Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor <300?

Pagina: 1
Acties:

• DenkHeldert
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mijn vriendin wilt graag een laptop.
Jammer genoeg hebben wij het niet breed. €300.- is de absolute max.
Zijn deze er überhaupt voor die prijs?

Enigste eisen zijn:
1) Hij moet nieuw zijn, en dus geen 2e hands.
2) Het moet mogelijk zijn Windows 7 erop te installeren.

Ik hoor ook al meedere verhalen over het installeren van Windows 7 op bepaalde Chromebooks.
Deze zijn verkrijgbaar voor onder de €300.-
Wie kan mij hier meer over vertellen? De verhalen her-en-der op internet lopen namelijk uiteen.
Al is een 'gewone' laptop voor deze prijs natuurlijk altijd nog het mooist...

[ Voor 8% gewijzigd door DenkHeldert op 30-10-2013 00:37 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:34

Quad

Doof

Enige wat mij zo te binnen schiet is een Dell Inspiron 15 van 329,- die je met VIP korting onder de €300,- kan krijgen.
Of het verstandig is om een laptop met een Celeron 1017U aan te schaffen laat ik maar even in het midden.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• DenkHeldert
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:00:
Enige wat mij zo te binnen schiet is een Dell Inspiron 15 van 329,- die je met VIP korting onder de €300,- kan krijgen.
Of het verstandig is om een laptop met een Celeron 1017U aan te schaffen laat ik maar even in het midden.
Die is inderdaad niet al te duur.
Hoezo zou de aanschaf van een laptop met deze processor niet verstandig zijn?
Is dat vanwege de lage snelheid (dual core 1.6GHz) of vanwege andere tekortkomingen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een Asus X200CA (350,-) met ongeveer (Celeron 1007U) die CPU en die is meer dan snel genoeg voor de normale taken.

Ik zou ook echt niet met chromebooks gaan kloten om daar windows 7 op te zetten.

Die Inspiron van 329 lijkt mij een erg goed oplossing.

[ Voor 51% gewijzigd door Ernemmer op 29-10-2013 21:41 ]

• DenkHeldert
  • Niet online
Er hoeft alleen maar wat op te worden geïnternet, en soms eens wat simpele taken in MS Office...
Op zijn hoogst een simpel spelletje op Facebook. Zou toch geen probleem mogen zijn, lijkt mij.
Daarom vraag ik mij ook waarom Quad stelt dat de aanschaf van deze processor af te raden is?

OK, hij is niet snel. Maar daar is de prijs dan ook naar.

• Quad

Quad

Doof

Uhu, ik vind dergelijke CPU's vrij frustrerend, en zijn gewoon traag that's it.
Zullen voor office en basic internetstuff wel voldoende zijn maar verwacht er geen wonderen van.

Maar incl. http://dell.nl/vip krijg je een relatief nette laptop iig. ;)

nggyu nglyd

• DenkHeldert
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:44:
Zullen voor office en basic internetstuff wel voldoende zijn maar verwacht er geen wonderen van.

Maar incl. http://dell.nl/vip krijg je een relatief nette laptop iig. ;)
OK, bedankt voor de tip. Het is tot nog toe in ieder geval de goedkoopste die ik heb gevonden.
Ernemmer schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:35:
Ik zou ook echt niet met chromebooks gaan kloten om daar windows 7 op te zetten.
Hoezo niet? Ik heb inmiddels begrepen dat je er zonder problemen Windows 7 op kan zetten,
zolang de hardware (met name de videokaart en processor schijnen wel eens problemen op te leveren)
maar herkend word. Maar hoe kom je daar met enige achter zonder het te proberen?

Vandaar dat ik vroeg of iemand hier misschien ervaring mee heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door DenkHeldert op 29-10-2013 21:48 ]

• Quad

Quad

Doof

Volgens mij doel je op remote besturen van een Windows installatie.. Zover ik weet heb je geen Windows 7 / 8 op een Chromebook.

nggyu nglyd

• DenkHeldert
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:50:
Volgens mij doel je op remote besturen van een Windows installatie.. Zover ik weet heb je geen Windows 7 / 8 op een Chromebook.
Nee, dat klopt. Daar staat natuurlijk Chrome OS op, met dat Google Cloud gebeuren enzo.
Vandaar dat het een Chromebook heet. Maar op sommigen kan je Windows 7 installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door DenkHeldert op 29-10-2013 21:54 ]

• Quad

Quad

Doof

Dat snap ik nou ook wel. :+
Maar ik geloof niet dat je out of the box er Windows 7 erop kan krijgen zonder dat het uberhaupt stabiel werkt.
Misschien leuk om als Tweaker ermee te prutsen maar niet geschikt om er iemand er vast mee te laten werken.

nggyu nglyd

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Win 7 is ook niet gratis, sterker, dat maakt je laptop flink duurder.

Te koop....

