Dag luitjes,
even wat vraagjes waar jullie ongetwijfeld goed antwoord op kunnen geven.
Momenteel heb ik al een vrij oud beestje (compjoeter) thuis, die ik allicht kan upgraden.
Het is een:
Asus P5Q-Pro moederbord (775 socket)
Duel core E8400 (wolfdale) geclocked op 2x 3.6 GHZ
Geil dragon DDR2 800 MHZ geheugenkit x2 (2x 2 GB duel)
Ati Radeon HD 4850 Vapor-X 512 MB video kaart (Sapphire)
Voeding is een 500 Wat OCZ stealth X stream.
Ik speel op 1920x1080 (21.5 inch monitor).
Nu wil ik in de toekomst Assassins creed black flag kunnen spelen, en Titanfall (komt in maart 2013).
Als upgrade, zit ik te denken aan een Ati radeon HD 7850 (2gb kaart van msi), kosten ongeveer 130 euro.
Zit ook 1 PCI connector aan, dus zou geen probleem moeten opleveren.. echter.. vraag ik mij af of mijn CPU me niet gaat nekken, en/of deze upgrade het waard zou zijn voor nog ongeveer 2 jaar. Ook qua prestaties. Mijn voeding zou voldoende moeten zijn.
Tegenwoodig zijn het allemaal Quad cores, en ik draai nog steeds een duel core..
Dan vraag ik mij af of mijn Geil DDR2 geheugen nog een upgrade nodig heeft?
Kan nog extra DDR2-800 MHZ kitje bestellen (ongeveer 50,-) zodat ik 8 GB heb, of..
Misschien DDR2-1333 MHZ aanschaffen?
Of lekker bij me 4 GB laten, en voorlopig even afwachten?
Wat is jullie mening? De computer moet nog ongeveer 2 jaar mee.
even wat vraagjes waar jullie ongetwijfeld goed antwoord op kunnen geven.
Momenteel heb ik al een vrij oud beestje (compjoeter) thuis, die ik allicht kan upgraden.
Het is een:
Asus P5Q-Pro moederbord (775 socket)
Duel core E8400 (wolfdale) geclocked op 2x 3.6 GHZ
Geil dragon DDR2 800 MHZ geheugenkit x2 (2x 2 GB duel)
Ati Radeon HD 4850 Vapor-X 512 MB video kaart (Sapphire)
Voeding is een 500 Wat OCZ stealth X stream.
Ik speel op 1920x1080 (21.5 inch monitor).
Nu wil ik in de toekomst Assassins creed black flag kunnen spelen, en Titanfall (komt in maart 2013).
Als upgrade, zit ik te denken aan een Ati radeon HD 7850 (2gb kaart van msi), kosten ongeveer 130 euro.
Zit ook 1 PCI connector aan, dus zou geen probleem moeten opleveren.. echter.. vraag ik mij af of mijn CPU me niet gaat nekken, en/of deze upgrade het waard zou zijn voor nog ongeveer 2 jaar. Ook qua prestaties. Mijn voeding zou voldoende moeten zijn.
Tegenwoodig zijn het allemaal Quad cores, en ik draai nog steeds een duel core..
Dan vraag ik mij af of mijn Geil DDR2 geheugen nog een upgrade nodig heeft?
Kan nog extra DDR2-800 MHZ kitje bestellen (ongeveer 50,-) zodat ik 8 GB heb, of..
Misschien DDR2-1333 MHZ aanschaffen?
Of lekker bij me 4 GB laten, en voorlopig even afwachten?
Wat is jullie mening? De computer moet nog ongeveer 2 jaar mee.