Van Annex B naar Annex A - Voordeel J/N?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lam002
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10-2013
Ik ben eindelijk van ISDN af.(van ISDN-1 naar Voip gemigreerd).
Mijn ADSL2+ verbinding van XS4all zit nu nog op Annex B (vanwege de voormalige ISDN-netlijn).
In theorie zou de migratie van Annex B naar Annex A een hogere downloadsnelheid moeten opleveren, omdat het ISDN signaal in het frequentiegebied van ADSL zit. Ik haal nu 10/1 en dat zou bijv. 11/1 kunnen worden.

De keerzijde van omzetten van Annex B naar Annex A is:
- nieuw IP adres
- omsteken van aderpaar ab naar cd
- bezoek monteur aan huis
- dag lang geen verbinding.

Wie heeft ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32
In ons geval duurde het omzetten iets langer dan 4 dagen, zolang ook dus zonder internet gezeten.
De omzetting van lijn kostte ook wel wat bij KPN, ik geloof rond €50,00?
Je moet meestal ook een nieuw modem. Maximale overdrachtssnelheid modem steeg met 0,75Mbit, daar uiteindelijk 0,4 in realiteit van teruggezien.

Het kan zijn dat het vandaag de dag anders is. Bij ons is het al een jaartje geleden...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 15:29
Zit je niet toevallig in het dekkingsgebied van VDSL? Zo ja is er over analoog nog veel meer te halen ;)

Op mijn voorgaande werk gingen we van 10/0,8 naar 15/1. Dit was dan wel van ISDN WBA-A naar POTS WBA-E, wel (helaas) ADSL. Het kan soms heel weinig uitmaken, maar soms ook heel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
Ik ben lekker op Annex-B blijven zitten, zodat mijn hele bestaande spulleboel bleef werken.
Maar een jaar later kreeg ik toch een nieuw modem van Telfort omdat er "werkzaamheden zouden plaatsvinden". Veel moeite gedaan om te achterhalen wat dat voor werkzaamheden zouden zijn, maar toen ze éénmaal hadden plaatsgevonden was ik er snel genoeg achter: omgezet naar Annex-A.
Kon ik mooi een nieuw modem gaan kopen, want het bruikleenmodem was voor mij niet geschikt.

Moraal: als er geen ISDN meer over je ISDN lijn gaat kunnen KPN / ADSL-provider er zelf voor kiezen om de lijn weer om te zetten, of je dat nou leuk vind of niet. KPN wil het liefst van alle ISDN af.

Ik zou in ieder geval geen geld gaan betalen voor het omzetten.

(De snelheid ging bij mij inderdaad ook van net geen 10 naar ruim 11. Maar die 11 heb ik in het verleden ook wel over ISDN gehad, dus dat was eigenlijk geen echte winst.)