Verwijderd

Voor 330 euro heb je geregeld leuke laptops, als je de aanbiedingen zo met sint en kerst wat in de gaten kan houden en 30 euro extra budget kan krijgen lukt het zeker. 300 is wel lastiger, misschien met wat geluk.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Die CPU's vallen best mee. Toevallig in de afgelopen maand een aantal verkocht aan studenten en die zijn er erg tevreden over. Zij gebruiken hem dan ook alleen voor Office, internet en een filmpje... Maar niet. Verder doen ze kwa snelheid niks onder voor mijn Dell XPS 15 i5 laptop ;)

Verwijderd

MaZeLe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:55:
Die CPU's vallen best mee. Toevallig in de afgelopen maand een aantal verkocht aan studenten en die zijn er erg tevreden over. Zij gebruiken hem dan ook alleen voor Office, internet en een filmpje... Maar niet. Verder doen ze kwa snelheid niks onder voor mijn Dell XPS 15 i5 laptop ;)
Mijn vrouw speelt er ook sims 2 op en ik wat strategie spellen van een paar jaar terug, werkt allemaal prima. De goedkope laptops zijn toch erg leuk geworden, was paar jaar terug wel anders.

• DenkHeldert
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:55:
Dat klopt, maar die heb ik hier nog wel liggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:55:
Voor 330 euro heb je geregeld leuke laptops, als je de aanbiedingen zo met sint en kerst wat in de gaten kan houden en 30 euro extra budget kan krijgen lukt het zeker. 300 is wel lastiger, misschien met wat geluk.
In de Pricewatch staan er inderdaad aardig wat voor 330 - 350.
Misschien toch nog wat bij elkaar sprokkelen...

Verwijderd

Vergeet ook niet dat een hoes wel handig is, voor rond de 10 euro wel bij de xenos te koop en een klein draadloos usb muisje is ook wel fijn, die hadden we voor iets van 20 euro bij mycom gekocht, maar die zaken zijn ook prima later te kopen. Bij laptops van 330 euro zit trouwens wel windows 7 of 8 voorgeinstalleerd, altijd handig. Uitpakken, gelijk even een backupje maken en in gebruik nemen, lijkt me fijner dan op een chrome te gaan stoeien, zeker omdat het niet voor jezelf is en je vriendin denk ik dat niet zo zal bevallen (even met mijn vrouw in gedachte)

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:44:
Volgens mij is zo'n budget celeron nog sneller dan de P8600 dit in mijn vorige notebook zat. Het verschil tussen de dikke quadcore in mijn huidige notebook merk ik buiten de zware taken om nauwelijks.

Echter, in dit segment is 2e-hands vaak een goede optie. Bijvoorbeeld http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr of http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr of wat ouder http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr. Het is wel even zoeken naar iets goeds.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

CSL -> LAA

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:38

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben wat huiverig voor MP nadat ik achter een te-goed-om-waar-te-zijn aanbieding had gemaild om te checken of het echt zo goed was (resultaat: grote bek terug en 10 minuten later was de advertentie weg). Met andere spullen vind ik MP prima maar laptops? Brr

Dan liever in V&A kijken, daar kun je de feedback van aanbieders bekijken, al is de keuze daar ook beperkt.

... en gaat over tot de orde van de dag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
albino71 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:55:
+ ik zie niet waar je windows voor nodig hebt en er zullen veel meer virussen voor windows dan voor chrome-os gemaakt worden. Dus met windows 7 loop je ook nog eens een grotere kans op virussen.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Dit niets voor je? Tis niet veel maar veel meer heb je niet voor dit geld.
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,482723,977675.html

Voor 65 meer hebben ze ook een stuk mooiere sony vaio, maar dan zit je wel wat veel over je budget.

• DenkHeldert
  • Niet online
DinoPK schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:01:
Dit niets voor je? Tis niet veel maar veel meer heb je niet voor dit geld.
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,482723,977675.html

Voor 65 meer hebben ze ook een stuk mooiere sony vaio, maar dan zit je wel wat veel over je budget.
Dat is inderdaad mooi, echter wel weer 30 over het budget.
In de pricewatch hier staat ook ontzettend veel tussen de €330.- en €350.-
Ik vroeg me juist af of er misschien ook een handvol €300.- of lager kost...

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Minder dan 300 nieuw dan zit je denk ik vast aan een chromebook of tablet, of een netbookje. Of 2e hands kijken, ook niet mijn voorkeur hoor.
Maar voor 300 euro een windows laptop.. weet niet of je daar zo blij van wordt.

Verwijderd

DinoPK schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:54:
Maar voor 300 euro een windows laptop.. weet niet of je daar zo blij van wordt.
Je hebt denk ik de laatste tijd niet een laptop van 330 euro in handen gehad? Zijn namelijk prima dingen en prima voor normaal pc werk. Accuduur is wel wat korter dan van duurdere laptops, maar als je vooral op stroom zit en niet heel recente games wilt spelen is een duurdere laptop niet echt noodzakelijk.

