Onbruikbare wifi-verbinding tijdens torrent download

Pagina: 1
Acties:

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:05

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een Netgear R6250 router. De router werkt perfect en is een grote upgrade tov de vorige (een TP-Link), maar er is één probleempje. De wifi verbinding is goed en stabiel, maar wanneer ik een torrent download is http compleet onbruikbaar, en blijft de webbrowser laden, tot deze een time-out heeft. De torrent blijft echter gewoon downloaden op volle snelheid! Het probleem bestaat op het 2.4 en 5ghz netwerk, dus daar ligt het probleem niet. Ook de laptop die ik gebruik is niet de oorzaak, aangezien deze eerder met een vorige router prima werkte. Een ander eigenaardig dingetje is dat mijn telefoon nog op een prima snelheid website kan laden en foto's/videos kan downloaden, terwijl ik de torrent download.

Ik heb geprobeerd om de snelheid van 300mbps naar 450mbps te zetten in de router, maar dit heeft niets uitgehaald. Ook de 5ghz band uitschakelen heeft niet geholpen. De router is natuurlijk voorzien van de laatste firmware, en zoals je al kunt raden heeft dat ook niets uitgehaald. Ik ben een beetje ten einde raad, en hoop dat jullie kunnen helpen! Alvast bedankt _/-\o_

:)

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:45
En als je in je torrentprogramma de downloadsnelheid beperkt tot pakembeet 80 procent van wat hij nu doet?

Steam

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb het maximale aantal verbindingen al op 30 gezet, maar dit haalt niets uit... Eerder stond deze op 200, dus het lijkt me dat 30 laag genoeg is.

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:45
Denk dat dat wel laag genoeg is inderdaad. Maar ik bedoelde eigenlijk de downloadsnelheid (mb/s), denk niet dat helpt maar voor dan weten we zeker dat het daar niet aan ligt

Steam

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nope, helpt ook niet, ook als de torrent downloadt op een snelheid van +/- 200 kbps wordt http onbruikbaar. Het valt me nu wel op dat tijdens het seeden het probleem veel minder is dan wanneer ik nog download, dus ik denk dat het vooral komt door het downloaden en niet het uploaden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat helpt niet omdat download niet je probleem is, dat is je upload :o

Wat hier aan de hand is, is dat je de upload van je internetverbinding plattrekt waardoor de TCP ACKs niet meer doorkomen van je regulier verkeer. Heeft niks met WiFi te maken anders dan dat je oude AP/router blijkbaar onvoldoende snelheid gaf om je upload plat te trekken maar deze wel.

Oplossing is vrij simpel: beperk de max upload in je Torrent app tot max de helft van de werkelijke upload van je internetvebinding (niet uitgaan van wat je provider belooft, zelf testen met goede speedtest (UPC en KPN hebben goede). Let daarbij op dat speedtests snelheid in Mb/s geven maar veel download apps in MB/s rekenen. Evt dus door 8 delen.

Oslik blyat! Oslik!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb de upload gelimiteerd op 1 kbps, maar zelfs dat verandert helemaal niets... Ik vind het vooral vreemd dat andere apparaten nog wel prima gebruik kunnen maken van de wifi verbinding, alsof de laptop gelimiteerd wordt door de router oid, ik kan echter nergens een dergelijke optie vinden.

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 12:04
Ik zou in je router zoeken naar Quality of Service of iets in die richting, daar zou je het kunnen vinden.

Qos Afgekort.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Dat kan ik niet vinden, ik heb sowieso het gevoel dat ik niet alle instellingen te zien krijg, ookal klik ik op geavanceerd. Heeft iemand anders met een netgear router misschien hetzelfde probleem?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
dion_b schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:38:
Dat helpt niet omdat download niet je probleem is, dat is je upload :o
Een ander eigenaardig dingetje is dat mijn telefoon nog op een prima snelheid website kan laden en foto's/videos kan downloaden, terwijl ik de torrent download.
Het kan dus niet aan de upload liggen.
Helaas trekken veel routers torrent verkeer niet goed. Connecties/snelheid omlaag gooien helpt hierbij maar niet ideaal. Wel verdacht is da tje telefoon prima kan door internetten. Dat zou betekenen dat de router qua NAT tabel/cpu/geheugen niet vol zit maar een maximaal aantal gebruik (connecties/bandbreedte) aanhoudt voor jouw device.

Als je het probleem niet opgelost krijgt kan je het probleem ook vermijden:
Wellicht kan je ook je modem in router functie zetten? En dan je router in AP mode
Stap over op nieuwsgroepen. Een stuk minder zwaar voor routers :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Het probleem omzeilen is geen oplossing vind ik, ik heb deze router juist gekocht om de goede snelheid. Dat dit nu niet goed werkt baal ik enorm van, ik vind het ook een vreemd probleem. Het probleem komt voor op alle apparaten waar ik een torrent mee download, dus mijn laptop is ook uitgesloten. OS X 10.9 en 10.8, Windows 8/7, linux, allemaal hetzelfde resultaat. Het probleem ligt dus echt bij de router. Misschien ruil ik hem wel om voor een andere, ben dit nu aardig zat aan het worden...

Ik ben juist van nieuwsgroepen naar torrents gegaan, groter aanbod :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Om het uit te sluiten, probeer het geheel eens via een utp kabel? Dan weet je iets beter of het in het routeer of WiFi gedeelte misgaat.

CISSP! Drop your encryption keys!

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-12 08:27
Het zou ook kunnen dat je DNS queries niet meer beantwoord worden. Zet in je torrent client het 'resolven' van peer-id's uit en herstart je wifi/router. Probeer het daarna nog een keer. Ik heb een ouder model netgear router die een vergelijkbaar probleem had. (NB: Op vaste ethernet verbindingen van 100 Mbit)
Dit is opgelost door een firmware upgrade op de Netgear router zelf.
Pagina: 1