Verkeerd geflashed, gaat niet meer aan, oplaadled reageert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549542

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Willian40

Hallo,

Ik heb mijn telefoon, Iocean x7 Elite, verkeerd geflashed met MobileUncleTools.
Hij geeft geen leven meer, alleen het led reageert als ik de stekker erin steek.
Ik heb de rom van Needrom: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite-3/

Wat moet ik nu doen??

Mvg,
Robert

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 29-10-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08

TommieW

Numa numa.

Huilen.

Om je te kunnen helpen hebben we echt meer informatie nodig.
Heb je zelf al iets gezocht?

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 29-10-2013 16:40 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat beoel je met meer informatie? Wat voor informtie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:00
Beginnen met meer te vertellen zoals: welk toestel heb je, wat heb je precies gedaan, welke bronnen heb je al geraadpleegd om te starten met troubleshooten.
Weet je, de allereerste keer dat ik wilde beginnen met het flashen van custom roms op mijn allereerste androidtoestel, heb ik eerst wel 50 topics gelezen over wat er fout kon gaan, wat ik kon doen om het te herstellen, welke hic-ups ik tegen kon komen etc. En als ik dan toch een vraag had, kwam ik met een uitgebreid verhaal over wat ik precies gedaan had, waar ik rekening mee gehouden had etc. Kortom, ik had vooraf m'n huiswerk gedaan en achteraf kwam ik met info waarmee anderen mij konden helpen ipv alleen maar een Help, hij doet het niet, wat moet ik nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08

TommieW

Numa numa.

Bijvoorbeeld welke telefoon het betreft. Welke stappen je precies hebt uitgevoerd.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:42:
Beginnen met meer te vertellen zoals: welk toestel heb je, wat heb je precies gedaan, welke bronnen heb je al geraadpleegd om te starten met troubleshooten.
Weet je, de allereerste keer dat ik wilde beginnen met het flashen van custom roms op mijn allereerste androidtoestel, heb ik eerst wel 50 topics gelezen over wat er fout kon gaan, wat ik kon doen om het te herstellen, welke hic-ups ik tegen kon komen etc. En als ik dan toch een vraag had, kwam ik met een uitgebreid verhaal over wat ik precies gedaan had, waar ik rekening mee gehouden had etc. Kortom, ik had vooraf m'n huiswerk gedaan en achteraf kwam ik met info waarmee anderen mij konden helpen ipv alleen maar een Help, hij doet het niet, wat moet ik nu!
Ik heb een Iocean x7 Elite
Ik heb een tutorail gevolgd: http://www.youtube.com/watch?v=5Gn-aJoqoQw
1. ROOT your phone, u can see this tutorial to root almost all MTK6589 in one click :
http://vowneyv5.blogspot.com/2013/08/...
2. Download Install MobileUncle Tool : http://adf.ly/TVuQ1
3. Put recovery.img file and rom.zip file in SD Card , outside folder
4. Open mobile uncle, choose recovery update and choose your recovery file, and reboot into recovery
Hier was ik mee bezig, het opstarten in recovery modus, en toen kreeg ik het normale opstartscherm (ICOEAN X7) met van die rode/roze strepen door mijn beeld heen, toen heb ik op de aan/uit knop gedrukt en daarna gaf hij geen leven meer
5. Do clear/wipe data, clear cache, david cache
6. Choose ROM.zip from your SD card and flash it, DONE
Ik heb idd topics gelezen over wat er fout kan gaan, en hoe ik het moet herstellen, maar ik kan die niet meer vinden.
En ik heb veel tutorails gelezen en bekeken, en daar ging alles goed...
Ik heb mijn toestel geflashed met behulp van Willian40 http://tweakers.net/gallery/505657

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 29-10-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je kan proberen met Flash Tool een originele rom terug er op te flashen.

Zie de PC hem nog wel als je hem via USB aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
hmmm..
Prulleman in "Custom Rom Iocean x7 Elite, Installation aborted."
(zeg het niet voor niks he..)

belangrijkste is of je nog in recovery kan komen, of anders in de flashmode (zie de tip hier boven^^)

als dat beide niet lukt, dan heb je een probleem, anders is het waarschijnlijk een hoop gekloot met drivers en stress en kan het nog goed komen.

/edit
wat ook nog mogelijk is nu ik je edit lees, misschien staat ie in flash mode (met een zwart scherm)
heb je je accu er al uit gehad (of als dat niet mogelijk is de powerknop 10+ sec ingedrukt houden

[ Voor 46% gewijzigd door Prulleman op 29-10-2013 16:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:50:
Je kan proberen met Flash Tool een originele rom terug er op te flashen.