De specs van de huidige budgetlaptops zijn namelijk erg fijn. Bekijk die van die Acer van de mediamarkt maar eens, dat is gewoon prima. Ik werk dagelijks op een pc op het werk met mindere specs dan dat.
DenkHeldert schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:22:
Ik vroeg me juist af of er misschien ook een handvol €300.- of lager kost...
Heel af en toe, bij acties, maar onder de 299 zie je ze nooit (of ik kijk verkeerd). Als ze goedkoper zijn dan 300, dan zijn ze altijd 299.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 18:24 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Volgens mij is zo'n budget celeron nog sneller dan de P8600 dit in mijn vorige notebook zat. Het verschil tussen de dikke quadcore in mijn huidige notebook merk ik buiten de zware taken om nauwelijks.

Echter, in dit segment is 2e-hands vaak een goede optie. Bijvoorbeeld http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr of http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr of wat ouder http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr. Het is wel even zoeken naar iets goeds.
Het probleem is niet de CPU, maar de harddisks in dergelijke low-budget laptops. Gisteren een aan een Celeron B185 met 4GB zitten knutselen: CPU en geheugen niks mis mee, maar die 5400RPM Momentus Thin die ze in dergelijke laptops bouwen... te traag, al helemaal als je een SSD gewend bent.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DenkHeldert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:37:
Er hoeft alleen maar wat op te worden geïnternet, en soms eens wat simpele taken in MS Office...
Op zijn hoogst een simpel spelletje op Facebook. Zou toch geen probleem mogen zijn, lijkt mij.
Daarom vraag ik mij ook waarom Quad stelt dat de aanschaf van deze processor af te raden is?

OK, hij is niet snel. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Als dat het enigste is wat je er op doet kan je net zo goed een Chromebook nemen, die zijn juist daarvoor bedoeld. Google docs kan prima Word, Excel en Powerpoint vervangen. :)

HP Pavilion 14 Chromebook is €299,--

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 30-10-2013 19:21 ]

Verwijderd

Een aldi laptop voor huis, tuin en keuken gebruik!
je kan niks beters vinden ;)

nu in de aldi is er een laptop voor €500 maar overweeg het toch eens.
spaar dan eventjes door, want je heb 1jaar zekerheid dat je een laptop hebt zonder ervoor te betalen.
In mijn ogen ook een besparing op langere termijn :)

Aldi? jawel hoor daar zit een goede reden achter ;)
Een laptop gaat gemiddeld 2jaar mee, daarna sneuvelt het moederbord of het scherm.
en wie geeft er meer als 2jaar garantie (zonder extra bij te betalen) jawel hoor, ALDI! :p

ps:
netbooks werken allemaal perfect met win7 alleen zitten in de goedkope modellen maar 1GB ram en dat is te weinig voor win 7.
Daardoor dat er problemen ontstaan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 19:46 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vergeet ook niet het gezegde "you pay peanuts, you get monkeys". Het lage bedrag moet ergens vandaan komen, dus echt kwaliteit moet je niet verwachten.

Maar is het anders een optie om op de refurbished markt je licht op te steken? Dat zijn laptops die ooit teruggekomen zijn om wat voor reden dan ook (reparatie, retour ivm wet koop op afstand, etc) en die als nieuw met garantie verkocht worden.mdie zijn vaak een stuk goedkoper.

Overigens zal iedere PC met een CPU hoger dan een Pentium 4 en minimaal 3GB ram Windows 7 zonder veel problemen kunnen draaien. Dus wat dat betreft hoe je niet zo kieskeurig te zijn. Wel geldt: hoe meer geheugen hoe beter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:08
@TS. Ik snap niet dat jij zo zit door te akkeren over het ombouwen van een chromebook. Het is een ding voor jouw vriendin, en dan moet het gewoon werken. Als jij een hobbyprojectje wil is het wat anders.

@ sommige adviezen.... komop zeg. Bijna alle laptops hebben een 5400 RPM schijf. Om te zeggen dat dit waardeloos is omdat iemand een SSD gewend is... 8)7 en bijna verdubbelingen van het budget....

Ik zou, zoals eerder aangegeven, voor een refurbished model gaan. Net iets meer laptop voor het geld, en niet van nieuw te onderscheiden. Voorbeeld: Dell Latitude E5510, voor 319 euro:
http://www.laptops4all.nl.../dell-latitude-e5510.html

Een i3, 15" scherm, wel magere resolutie, maar dat heeft elke laptop tot een 600 euro.
250 Gb schijfruimte, een nadeel is de 2 GB intern geheugen. Maar dat is op een later moment voor wel een tientje te verhelpen indien het als storend wordt ervaren
Pagina: 1