iMac Serienummer

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532095

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Ik ben van plan mijn iMac te gaan verkopen en iemand heeft nu gevraagd om het serienummer. Ik heb al wat rondgekeken, maar ik kon eigenlijk alleen vinden voor iPhones, waarover mensen zeiden dat ze die dan als gestolen op zouden geven. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan om hem te geven, maar ik vraag me af wat je er mee moet. Moet ik het gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De koper wil graag dat serienummer tegen een database van gestolen macs aanhouden om te checken of 'ie niet met heling bezig is. Als de koper in principe van plan is de iMac te kopen zie ik er geen probleem mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58

TommieW

Numa numa.

Om te kijken of de koper echt serieus is, zou je kunnen overwegen om een aanbetaling van een klein bedrag (bijvoorbeeld €5) te vragen. Let wel op dat zo'n vraag ook een deal breaker kan zijn!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Waarom niet voorstellen als de koper de mac komt ophalen deze serienummer te laten controleren. Op deze manier heb ik het tot op heden altijd gedaan.

Dan weet je zeker of de koper serieus is.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Het kan 2 kanten opgaan met een iMac serienummer, want vaak willen mensen niet alleen weten of hij wel of niet is gestolen, maar ook hoe 'oud' de iMac is want aan een term als Late 2013 heeft men niet zo veel. Want een Late 2013 is een modelaanduiding.

Ik ben in het gelukkige bezit van een Late 2013, maar ik kocht haar op 14-01-2014

Zie hieronder de specificatie, en zo kan je ook zien waneer zij de fabriek heeft verlaten.

Nice Name: iMac 27 inch Core i5 (Late 2013)
Machine Model: iMac14,2
Family name: A1419
Model Number: ME089
Group1: iMac
Group2: Intel
Generation:
CPU speed: 3.4GHz
Screen size: 27 inch
Production year: 2013
Production week: 36 (September)
Model introduced: 2013
Memory - flavour: DDR3-S-1600
Memory - number of slots: 4
Memory - maximum total: 32GB
Memory - largest module: 8GB
Factory: C0 (Quanta Computer (Susidiary = Tech Com) China)

En er zit natuurlijk enige tijd tussen dat hij in doos verdwijnt todat jij uiteindelijk de stekker in het stopcontact steekt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 532095 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:57:
Geachte medetweakers,

Ik ben van plan mijn iMac te gaan verkopen en iemand heeft nu gevraagd om het serienummer. Ik heb al wat rondgekeken, maar ik kon eigenlijk alleen vinden voor iPhones, waarover mensen zeiden dat ze die dan als gestolen op zouden geven. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan om hem te geven, maar ik vraag me af wat je er mee moet. Moet ik het gewoon doen?
Je kunt met het serienummer de garantiestatus controleren via deze link.

Als je hem aanbiedt met garantie, kun je dat op die manier controleren of dat klopt. Daarnaast, zoals reeds genoemd, om na te kijken of de mac als gestolen is opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om nu een halfjaar oud topic omhoog te schoppen met informatie over je eigen Mac is wat zinloos. Aangezien de TS z'n antwoord heeft, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.