dag tweakers.
ik wil graag een pc samen stellen om vooral mee te gamen.
ik heb al een FX-8350 black edition liggen en wil er een systeem ombouwen om vooral high end mee te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
het systeem mag 800 tot 900 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb een FX-8350 black edition liggen. heb nog wat oud randapperatuur liggen maar hier wil ik niewe voor kopen. maar eerst de pc bouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alle componenten voor een pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
geen echte voorkeuren, heb weinig ervaringen. de FX 8350 kon ik voor een voordelige prijs krijgen dus vandaar heb ik die gekocht
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee.
dit is het systeem wat ik in gedachten had. zover ik weet is alles compatibel met elkaar.
vraag is of het moederbord goedkoper kan. ik lees veel dat moederborden eerst met een andere cpu geupdate moeten worden omdat ze 'nog' niet compatibel zijn met de fx-8350, van dit moederbord weet ik dat deze dat wel is, echter hoop ik dat er een goedkopere is die ik gelijk kan gebruiken zonder te updaten.
voeding weet ik ook niet zeker of het genoeg is. grafische kaart lijkt me goed om een paar jaar mee verder te kunnen. rest van de onderdelen heb ik uit de bbg's gehaald.
overclocken wil ik misschien in de toekomst doen maar heb hier weinig ervaring mee.
hoop dat ik voldoende info heb gegeven en jullie me kunnen helpen.
grt Ben
ik wil graag een pc samen stellen om vooral mee te gamen.
ik heb al een FX-8350 black edition liggen en wil er een systeem ombouwen om vooral high end mee te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
het systeem mag 800 tot 900 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb een FX-8350 black edition liggen. heb nog wat oud randapperatuur liggen maar hier wil ik niewe voor kopen. maar eerst de pc bouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alle componenten voor een pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
geen echte voorkeuren, heb weinig ervaringen. de FX 8350 kon ik voor een voordelige prijs krijgen dus vandaar heb ik die gekocht
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 166,60 | € 166,60 |
| 1 | Asus Sabertooth 990FX R2.0 | € 140,- | € 140,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,50 | € 86,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 858,50 | |
dit is het systeem wat ik in gedachten had. zover ik weet is alles compatibel met elkaar.
vraag is of het moederbord goedkoper kan. ik lees veel dat moederborden eerst met een andere cpu geupdate moeten worden omdat ze 'nog' niet compatibel zijn met de fx-8350, van dit moederbord weet ik dat deze dat wel is, echter hoop ik dat er een goedkopere is die ik gelijk kan gebruiken zonder te updaten.
voeding weet ik ook niet zeker of het genoeg is. grafische kaart lijkt me goed om een paar jaar mee verder te kunnen. rest van de onderdelen heb ik uit de bbg's gehaald.
overclocken wil ik misschien in de toekomst doen maar heb hier weinig ervaring mee.
hoop dat ik voldoende info heb gegeven en jullie me kunnen helpen.
grt Ben