Zie de PC hem nog wel als je hem via USB aansluit?
Nee, ik zie mijn telefoon niet staan als ik hem aansluit op de PC.
Prulleman schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:51:
hmmm..
Prulleman in "Custom Rom Iocean x7 Elite, Installation aborted."
(zeg het niet voor niks he..)

belangrijkste is of je nog in recovery kan komen, of anders in de flashmode (voor de tip hier bovne^^)
Nee, ik kan niet meer in recovery komen of in flashmode,
en wat Prulleman zei in het andere topic heb ik opgevolgd, ik heb veel aantekeningen gemaakt, en veel dingen opgeschreven als er iets verkeerd zou gaan wat ik dan zou moeten doen, maar geen van mijn aantekening komt overeen met hetgene wat ik nu heb. (Ik heb tweakers, androidworld, helpmij en andere topics op het internet bestudeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie je hem in apparaatbeheer ook nergens meer tevoorschijn komen als je hem via usb aansluit?

Dat zou eigenlijk altijd nog wel moeten, anders ben ik bang voor 't ergste...

Ik wil er anders wel een keer naar kijkenv oor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, er staat niks

Ik ben nu een mailtje naar Iocean aan het sturen en dan maar hopen dat ze mij willen helpen.

Hebben jullie nog tips van dingen die ik er SOWIESO in moet zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iOcean helpt je wel hoor, zijn vriendelijke mensen en goede service. Mijn telefoon is nu net samen met die van een mede-tweaker onderweg terug naar huis.

Gewoon je verhaal erin, en dat het flashen is mislukt. Meer kan je er toch niet van maken, met een beetje mazzel kunnen zij hem weer goedflashen, en anders heb je wellicht een nieuw moederbordje nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:07
SP Flashtool+ officiele firmware downloaden, en dan de goede tutorial volgen om die firmware terug te zetten.

Van wat ik zo hoor, heb je de recovery voor de youth geflashed, in plaats van die voor de elite.
Als ik me niet vergis is hebben meerdere tweakers zich daar in vergist.
Probeer eens te zoeken in het iOcean topic.

[ Voor 50% gewijzigd door dutchgio op 29-10-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:28:
iOcean helpt je wel hoor, zijn vriendelijke mensen en goede service. Mijn telefoon is nu net samen met die van een mede-tweaker onderweg terug naar huis.

Gewoon je verhaal erin, en dat het flashen is mislukt. Meer kan je er toch niet van maken, met een beetje mazzel kunnen zij hem weer goedflashen, en anders heb je wellicht een nieuw moederbordje nodig....
Oke, mooi, en hoeveel zou zo'n moederbordje dan kosten??
Is dit het goede emailadres: service@iocean.cc??
En hoelang kost zo'n retourtje naar Iocean en terug??

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 29-10-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51

13art

Moderator Mobile
Lijkt me ook prima in dit topic kunnen: [iOcean X7] Rooten en Custom ROM's
Verder hebben de topics een heel hoog "helpdesk" karakter graag zien we meer eigen inzet/onderzoek.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Anoniem: 549542 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:49:
[...]

Oke, mooi, en hoeveel zou zo'n moederbordje dan kosten??
Is dit het goede emailadres: service@iocean.cc??
En hoelang kost zo'n retourtje naar Iocean en terug??
Als je nou eerst even zelf wat probeerd....
Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen moederbordje nodig, het hoeft helemaal niets te kosten, alleen wat eiven inzet en inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
l3art schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:08:
[mbr]Lijkt me ook prima in dit topic kunnen: [iOcean X7] Rooten en Custom ROM's
Verder hebben de topics een heel hoog "helpdesk" karakter graag zien we meer eigen inzet/onderzoek. [/mbr]
Wat bedoel je met meer eigen/onderzoek?
Ik heb een heel aantal a4'tjes gevuld met informatie over wat ik moet doen, welke tools ik moet gebruiken, en wat ik moet doen als er verkeerd gaat enz. enz.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 29-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dutchgio schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:11:
[...]

Als je nou eerst even zelf wat probeerd....
Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen moederbordje nodig, het hoeft helemaal niets te kosten, alleen wat eiven inzet en inspanning.
Daar was ik ook al mee bezig, dit is mijn brief:

Honourable Iocean,

I am a happy user of a Iocean Elite x7, I have a lot of fun on the phone and I will buying a successor model in the future.

