verschillende providers Internet abbo naast huidig TV abbo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Beste Tweakers,

Mijn schoonmoeder, 67, gaat eindelijk de digitale wereld betreden :) Om dit te kunnen moet ze een Internet aansluiting thuis hebben. Op dit moment heeft ze telefonie van KPN en (digitale) TV van Cai Harderwijk.

Mijn doel is om alles hetzelfde te houden waarbij ze Internet erbij krijgt. Cai-Harderwijk biedt zelf (geen) Internet meer aan maar via een paar partners PDF. Nu wil ik bij een partner Internet afnemen terwijl de andere abbo's hetzelfde blijven. Waarom? Omdat ze het allemaal wel erg spannend vindt en als er teveel andere dingen gaan veranderen kon ze wel eens beslissen dat het allemaal maar lastig is en toch niet verder wil met een computer.

Wat ik alleen niet kan vinden dat als ik alleen Internet afneem bij bv Solcon dat niet haar Cai-Harderwijk TV abbo afgesloten wordt. Iemand die dit weet want ik kan er niets over vinden op de verschillende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Beste maniak

Hier in Benschop wonen we ook in Caiway gebied. Tot voor kort was soortgelijke situatie hier het geval.
-telefonie van KPN
-televisie via Caiway
en daarbij internet via XS4all

Nu er hier glasvezel aangeboden wordt ben ik overgestapt naar alles in een van Caiway.
Dit houd in mijn geval in dat televisie blijft zoals het was (met het instap pakket).
Telefonie gaat ook via de glasvezel. Dat kon bij ons met de bestaande telefoon MET nummer behoud. Belangrijk is wel om te melden dat bij verhuizing van telefoonnummer de verhuizing pas NA activering in gang gezet. Dit proces duurt enkele dagen (max 12)

Hoop dat je hier wat mee kan.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom niet makkelijk doen en ADSL via de KPN laten aansluiten? Dit gaat je niks aan extra moeilijkheden opleveren omdat ADSL+telefonie op 1 rekening komt en de CAI blijft bestaan zoals die is. Je hoeft dus niet nog een bedrijf in te schakelen, wat weer onduidelijkheden oplevert voor je schoonmoeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Zij wil geen Internet van KPN wat haar beeld is dat het niet goed is, aangezien ik haar niet wil pushen (ben al blij dat ze deze stap neemt) is ADSL eigenlijk geen optie. Zeker niet dat ze wel tevreden is met bellen via KPN, zeker omdat het nog een "oude" analoge lijn is, dus geen IP telefonie wat nog wel eens de nodige problemen geeft.

@Jeronimo78 Hoe verliep het Internet van XS4All? ADSL of Kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-10 15:16
Bij Solcon kan je in H'Wijk gewoon los internet aanvragen (zie Solconopdekabel.nl). Dan hou je je TV gewoon via CAI Harderwijk.

Overigens merk je van die omzetting totaal niets hoor, dus je kan het er altijd nog later bij nemen. Het is puur administratief en als de CAI weer eens iets verprutst heeft moet je met Solcon bellen ipv met de CAI. Bijkomend voordeel is dat je dan ook op een normaal tijdstip de helpdesk kan bellen ipv alleen maar de ambtenaren ochtend.. ;) Ook zaken als smartcards die er evt nu al zijn worden gewoon overgenomen met de pakketten zoals die nu al zijn (bijvoorbeeld de kerkTV wordt gewoon overgenomen mocht ze dat pakket hebben).

Staar je niet blind op dat glasvezel geneuzel, ik heb al bijna een jaar een niet te gebruiken vezel in de meterkast zitten. Internet via de kabel werkt ook prima in H'Wijk/Hierden, behalve in Drielanden waar de capaciteit niet altijd voldoende is (geldt voor zowel Caiway (heeft nog een eigen internet infra via de kabel) als Plinq/Matrix PC/Solcon/XSYou/etc (gaan allemaal via de internet infra van de CAI zelf) waardoor je niet altijd je volle snelheid haalt, al moet dat met een 20/20 niet zo'n probleem zijn. De overige wijken functioneren (bij mijn weten) prima.

[ Voor 12% gewijzigd door RadioAir op 30-10-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
maniak schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:08:
@Jeronimo78 Hoe verliep het Internet van XS4All? ADSL of Kabel?
XS4all (mijn oude provider) liep via ADSL.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Pagina: 1