Toon posts:

2D gimbal; wat voor motoren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een Nerf-turret; zoals alhier: YouTube: Nerf Vulcan Sentry Gun Zelf wil ik dit maken met als microcontroller een Arduino, die op zijn tijd weer aangestuurd wordt door een laptop OID.

Zelf kom ik er alleen echt niet uit wat voor motoren ik het best kan gebruiken, normaliter hebben gimbals volgens mij
• brushless dc-motoren (lijkt me moelijker aangesturen, is moeilijk om in fatsoenlijke capaciteit te vinden)
• in de video hierboven worden servo's gebruikt (ziet er in mijn ogen een beetje underpowered uit)
• een stepper motor zou in principe ook moeten kunnen (lijkt me het krachtigst, maar is vanwege de stepgrootte weer minder accuraat en bovendien het duurst).

Wat is hierin het handigst, en nog tevens krachtig genoeg?

update: nog belangrijk om te weten; ik ga de rotaties van de motoren live, op basis van video beeld, vanaf een laptop aan-sturen. ik hoef dus niet van tevoren te weten welke rotatie ik naartoe moet, op basis van de delta van het huidige punt naar het doel-punt kan ik bepalen of een motor voor- of achterwaards moet draaien

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Die modelservo's zijn in allerlei formaten en vermogens te krijgen, als je meer kracht wil koop je gewoon sterkere. :) Verder ontzettend simpel aan te sturen, alleen een pwm signaaltje vanuit de meegeleverde arduino library, enige waar je op moet letten is dat je ze genoeg stroom voert.. :) Easy as pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op het modelbouwforum zijn er vele topics over gimballs met ook verwijzingen naar schema's etc.

Maar servo's zijn prima gebruikt, analoge servo's hebben een lastige houd-kracht wat met digitale servo's prima op te vangen is. Savox 1256tg is bv. een standaard formaat digitale servo met 20kg stelkracht. De servo ken over 90 graden 4092 stappen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:36

ThaHandy

Discovery Channel

servocity.com heeft hier en daar kan en klare setups die je kan uitbouwen. :)