Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Hoi tweakers,

voor de hobby houd ik me wel eens bezig met web development en heb daartoe een xampp installatie opgezet. Hier heb ik al een paar jaar plezier van, maar sinds een maand of wat groeit het gebruik van schijfruimte heel rap. Om precies te zijn, vult de folder tmp in de xampp root zich soms al binnen een uur tot ~2GB. Deze staat dan vol met bestanden als "cachegrind.out.xyz-H__pad_naar_een_bestand_dat_word_gerequest". Voor zover ik weet gebeurt dit pas sinds ik xampp zo heb ingericht dat XDebug werkt.

De groei is vooral explosief wanneer ik het admin panel van het wordpress theme waar ik aan werk open heb staan. Deze pagina stuurt blijkbaar om de zoveel tijd een ajax request, waar dus zo'n cachegrind.out file voor wordt aangemaakt. Zou iemand misschien kunnen ophelderen wat deze bestanden precies zijn en wat ik hier tegen kan beginnen? Tot nu toe delete ik ze om de zoveel tijd handmatig, maar dat gaat ook vervelen..

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmm, google het eens. Bij een eerste google vind ik al hits mbt dit soort bestanden. Het lijkt om een profiling file te gaan van XDebug. Profileing wil zeggen, je slaat gegevens op over hoe veel en hoe vaak een bepaalde pagina opgehaald wordt. Daarmee kun je je website gaan stroomlijnen. Kijken of je bepaalde pagina's permanent in een cahce moet opnemen etc. Afhankelijk van de instellingen van je profiler wordt er een bepaalde hoeveelheid data in die bestanden opgeslagen. Als je een beetje een drukke website heb, of je bent aan het loadtesten en hebt daarom veel verkeer dan kan ik me voorstellen dat er veel data op je schijf komt.

Deze profile bestanden schijn je te kunnen analyseren met KCacheGrind. Zie ook de XDebug informatie op hun website.

Disclaimer: ik ben geen XAMPP of XDebug deskundige. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)