Videokaartje voor een oud systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Voor een oude Dell Dimension 9150 voor de kids zoek ik een ander videokaartje omdat het fannetje herrie maakt (schoonmaken helpt niet). Voor zover ik kan opmaken uit info her en der gaat het om een PCI Express x16 slot waar nu een Geforce 6800 in zit.

Een vergelijkbaar kaartje is prima, een kleine upgrade is natuurlijk leuker. 2e hands geen punt. Maximaal wordt er Sims 3 op gespeeld. Welke kaartjes zijn geschikt? Kan ik ieder willekeurig PCI-e x16 kaartje inprikken (1.0, 2.0 of 3.0)? Het moet ook weer niet te zwaar zijn ivm de voeding.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Misschien is een passieve kaart een optie als je wat airflow in de kast hebt?

Bijvoorbeeld zoiets. Dat zal voldoende kracht leveren voor wat jij wilt bereiken.

pricewatch: Asus GT610-SL-1GD3-L

Ik geloof dat PCI-e backwards compatible is en dit zou dus moeten werken.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-02 03:35
PCI-express is 100% backwards compatible. Ik zou gewoon een goedkope geforce 6xx kaart halen mogelijk zelfs passief gekoeld. Er op letten dat er geen extra 6 of 8 pins stekker in moet. dan trekt het kaartje de max van 75 watt die het pci-e slot levert.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarschijnlijk gaat een 8600 ook wel werken die
Hier de V&A uitgespit

Johann Sebastian Bach

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Dank allen, heb de door Teun. genoemde Asus besteld. Helemaal geen geluid meer is wel ideaal. Nou hopen dat hij hem pakt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

"Wat moet ik kopen?"-vragen horen in de aankoopadviessubfora, dit gaat om een component dus hoort het in Componenten Aankoopadvies. Ik verplaats het:

Move VB -> CAA

Maar ook in de aankoopadviessubfora hebben we regels:
CAA beleid

Hier van belang:
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen.
Dat heb je hier niet gedaan, dus ik sluit dit topic. Ik zou je willen aanraden om zelf alsnog op zoek te gaan. Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar dan graag op de juiste plek (waar dit nu staat) en met wat we hierboven vragen erin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.