Haperen van games die ik met mijn config makkelijk aan kan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 09:24
Wie kan mij helpen te achterhalen waarom de meeste games die ik speel haperen ondanks dat mijn hardware config ze aan zou moeten kunnen.

Ik had het probleem al bij Need For Speed Most Wanted (de nieuwe), FarCry2 (best oud al dus) en bij Battlefield 3. Nu heb ik Battlefield 4 net geinstalleerd en weer hetzelfde probleem.

Toch zonde aangezien de spellen gewoon soepel lopen (60+ FR) maar ze daartussenin haperen. Alsof er iedere 0,5 sec. een achtergrond proces iets doet ofzo...

Heb verder zo'n beetje alles uitgezet qua services en processen die het zouden kunnen vertragen maar helaas zonder resultaat.

Config:
CPU: AMD Phenom II X4 955 @ 3,2GHz
RAM: 16GB 1666MHz
GPU: AMD Radeon 7970 3GB (nieuwste drivers 13.1)
Voeding: Corsair CX750

Wie o wie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Wat doet je temperatuur van je cpu en overige rond om die momenten?
En welk besturingssysteem gebruik je?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
Temp net gecheck (Idle = 55c)
OS = Win 7 64Bit (Build7601)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
CPU temp tijdens spelen = 80c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
Ik zie trouwens dat de load als volgt is:
Core 1: tot 78%
Core 2: tot 85%
Core 3: tot 89%
Core 4: tot 80%

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartberg80 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:35:
Config:
CPU: AMD Phenom II X4 955 @ 3,2GHz
RAM: 16GB 1666MHz
GPU: AMD Radeon 7970 3GB (nieuwste drivers 13.1)
Voeding: Corsair CX750
Misschien je internet verbinding controleren? Aangezien je games in de cloud draaien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Beste Bart ik zie dat je net nieuw bent dus een kleine huishoudelijke tip; je kunt je vorige berichten aanpassen en daarin nieuwe bevinden en reacties zetten. Dat is wat wenselijker dan 3x achter elkaar posten ^^.

Je CPU is zeker wat aan de warme kant, maar die spellen zijn ook erg GPU intensief dus dat is daar de temperatuur van? Kan best zijn dat je CPU/GPU wordt gedownclocked omdat het te warm wordt.

--
@XM; lol! Dat is nieuw wist je dat niet :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 29-10-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
@lrcghost; Ik ben idd nieuw hier en zit normaal nooit op fora ofzo haha. Zal er rekening mee houden met verder gerelateerde bevindingen.

Heb je een tip over hoe ik de gpu intensiteit en temperatuur kan bekijken? Tooltje of kan ik dat ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
bartberg80 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:16:
@lrcghost; Ik ben idd nieuw hier en zit normaal nooit op fora ofzo haha. Zal er rekening mee houden met verder gerelateerde bevindingen.

Heb je een tip over hoe ik de gpu intensiteit en temperatuur kan bekijken? Tooltje of kan ik dat ergens vinden?
Ik zou voor GPUz gaan. Deze geeft gedetailleerde info over je GPU met o.a. de temperatuur.

http://www.techpowerup.com/gpuz/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Die werkt inderdaad prima ja. Gebruik zelf overigens altijd HWmonitor. Die laat namelijk je minimale waardes, huidige en maximale van je moederbord, cpu, gpu, harde schijven etc. Erg praktisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 20:13
Weet niet of je een mogelijkheid hebt tot 2e monitor zodat je alles reallife kan monitoren , maar als je dat zou kunnen doen zal je zien dat je CPU piekt. Ik heb hier namelijk ook last van maar dan met een 965 cpu en 6950 cfx setup. Dan piekt die even en gaat die weer soepel verder. Ik denk dat het aan de cpu ligt dat die het net niet red ofzoiets... (werkt die even op 99% en erna weer rustig op 80 %)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
Joey54 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:20:
Weet niet of je een mogelijkheid hebt tot 2e monitor zodat je alles reallife kan monitoren , maar als je dat zou kunnen doen zal je zien dat je CPU piekt. Ik heb hier namelijk ook last van maar dan met een 965 cpu en 6950 cfx setup. Dan piekt die even en gaat die weer soepel verder. Ik denk dat het aan de cpu ligt dat die het net niet red ofzoiets... (werkt die even op 99% en erna weer rustig op 80 %)
Ik heb HW Monitor geinstalleerd en de volgende waardes gemeten:

Max CPU temp: 80c
Max GPU temp: 51c

Battlefield 4 onder LOW settings gedraaid en zelfde geval, ook haperen na ongeveer 30 sec. normaal te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
80 is aan de hoge kant vind ik persoonlijk van je CPU.
Misschien is je coolpasta versleten en moet je die vernieuwen. Anders controleren of je CPU Fan wel goed en snel genoeg werkt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

bartberg80 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:09:
[...]

