Windows behouden na dode moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Oke ik heb een paar ingewikkelde vragen die mij niet heel duidelijk zijn.
Ik had op mijn oude PC standaard Windows Vista die ik had ge-upgrade naar windows 7. Daarna had ik em ge-upgrade met een Internet update (dus geen CD) naar windows 8.

Maar die PC is nu dus overleden (moederbord) en ik wil de hardeschijf blijven gebruiken. Is het mogelijk om Windows 8 weer te gebruiken of moet ik een nieuwe Windows kopen en installeren? Als ik even snel in andere forums lees dan denk ik dat het een nieuwe Windows wordt.

Stel ik moet inderdaad een nieuwe Windows, kan ik dan niet de oude Windows 7 die ik had weer erop zetten met het gebruik van dezelfde licentie code? Of is die nou helemaal verdwenen omdat ik een update heb gedaan naar Windows 8?

Aller-aller laatste vraag :D Wat gebeurt er of wat moet ik doen met de bestaande Windows bestanden op de HDD, gaan die gewoon vanzelf weg als ik een nieuwe windows CD erin doe?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Gewoon nieuwe PC, daarop je huidige Windows installeren die je gebruikte, kijken of die wel of niet activeert, indien die niet wilt activeren, telefonisch contact opnemen met Microsoft (computer), die zal vragen of licentie op meer dan 1 PC is geïnstalleerd, gewoon neen zeggen en dan enkel volgen wat ze nog zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
Dragunov schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:50:
Gewoon nieuwe PC, daarop je huidige Windows installeren die je gebruikte, kijken of die wel of niet activeert, indien die niet wilt activeren, telefonisch contact opnemen met Microsoft (computer), die zal vragen of licentie op meer dan 1 PC is geïnstalleerd, gewoon neen zeggen en dan enkel volgen wat ze nog zeggen.
Dit was misschien in de Windows XP tijd nog nodig maar in ieder geval sinds de Windows 7 tijd in het niet altijd nodig om Windows helemaal opnieuw te installeren met een nieuw moederbord. Zeker niet als je gewoon van een Intel based moederbord naar een Intel based moederbord gaat (of AMD based naar AMD based moederbord).

Ik zou zelf gewoon kijken of Windows zonder problemen opstart vanaf het nieuwe moederbord en stabiel draait, zo niet kan je altijd nog gaan kijken naar een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Windows XP geeft 9 van de 10 keer een BSOD als je wil booten met een ander moederbord. Windows 7 start meestal wel door. Nadeel is alleen dat je met een gare installatie gaat draaien. Opnieuw installeren is altijd het beste maar het kan dus ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Dus eerst even kijken of Windows 8 'gewoon' opstart? Zo niet dan word het dus een clean install.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thenotorious schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:13:
Dus eerst even kijken of Windows 8 'gewoon' opstart? Zo niet dan word het dus een clean install.
En daarna even kijken of alle drivers goed installeren. Als het systeem dan stabiel werkt zonder problemen kan je ermee blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Moederbord met zelfde chipset werkt doorgaans prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Werkt prima.
Heb een Windows 8 installatie gehad van een laptop met i5 2410m naar een AMD Athlon 3000+ met socket 939 moederbord. :+
Dat systeem ging tijdens de test als een tiet. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1