ik zit sindskort in een eigen appartement in een flat met een aansluiting van Ziggo. De installatie en configuratie van hele internet en het modem/router van Ziggo is goed gegaan, echter zit ik met het volgende probleem:

Als ik mijn laptop of telefoon via wireless verbonden heb heeft deze gewoon internet, maar als ik 5/10 minuten verbonden ben is de draadloze verbinding nog steeds actief, er komt alleen niks meer door van internet. Erg storend, als ik mijn telefoon een half uur verbonden heb en ik de Wi-Fi verbinding dan eruit knal, komen opeens alle whatsappjes, mails en fb berichten binnen. Ik kan dus niet meer vertrouwen op mijn Wi-Fi... :/

Iemand die weet waar in de Cisco router dit probleem zit ? Een bepaalde Interval instelling ofzo ? Valt me wel op dat het internet best traag is, ben nog steeds aan het goochelen welk kanaal nu het beste uitpakt... Het betreft het nieuwste modem van ziggo btw...

Alvast bedankt voor de reacties. :+

De enige ekte...

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

Tazzios

..

Je lijkt er al vanuit te gaan dat het aan het draadloos ligt. Je zult echter eerst moeten testen of je dezelfde problemen bekabelt heb.

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Tazzios schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:56:
Je lijkt er al vanuit te gaan dat het aan het draadloos ligt. Je zult echter eerst moeten testen of je dezelfde problemen bekabelt heb.
Op deze vraag is het antwoord simpel: Nee..

Als ik de desktop 2 uurtjes aan laat staan en erna weer op internet ga erop, werkt het perfect, zonder problemen en overigens een veel betere verbinding dan Wi-Fi. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Insehh op 30-10-2013 09:58 . Reden: typo ]

De enige ekte...

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is er niet toevallig een ip conflict op je netwerk dwz. is er geen pc of ander apparaat met hetzelfde ip als je telefoon?

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Whatson schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:59:
Is er niet toevallig een ip conflict op je netwerk dwz. is er geen pc of ander apparaat met hetzelfde ip als je telefoon?
Nee, ook al gecheckt aangezien ik ook al aan een conflict dacht, maar IP adressen verschillen.

De enige ekte...

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
Het klopt bij mijn weten dat je bij Ziggo je whatsappjes e.d. vertraagt kunnen zijn/worden, ook ik heb er hier last van, en heb hier ook al veel meer over gelezen.
Wat betreft dat je ook helemaal niet meer normaal kan internetten is voor mij een vreemd en niet voorkomend probleem.
Insehh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:15:
Nja, ik merk het beide en vind het storend gezien ik thuis gewoon op Wifi door het huis wil roamen zonder dat ik me druk moet maken of mijn appjes nog wel binnenkomen of fb meldingen, whatever. Het moet gewoon werken en het lijkt alsof ie vanaf bepaalde periode gewoon packetdrops uit zichzelf doet ofzo... Heel weird.
Ik snap dat je het storend vind dat je appjes niet aankomen, ik vind het persoonlijk ook storend en zet ook regelmatig m'n WiFi op m'n foon thuis uit, zeker op momenten dat ik ook appjes verwacht.
Maar ook zeker vervelend dat je FB & je internet het niet meer doet.
Heb je niet nog een of andere vreemde instelling aanstaan op je router? Iets bij de Firewall ofzo? (i'm taking a wild guess)

[ Voor 78% gewijzigd door Annuk op 30-10-2013 13:27 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Annuk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:10:
Het klopt bij mijn weten dat je bij Ziggo je whatsappjes e.d. vertraagt kunnen zijn/worden, ook ik heb er hier last van, en heb hier ook al veel meer over gelezen.
Wat betreft dat je ook helemaal niet meer normaal kan internetten is voor mij een vreemd en niet voorkomend probleem.
Nja, ik merk het beide en vind het storend gezien ik thuis gewoon op Wifi door het huis wil roamen zonder dat ik me druk moet maken of mijn appjes nog wel binnenkomen of fb meldingen, whatever. Het moet gewoon werken en het lijkt alsof ie vanaf bepaalde periode gewoon packetdrops uit zichzelf doet ofzo... Heel weird.

