Toon posts:

PII-300@504 & CPU FSB Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezit van de enige echte PII-300 die tot ver over z'n nek valt te oc'en.
Deze PII-300 is van oorsprong een 450 Mhz maar Intel had indertijd grote leveringsproblemen en daarom hebben ze hem maar een ander stempeltje gegeven en als 300 MHz op de markt gezet.
OC-technisch gezien valt het dus wel mee wat ie moet over-presteren maar het staat wel geinig natuurlijk PII300@503
Het gebakkie draait hier nu (op een Abit BE6 op 4,5 * 112 MHz) bijna een jaar lang zonder enige probleem 24 uur per dag op 504 MHz.
Ik ben wel benieuwd wat er nog meer uit te persen valt.
Ik ben dan ook op zoek naar het programma CPU FSB Plus.
Daarmee schijn je de interne klok te kunnen verhogen zonder daarbij aan de klok van de PCI sloten te komen.
Doe ik het zonder en verhoog ik de klok via het BIOS dan zegt m'n Ultra 770 "doe ut zelf maar" .

Tips, trucks en een lokatie waar ik het programma kan downloaden zijn welkom.

OC-ze
Ron

Verwijderd

Weet het niet zeker ( :)), maar dat zit in je bios, en is volgens mij niet als software te krijgen :)...

Verwijderd

andere videokaart, al betwijfel ik dat het je video kaart is, die vipers kunnen flink wat aan qua FSB.

ps: asus V6800 heb ik draaien met 140 FSB

Verwijderd

Naar welke FSB wil je verhogen. De Viper V770 krijgt namelijk al redelijk problemen met een FSB van 133 Mhz.
Echter dit is met 3D spellen.

Daarnaast zou het al leuk zijn dat de PCI niet mee overgeklokt wordt (Wat niet waar is), maar die Viper lijkt mij dus gewoon AGP.

En beide poorten zijn gewoon met elkaar verbonden, dus hoe hoger de FSB hoe hoger de PCI en AGP.
Wellicht heb je een PCI divider van 1/4, maar dat heb je voor je videokaart niks aan.

Verwijderd

Topicstarter
Schumi,
je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
De Viper 770 Ultra is een AGP'tje.
Ik ben gisteren nog ff aan het stoeien geweest met de laatste beta van Soft FSB maar daar heb ik grooooooote spijt van. Deze herkent namelijk m'n BE6 niet en zelf de instellingen maken is zwaar ID@*#E@#DH
Het Winbond dropje op m'n mobo wordt ook al niet herkend door Soft FSB. Dus softwarematig OC'en zit er voor mij niet in.
Ik heb daarna de FSB in het bios op 115 MHz gezet (PCI devider 2/3 & CAS op 3) maar dan loopt ie niet eens door z'n POST heen en moet ik het bios met de waterpomptang (oke oke jumpertje) ff resetten.
Meer dan 504 uit mijn PII-300 halen zit er dus niet in.

Verwijderd

De CPU is op dit moment toch de bottleneck. Dat hij niet door de POST heenkomt betekent dat de CPU het gewoon niet meer wil. De enige oplossing is om het voltage voor de CPU wat op te hogen (Mits je dat nog niet gedaan had). Denk alleen wel aan de koeling, want meer voltage betekent meer warmte.
Pagina: 1