But now I have a problem, I wanted to put another rom on my Elite because of the bugfixes (The official stockrom). (Source of the rom: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite/, also the source of the recovery.img)

As a first step, I have to flash my Iocean x7 Elite
Before I did this I have sought a lot of information, such as how to have to flash, which tool I can use the best and what the consequences are.
Unfortunately, I did it wrong, when I went to the recovery mode with MobileUncle Tools, it went wrong. The phone shut himself off, (As heard.) And then I got the IOCEAN X7 screen (As heard.) But there were vertical pink / reddish stripes. Then I pressed the power button two times, one time for turn the screen off and one time for the screen on.
When I press the power button screen, the screen is black but it is on. Furthermore, nothing happens.

Can you help me?

Your sincerely,

Robert

Hebben jullie nog verder tips en/of verbeteringen?
Er zitten nog wel spellingsfouten in die ik niet herken, zouden jullie me (als jullie willen) daar ook op kunnen wijzen.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je er überhaupt al meer dan 5 seconden zoekwerk aan gespendeerd?

Probeer eerst een alles eruit te halen (sim, batterij, sd-card). Open vervolgens apparaatbeheer en sluit de telefoon dan aan op je computer via usb (dus zonder batterij). Als het goed is zou je dan een MT65xx Preloader moeten zien verschijnen en wellicht verdwijnt die ook weer, maar als je hem zo snel ziet dan werkt je loader in ieder geval en zou je er ook weer een rom op terug kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die chinezen spreken ook geen perfect engels hoor, daar zou ik niet over in zitten.

Ik probeerde meer te zeggen om zelf eens wat te proberen, aan de PC hangen bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartbh schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:10:
Heb je er überhaupt al meer dan 5 seconden zoekwerk aan gespendeerd?

Probeer eerst een alles eruit te halen (sim, batterij, sd-card). Open vervolgens apparaatbeheer en sluit de telefoon dan aan op je computer via usb (dus zonder batterij). Als het goed is zou je dan een MT65xx Preloader moeten zien verschijnen en wellicht verdwijnt die ook weer, maar als je hem zo snel ziet dan werkt je loader in ieder geval en zou je er ook weer een rom op terug kunnen zetten.
Ja, ik heb meer dan 5 seconden aan zoekwerk gespendeerd, om excact te zijn 5 dagen.
De eerste dagen veel met Willian40 toen hadden we samen naar roms gezocht en wat goede tools zijn, daarna hebben we naar de consequenties gezocht.
Later (dag 4 + 5) heb ik zelf nog even verder gezocht.

En WILLIAN40 zei dat ik alles mocht doen, BEHALVE de batterij eruit trekken, want dan kan ik hem net zo goed gelijk aan de lokale zwerver geven zei hij!!
dutchgio schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:11:
Die chinezen spreken ook geen perfect engels hoor, daar zou ik niet over in zitten.

Ik probeerde meer te zeggen om zelf eens wat te proberen, aan de PC hangen bijvoorbeeld..
Oke, dankjewel, heb je verder nog dingen die erin moeten?
Dingen proberen zoals aan de pc hangen is heb ik al gedaan

