Kan een netwerkkaart kapot zijn als hij op een bepaald netwerk niet kan verbinden, en andere netwerken wel?
Het zit namelijk zo; vriendin heeft al jaren problemen met haar laptop, die kan namelijk niet verbinden met haar school netwerk (Wifi). Die laptop verbindt moeiteloos met haar router thuis, en met mijn router thuis, maar ze kan niet op haar school netwerk komen. Eindelijk is de ICT coördinator er aan te pas gekomen, heeft er een tijd naar gekeken en zei dat het probleem aan haar netwerkkaart lag, dat die vervangen zou moeten worden.
Is dit logisch? We zijn ten einde raad. Wat we al hebben gedaan is:
- PC geformatteerd en Windows 7 er opnieuw op gezet
- Externe WiFi ontvangers (stickjes) gebruiken (had exact hetzelfde effect als haar netwerkkaart; wel op onze routers maar niet op school)
- Veel drivers opnieuw geinstalleerd
[edit]:
Zoiets bedoelde ik met externe wifi ontvanger:
Het zit namelijk zo; vriendin heeft al jaren problemen met haar laptop, die kan namelijk niet verbinden met haar school netwerk (Wifi). Die laptop verbindt moeiteloos met haar router thuis, en met mijn router thuis, maar ze kan niet op haar school netwerk komen. Eindelijk is de ICT coördinator er aan te pas gekomen, heeft er een tijd naar gekeken en zei dat het probleem aan haar netwerkkaart lag, dat die vervangen zou moeten worden.
Is dit logisch? We zijn ten einde raad. Wat we al hebben gedaan is:
- PC geformatteerd en Windows 7 er opnieuw op gezet
- Externe WiFi ontvangers (stickjes) gebruiken (had exact hetzelfde effect als haar netwerkkaart; wel op onze routers maar niet op school)
- Veel drivers opnieuw geinstalleerd
[edit]:
Zoiets bedoelde ik met externe wifi ontvanger:
[ Voor 6% gewijzigd door Booth op 30-10-2013 09:50 ]