Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Feat] Wegsliden side-menu's

Pagina: 1
Acties:

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11 22:55
Ik heb zojuist toegang gekregen tot het Responsive Design en het eerste waar ik tegenaan liep was: Het niet weg kunnen sliden van het navigatie- en profielmenu.

Wat ik hiermee bedoel is dat wanneer je bijvoorbeeld het navigatiemenu geopend hebt, je niet vanaf het stuk pagina wat je nog ziet naar links kunt vegen zodat het menu weer sluit (zoals je ook in vele Android apps ziet bij het hamburger-menu)

Of dit op precies deze manier mogelijk is weet ik niet, maar bijvoorbeeld Google heeft dit op zijn homepagina opgelost door het menu te sluiten wanneer je tikt op het gedeelte pagina wat je nog ziet.

Het is maar een klein iets (nouja, het programmeren hiervan waarschijnlijk niet :P), maar ik denk toch dat het de gebruikerservaring weer net wat verbetert. Voor mij in ieder geval wel :D

Edit: Ik heb zojuist ook nog een bug gevonden, al weet ik niet of dit echt een bug is of dat dit gewoon nog moet gebeuren. (Ik denk zelf het laatste, maar aangezien ik dit niet zeker weet..)

Omschrijving
Wanneer ik in de Pricewatch zit, lijkt het 'Best Buy Guides' en 'Koopadviezen' gedeelte nog niet goed uitgelijnd te zijn en staat het allemaal volledig tegen de linkerkant van het scherm aan. (Screenshot)
Platform
Android 4.2.2
Browser
Chrome
Type apparaat
HTC One X (Device Grade D)

[ Voor 29% gewijzigd door 4WardNL op 29-10-2013 16:50 ]

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dit is in het verleden geprobeerd, maar leverde teveel problemen op met bugs tussen verschillende devices.

Wat je beschrijft met tikken op het gedeelte van de pagina dat je nog ziet, dat werkt op de Tweakers-website ook, probeer maar :)

Bla bla bla...

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11 22:55
Elfjes schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:39:
Dit is in het verleden geprobeerd, maar leverde teveel problemen op met bugs tussen verschillende devices.

Wat je beschrijft met tikken op het gedeelte van de pagina dat je nog ziet, dat werkt op de Tweakers-website ook, probeer maar :)
Ik zie nu inderdaad dat dat tikken gewoon kan! Dom van me dat ik dit nog niet eens geprobeerd had en alleen had gekeken of het sliden werkt 8)7

Ik heb trouwens ook een bug-report toegevoegd. Ik kan echter de titel van het topic niet meer aanpassen, maar het leek me onnodig om hier nog weer een extra topic voor aan te maken.

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
mbt bug: het lijkt erop dat dat stuk van de pagina nog niet responsive is gemaakt. Staat waarschijnlijk nog op de todo list ;)

Bla bla bla...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ik heb niks om toe te voegen bij Elfjes :+

Horizontal swipe hebben we geprobeerd, maar werkt uiteindelijk gewoon niet fijn en zorgde voor heel veel problemen. De portal van de Pricewatch is nog niet volledig responsive, maar zal binnenkort wel responsive worden :)