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 29-10-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Heb je hem zonder batterij aan de pc gehangen is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Volg dan eens een keer de stappen die ik je net gegeven heb, dus wel die batterij eruit halen en zónder batterij aan de computer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem ook zonder batterij aan de pc gehangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 29-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 549542 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:27:
Ik heb hem ook zonder batterij aan de pc gehangen, maar dat van willian40 was dus flutadvies...
Wellicht is het een idee dat je dat nu even probeert en vertelt wat er gebeurt.
Vergeet die Willian even en volg gewoon even de stappen die hier voorgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Je hebt hem dus zónder batterij aan de pc gehangen, ook zónder sim/sdkaart? En zag je in device manager ook een apparaat verschijnen? Het kan zijn dat het daar maar enkele seconden in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Anoniem: 549542 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Ik heb een Iocean x7 Elite
Ik heb een tutorail gevolgd: http://www.youtube.com/watch?v=5Gn-aJoqoQw
1. ROOT your phone, u can see this tutorial to root almost all MTK6589 in one click :
http://vowneyv5.blogspot.com/2013/08/...
2. Download Install MobileUncle Tool : http://adf.ly/TVuQ1
3. Put recovery.img file and rom.zip file in SD Card , outside folder
4. Open mobile uncle, choose recovery update and choose your recovery file, and reboot into recovery
Hier was ik mee bezig, het opstarten in recovery modus, en toen kreeg ik het normale opstartscherm (ICOEAN X7) met van die rode/roze strepen door mijn beeld heen, toen heb ik op de aan/uit knop gedrukt en daarna gaf hij geen leven meer
5. Do clear/wipe data, clear cache, david cache
6. Choose ROM.zip from your SD card and flash it, DONE
Ik heb idd topics gelezen over wat er fout kan gaan, en hoe ik het moet herstellen, maar ik kan die niet meer vinden.
En ik heb veel tutorails gelezen en bekeken, en daar ging alles goed...
Ik heb mijn toestel geflashed met behulp van Willian40 http://tweakers.net/gallery/505657
Ik heb instructies gegeven, inclusief bijhorende links, via dm. Misschien had je om verwarring te voorkomen aan het begin van het topic kunnen zeggen wat er aan de hand was, dat had 10+ reacties gescheeld! Ook het stukje van "de lokale zwerver" klopt NIET. De accu eruit halen tijdens het flashen is niet slim maar dat snapt elke leek op hard/soft ware gebied wel, maar nu je een fout gemaakt hebt is het slim om gewoon op te volgen wat er hier gemeld wordt, ook snap ik niet dat ik mede-auteur van dit topic ben! Rooten/flashen is altijd volledig op eigen risico, ik heb geprobeerd om jou te helpen door de links te geven. Iocean heeft een goede klantenservice dus ik verwacht snel reactie. In de tussentijd is het slim om meer informatie te geven van wat je nou wel of niet gedaan hebt. Natuurlijk wordt er op tweakers.net ook verwacht dat je, je inleest voor dat je iets doet en eventueel video's/tutorials bekijkt van andere die je voorgegaan zijn, zo had je dus alle oplossingen/problemen op voorhand al kunnen weten, dat is natuurlijk ook slim als je een chinese smartphone koopt! Ik bemoei er me in ieder geval niet mee, ik heb hier weinig aan toe te voegen! Ik zou zeggen: Wacht het antwoord af :O Volg instructies die je kan vinden met google.nl op!(Google is your friend ;) )

EDIT: Erbij zeggen dat ik een "flutadvies" gaf klopt ook NIET.
De accu mocht er ALLEEN tijdens het flashen niet uit 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Willian40 op 30-10-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel leuk dat je de waarheid nu verdraaid Willian, we hebben samen de info opgezocht, we hebben ook samen ons ingelezen en tutorails gekeken EN jij zei dat ik voldoende informatie had.
Je edit: De accu mocht er ALLEEN tijdens het flashen uit 8)7
1. Je hebt zelf via de telefoon gezegt dat ik de batterij er niet uitmocht halen.
2. En als we de emotie 8)7 gaan gebruiken, dan word je doorverwezen naar het fok! forum, en dit is niet de eerste x dat iemand dit tegen je zegt...

En ik vind het wel zeer onder het tweakers niveau, dat je je mede tweakers zwart maakt en dat je de waarheid verdraaid, waardoor ik voor lul sta...
Ik weet dat mijn eerste post nou niet zo heel erg slim was, maar het was maar een 1malige fout, in de post erna heb ik het weer goed gemaakt.

Ik vind het zeer kinderachtig van je...

Edit:
Kan iemand dit topic verwijderen, want deze nutteloze, kleinerende en kinderachtige reactie van Willian is niet echt reclame voor tweakets.net
(Ik weet deze reactie van mij is nu ook niet echt reclame...)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 549542 op 31-10-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Beetje makkelijk dat je de verantwoordelijkheid af wil schuiven op iemand die hulp aangeboden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja nou doe je alsof Willain fout is.
Je hebt het toch echt zelf veroorzaakt.

Wie zit er hier nou onder het Tweakers niveau?
Kijk eens naar de topicstart. Hoe gedetailleerd en goed uitgelegd heb je je probleem ook alweer beschreven, en zelf al initiatief genomen om het op te lossen?

En met deze instelling vindt ik het ook niet waard om je verder uit de weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:42:
En met deze instelling vindt ik het ook niet waard om je verder uit de weg te helpen.
Same here ja. Men heeft er al teveel tijd ingestoken imho. Vind het allemaal al bijzonder netjes zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Met het moddergooien naar elkaar schiet niemand wat mee op en krijg jij geen werkende telefoon.

De vraag die wij gesteld hebben heb je nog steeds niet duidelijk beantwoord. Heb jij de stappen die ik omschreven heb (en waar dutchgio nog een betere link voor heeft gegeven) doorlopen?

Zo ja, wat heb je precies gedaan, op welke manier en wat was het resultaat.

Zo nee, ga dat dan eens heel snel doen in plaats van modder te gooien en zelf geen inzet te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zo, dit is een helpdesk topic geworden en dat is niet de bedoeling van het forum dus ik doe er een slotje op.
Communicatie gaat hier sowieso al niet lekker dus dan is dat ook meteen klaar.

Slotje dus.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.