Op zoek naar desktop game monitor 22-23 inch

Pagina: 1
Acties:

• AnacondaM17xR2
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 16:26
Hello,
ik ben op zoek naar een degelijke game monitor voor een nieuwe desktop die ik samenstel.
Vereiste : 22-23 inch.
budget : 180 € max ongeveer.
is voor games :dus kleuren moeten wel goed zijn en responsetijd maakt denk ik niet zoveel uit ( 5 - 10 ms )

Kunnen jullie helpen ?

Op de BBG wordt er over LG gesproken maar daar lees ik teveel slechte reviews van ...

Dank !

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

je kunt in de pricewatch gewoon zoeken op de citeria die je net noemt. Ook staan bij een groot aantal monitoren een review van een tweaker.

ik (en ik denk wij) willen je graag helpen maar zoek eerst zelf even en als je dan twijfelt tussen een paar en daar beargumentering bij geeft zal ik (wij) je helpen :)

• AnacondaM17xR2
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 16:26
Hey, thanks voor je reactie.
Probleem is gewoon dat ik niet echt weet wat er voor bv. game monitor het beste is : gewoon LED of IPS ?
Ik had bv. ook gezien dat in de Best Buy Guide's telkens de LG wordt voorgesteld maar volgens verschillende bronnen is dat geen goed scherm vanwege de kleuren die niet goed worden weergegeven ?
Als je me op weg kan helpen ivm LED of IPS dan zoek ik gerust zelf.

Thanks !

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-02 16:22

hidde212

Free your mind...

De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart staan bekend om hun goede (prijs/)kwaliteit.

Anders: pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1 Zwart

LED en IPS zijn trouwens geen verschillende soorten scherm. Je moet onderscheid maken tussen backlight en paneeltype.
Backlight: CCFL of LED (edge-lit of Full-LED, zie ook categorie in de pricewatch)
Beeldschermtechniek/type: TN of IPS/MVA (of een afgeleide van de laatste, andere categorie in de pricewatch)

Qua kwaliteit wil je bij laatstgenoemde een IPS, omdat die veel betere kleurechtheid en kijkhoeken hebben. TN-panelen hebben meestal een betere reactietijd, dit is echter bij de huidige generaties te verwaarlozen. CCFL backlight zorgt meestal voor betere kleuren maar is in verhouding veel duurder.

...and your ass will follow