Ik heb HW Monitor geinstalleerd en de volgende waardes gemeten:

Max CPU temp: 80c
Max GPU temp: 51c

Battlefield 4 onder LOW settings gedraaid en zelfde geval, ook haperen na ongeveer 30 sec. normaal te kunnen spelen.
Kan je als je cpu zo warm wordt het koelblok eens proberen aan te raken of met een meter de temperatuur meten? Wordt je koelblok niet warm dat is het contact tussen de cpu en het koelblok niet goed en dan moet je daar naar kijken.

AMD geeft aan dat de max temp van die cpu 62 graden is. De temperatuur die jouw cpu heeft tijdens load is echt niet goed. Grote kans dat je cpu nu steeds throttled omdat hij te warm wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 05-11-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:41:
[...]

Kan je als je cpu zo warm wordt het koelblok eens proberen aan te raken of met een meter de temperatuur meten? Wordt je koelblok niet warm dat is het contact tussen de cpu en het koelblok niet goed en dan moet je daar naar kijken.

AMD geeft aan dat de max temp van die cpu 62 graden is. De temperatuur die jouw cpu heeft tijdens load is echt niet goed. Grote kans dat je cpu nu steeds throttled omdat hij te warm wordt.
Het koelblok is wel gewoon behoorlijk warm. Hem hem los gehaald en er nieuwe pasta onder gedaan, maar helaas zelfde probleem. Hij wordt bij NFS Rivals na 20sec te spelen alweer gelijk 80c en het spel begint dan ook gelijk te schokken (zelfs op de laagste settings).

Ook al geprobeerd om via de catalyst control center van m'n vga kaart de cpu op halve snelheid te laten draaien, maar dan is het helemaal onspeelbaar dus mocht de temp dan wel goed blijven, heb ik er nog niets aan..

Nog andere opties? Of moet ik gewoon een nieuwe cpu aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat voor koeler heb je erop zitten? De PII X4 955 is met zijn 125W TDP best wel een heethoofdje.

80 graden zou best wel eens een throttling drempel kunnen zijn.

Hoe is de rest van je airflow? Wat voor kast en casefans en dergelijke?

(Hoe laat je via CCC je CPU langzamer draaien? Dat programma is voor je videokaart...)

[ Voor 15% gewijzigd door Pathogen op 02-12-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan is het simpel: AMD's uit de Phenom II serie gaan vaak throttlen [dus naar beneden clocken] vanaf 70 graden. Probleem heb ik ook gehad met mijn 1100T toen mijn oude koeler niet meer voldoende was in mijn nieuwe kast.

Maar, de stockkoeler moet opzich een niet overgeclockte wel aardig op tempratuur houden, wel met veel herrie, maar oververhitten hoort ie niet te doen. dus je koelblok kan onder het stof zitten, of je airflow is dramatisch.

Al is een goede luchtkoeler eigenlijk altijd wel een goed idee.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

VasZaitsev schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:26:
Dan is het simpel: AMD's uit de Phenom II serie gaan vaak throttlen [dus naar beneden clocken] vanaf 70 graden. Probleem heb ik ook gehad met mijn 1100T toen mijn oude koeler niet meer voldoende was in mijn nieuwe kast.

Maar, de stockkoeler moet opzich een niet overgeclockte wel aardig op tempratuur houden, wel met veel herrie, maar oververhitten hoort ie niet te doen. dus je koelblok kan onder het stof zitten, of je airflow is dramatisch.

Een stock cooler houdt een 125W cpu ook niet echt koel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
VasZaitsev schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:26:

- Ik heb 4 casefans, beneden aanzuigend en boven uitblazend (grote fans)
- Heb m'n cpu in the box gekocht dus lijkt mij dat die voldoende moet koelen toch?
- koelpasta gecheckt, en blok is aardig warm ook
- laatst wel antivirus gedraaid en kwam met een iehighutil.exe virus. Die verwijderd en nog steeds gezeik..

Zou het door een ander virus kunnen komen? (heb AVG tria gedownload maar weer niet of die alles pakt)

Beetje zonde als ik straks een nieuwe cpu haal of een dikkere cooler en nog steeds hetzelfde probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Wel raar, een paar vrienden van mij hebbend it ineens ook met de 955/965 Phenom II's

Games die ze eerst prima konden draaien zoals battlefield 3 op low/medium met een HD 6950/6970 of hoger is nu ineens niet meer fatsoenlijk mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17
Het is al eerder gezegd, 80 graden is echt te warm voor een Phenom II.

Ik heb dezelfde proc en die komt bij full-stress niet eens boven de 43 graden uit.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
Ik denk dat ik maar een FX 6300 haal met een goede cooler erbij.

Iemand tips, of kan ik hem beter boxed halen voor 15,- meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een FX-6300 is altijd een leuke update, maar voor een gamepc zou ik eigenlijk altijd een losse koeler erbij halen, zeker bij AMD omdat ze toch gevoelig voor hitte zijn, hoe koeler je ze houdt, hoe beter, maar ze moeten iig onder de 70 blijven.

De Gelid Tranquillo is goed genoeg daarvoor, wil je gaan overklokken, kun je kijken aar de Macho of de Mugen 4.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1