De enige ekte...

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 03:56

FCC

Ik lees even mee ;) Heb bijna hetzelfde probleem, alleen dan puur op mijn telefoon (Lumia 620) en ongeacht op welk wifi-netwerk ik zit. Misschien komt er iemand met een gouden tip langs..

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Dus ik ben niet de enige ? Nu word ik helemaal nieuwsgierig...

De enige ekte...

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Annuk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:10:

[...]

Ik snap dat je het storend vind dat je appjes niet aankomen, ik vind het persoonlijk ook storend en zet ook regelmatig m'n WiFi op m'n foon thuis uit, zeker op momenten dat ik ook appjes verwacht.
Maar ook zeker vervelend dat je FB & je internet het niet meer doet.
Heb je niet nog een of andere vreemde instelling aanstaan op je router? Iets bij de Firewall ofzo? (i'm taking a wild guess)
In feite staat de router firewall "uit" in die zin dat ik niet speciaals wat open of dicht heb gezet. Doe zelf netwerkengineering en beheer dus weet wel wat ik doe, alleen in dit geval kom ik er gewoon niet wijs uit waarom internet na x tijd dropt..

De enige ekte...

Verwijderd

Kan je eens proberen in te loggen op je router (van ziggo).
en dan zie je normaal ergens als je internet connectie hebt of niet.

dan moet je de tijd is nemen (of een screen recorder downloaden) en kijken als die op regelmatige tijdstip uitvalt/verbinding met internet verbreekt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Insehh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:24:
[...]
Doe zelf netwerkengineering en beheer dus weet wel wat ik doe, alleen in dit geval kom ik er gewoon niet wijs uit waarom internet na x tijd dropt..
Mag ik het dan vreemd vinden dat je niet veel verder lijkt te komen dan een algemene probleembeschrijving?
Settings en detailinfo ontbreken.

Abort, Retry, Quake ???

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Bekend probleem, had het zelf ook met mijn Cisco van Ziggo. Tip: Koop een fatsoenlijke router en bel de helpdesk om je Cisco in bridge te laten zetten. Heb je gegarandeerd veel meer lol van je verbinding. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 30-10-2013 23:51 ]

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Uiteraard azul, maar ben nog niet eens thuisgeweest en had nu tijd dus topic ff opgezet.. :-) Probleemomschrijving is zoals die is, en kennelijk duidelijk want mensen herkennen het.

Was aan het denken om Ziggo settings eruit te vissen en de router normale standaard Cisco image te geven, of gaat dit niet werken ?

De enige ekte...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Stop. Wacht. Ho.

Begin eerst eens te vermelden:

* Welke wifi band(en) gebruik je? (5GHz? 2,4GHz?)
* Hoe ziet de ether er bij je in de buurt uit? (inSSIder plaatje graag), en op welk kanaal zit je?
* Welke WiFi standaard? (B/G/N)
* Hoever er vanaf horizontaal, hoeveel magnetrons/trafo's er tussen, hoeveel muren?
* Hoever er vanaf verticaal (veel erger)

Begin eerst bij de basis voordat je geld uitgeeft en een accespoint of andere router op dezelfde plek neerzet op dezelfde overvolle band die vol broadcast storms zit.

Mijn BT Internet box heb ik handmatig op kanaal 13 gezet en pas toen wou 2,4GHz een beetje, 20MHz kanalen aan, Frame aggregation uitgezet, en voila, betrouwbaar... met de ether hier en de hoeveelheid magnetrons in een kleine omgeving (euh ja... London, Canary Wharf...) een behoorlijke kunst. Voor de performance hou ik de 5GHz band wel aan.

