Upgrade RAM/Video

Pagina: 1
Acties:

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:42

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Hallo iedereen,

Eerst en vooral ben ik vrij nieuw, en door een paar threads te checken zie ik dat jullie jullie parts zo mooi kunnen opsommen in een thread (met prijs en al erbij) maar dit vind ik even nog niet, alvast mijn excuses :).

Men desktop is nu al een paar jaartjes ouder, en ook al doet ie 't nog steeds goed, toch begint 't zo wat op zen eind te lopen.. Ik heb dus zitten denken aan een nieuwe, maar miss dat upgraden beter in men budget past.. Maar ik ben dus niet zeker of het upgraden 't wel waard is.. Daarmee beland ik bij jullie :D

Men huidig systeem

Asus P5QL SE
Intel core 2 Quad Q9550
Apacer DDR2 4GB dual
Geforce GTX 260 896MB

verder nog 2 lokale HDD van 500 GB, wester digital denk ik...
Resolutie 1440 * 900

Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel.. Kan ik mits upgraden van men GPU & RAM dit beestje nog een tijdje mee laten gaan (Battlefield 4 enz..) of is het moederbord hier iets te beperkt voor ?
Ik zoek vooral een boost in game performance nota bene, ik kan nog deftig BF3, The Witcher 2 enz spelen, maar binnenkort zal men pc toch es door de knieën zakken lijkt me :)
Moet ook niet alle nieuwste games per se op Ultra kunnen spelen, maar gewoon een deftige fps kunnen halen bij Normal of High is voor mij al genoeg

Had ook zitten denk om een kleine SDD erbij te steken, om 'm nog iets sneller te laten opstarten etc (ik weet dat dit voor games niet echt veel helpt). Ik denk dat dit moederbord wel 3 SATA aansluitingen heeft, niet zeker.

Zoja, kunnen jullie me iets aanraden van GPU ?
Ik zit zelf te denken aan een GTX 670 of 770 omdat deze prijs/kwaliteit toch deftig scoort imo..
Anyway, mijn upgrade budget gaat tot 500€..

Of doe ik 't beter niet, en spaar ik beter wat langer voor dubbel het budget en koop ik een nieuwe ?

Alvast bedankt !

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 29-10-2013 22:14 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Je huidige systeem is m.i. redelijk in balans. SSD gaat zeker fijn izjn voor dagelijks gebruik, GPU gaat wel degelijk een leuke boost geven in gaming. Maar voor sommige zwaardere games gaat de CPU toch af en toe wel de settings-bepalende factor zijn. Uiteraard is een nieuw systeem van 1000 beter dan enkel een upgrade, maar je doet er niet verkeerd aan toch eerst te upgraden, en dan binnenkort wanneer het je beter schikt de rest aan te pakken.

Een GTX770 is een leuke optie sinds de prijsdalingen, een 120-128GB SSD erbij, en gezien je niet zegt welke voeding je hebt, laat het even weten om te kijken of je wellicht deze ook moet vervangen. Maar ook dat zou ruim binnen je upgrade-budget moeten kunnen.

Een 770 is misschien wat te veel voor je huidige systeem, maar als je volgend jaar of iets je mobo/cpu aan pakt, zit je nog wel even goed. Ik ga stiekem wel uit dat je een keertje een full hd of groter scherm koopt, want enkel op die resolutie zou je ook goedkoper kunnen gaan met je gpu, bijvoorbeeld een 270x is leuk in de prijs.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Hey Foritain, dank je voor 't snelle antwoord..

Als ik thuis ben zal ik eens kijken welke voeding erin zit, kan ook zijn dat ik 't pas volgende week doe, aangezien ik vanavond naar 't buitenland vertrek tot zondagavond.

Voor de kaart zit ik te kijken naar de pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC

Denk wel dat deze meer dan voldoende is, of denken jullie dat deze eigenlijk al overkill is ?
Hij is alleszins iets kleiner als men huidige, dus passen zal ie wel doen.
Heb wel gezien dat deze een PCI-e 3.0 x16 aansluiting heeft, en men huidige (GTX 260) een PCI-e 2.0 x16
Is dit een probleem voor de aansluiting op het moederbord, of kan het PCI-e X16 slot op men mobo dit aan?

Voor RAM haal ik dan gewoon een dual DDR2 8GB zoals bv. deze http://tweakers.net/price...ngston-ktd-pem605-8g.html

SSD hoeft idd maar zo iets van grootte te zijn, en misschien zet ik er dan meteen ook een nieuwe windows op, aangezien ik nog met vista zit..
Ik dacht dat naar gaming weinig verschil zat tussen win 7 & win 8, maar 8 iets sneller is qua opstarten en inladen ?

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Hallo,

de voeding is een Cooler Master 620 W (ATX 12V V2.3)

pricewatch: Cooler Master Real Power M620

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In de BBG van November staat een systeem voor net over de €400

reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 65,45€ 65,45
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 55,40€ 55,40
1MSI R7850-2GD5/OC€ 127,95€ 127,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 52,-€ 52,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 33,-€ 33,-
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 42,80€ 42,80
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 38,39€ 38,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,99

Dan is het systeem over het algemeen gewoon wat toekomst gerichter, je hebt dan bv wel DDR3 geheugen.

Met misschien wat aanpassingen om richting de €500 te gaan. Misschien kan je je kast en voeding overnemen, de besparing kan je dan in een betere cpu en/of gpu steken. Met wat geluk kan er nog een GTX 770 bij voor onder de €500

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Let op dat er maar 8Gb in dat mobo gaat dus je hoeft er maar 4GB bij te kopen. Oh wacht er zitten maar 2 dimm sloten op :) Ik zou ook kijken of je die cpu niet een beetje kan overclocken?

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 03-11-2013 18:25 ]

specs

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Na een beetje overleg ga ik toch maar voor een geheel nieuw systeem, bedankt allen in elk geval voor de feedback :)

Pagina: 1