De BT-Box zelf werd op de WiFi dingen ook wel blij van NIET 800 simultane connecties, maar dat is meer het wifi gedeelte, en downloaden doe ik wel met een kabeltje, ik gebruik Wifi het liefste niet.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
FCC-gast schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:45:
Ik lees even mee ;) Heb bijna hetzelfde probleem, alleen dan puur op mijn telefoon (Lumia 620) en ongeacht op welk wifi-netwerk ik zit. Misschien komt er iemand met een gouden tip langs..
Settings -> Wifi -> advanced -> vinkje bij: Keep WiFi on when screen times out.

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:04:
Stop. Wacht. Ho.

Begin eerst eens te vermelden:

* Hoe ziet de ether er bij je in de buurt uit? (inSSIder plaatje graag), en op welk kanaal zit je?
* Hoever er vanaf horizontaal, hoeveel magnetrons/trafo's er tussen, hoeveel muren?

Begin eerst bij de basis voordat je geld uitgeeft en een accespoint of andere router op dezelfde plek neerzet op dezelfde overvolle band die vol broadcast storms zit.

Mijn BT Internet box heb ik handmatig op kanaal 13 gezet en pas toen wou 2,4GHz een beetje, 20MHz kanalen aan, Frame aggregation uitgezet, en voila, betrouwbaar... met de ether hier en de hoeveelheid magnetrons in een kleine omgeving (euh ja... London, Canary Wharf...) een behoorlijke kunst. Voor de performance hou ik de 5GHz band wel aan.

De BT-Box zelf werd op de WiFi dingen ook wel blij van NIET 800 simultane connecties, maar dat is meer het wifi gedeelte, en downloaden doe ik wel met een kabeltje, ik gebruik Wifi het liefste niet.
InSSID plaatje post ik vanavond even, dan ben ik weer in mijn huisje. :)

2,4 en 5Ghz, maar laptop en telefoon ervaren beide hetzelfde probleem op beide frequenties
Komt vanavond !
Als het goed is N.
Afstand maakt niet uit, probleem doet zich op elke plek voor...
Nvt, flatappartementje. :-)

Met kopen van nieuwe hardware wacht ik nog even, budget van een starter gaat niet over rozen... 8)7

De enige ekte...

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fd9g5d.jpg

Rechts de 5Ghz, is enige 5Ghz netwerk btw...

De enige ekte...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dit heb ik ook gehad met het nieuwe modem/router van Ziggo. Lang last van gehad ook trouwens. Bij elk apparaat wat via wifi verbonden was viel na enkele minuten de verbinding uit. Als in: de link was er nog, maar geen data meer over wifi. Op dat moment waren er op bekabelde apparaten geen problemen.
Veel geprobeerd en veel settings aangepast, niets hielp. Uiteindelijk heb ik op de gok de volgende settings aangepast:
- inloggen op je router
- geavanceerde instellingen
- security
- SPI Firewall Protection: off
- IPv6 Firewall Protection: off

Hierna heb ik er geen last meer van gehad. Nogmaals: weet niet zeker of dit het probleem echt opgelost heeft of dat het een toevalstreffer is, maar ik zou zeggen: probeer het eens.
Let me know if it works :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 31-10-2013 18:45 ]

Permanent wintericon!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Done, vanaf nu. Eens kijken hoelang ie het volhoudt. :)

De enige ekte...

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Lijkt vooralsnog met die twee settings goed te gaan, terwijl (zeker SPI) er niks mee te maken kan hebben. Weird...

De enige ekte...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja ik vond het ook vreemd...
Maar waarom zou de SPI er niks mee te maken kunnen hebben? Blijkbaar hangen er pakketjes in oid :)

Ohja: werkt het nog steeds?

[ Voor 10% gewijzigd door Wokkels op 01-11-2013 09:46 ]

Permanent wintericon!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Topicstarter
Yes, werkt nog steeds, maar blijft me verbazen...

De enige ekte...

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 03:56

FCC

Whatson schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:19:
[...]

Settings -> Wifi -> advanced -> vinkje bij: Keep WiFi on when screen times out.
Offtopic.. Dank je wel maar die had ik al aan gezet. (Had ik ff moeten vermelden) Verder lijkt mijn probleem toch iets anders als van TS omdat ik het op allerlei verschillende netwerken heb.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Pagina: 1