vroeger had ik een Canon 30D, maar door het formaat nam ik hem weinig mee. Dus alles verkocht, en een Nex 5N gekocht. Beeldkwaliteit bevalt prima, de handeling voor huis tuin en keuken gebruik ook, maar toch mis ik een aantal zaken:
- snelheid AF
- directe controle over de camera
- ovf
- mogelijkheid voor krachtige flitser
laatste twee zijn te regelen, echter niet gelijktijdig. Ik zit er dus weer aan te denken om een DSLR aan te schaffen, en omdat ik canon gewend ben zal het ook weer een tweedehands Canon worden. Budget-technisch (body max 300 euro, liever minder) gezien gaat het dan om een 40D / 50D.
Mijn vraag: ga ik er qua IQ erg op achteruit, t.o.v. de 5N? Ik moet zeggen dat de Sony op hogere ISO waarden het echt veel beter doet dan de oude 30D.
Is de 50D zijn meerprijs van 100 tot 150 euro waard ten opzichte van de 40D?
- snelheid AF
- directe controle over de camera
- ovf
- mogelijkheid voor krachtige flitser
laatste twee zijn te regelen, echter niet gelijktijdig. Ik zit er dus weer aan te denken om een DSLR aan te schaffen, en omdat ik canon gewend ben zal het ook weer een tweedehands Canon worden. Budget-technisch (body max 300 euro, liever minder) gezien gaat het dan om een 40D / 50D.
Mijn vraag: ga ik er qua IQ erg op achteruit, t.o.v. de 5N? Ik moet zeggen dat de Sony op hogere ISO waarden het echt veel beter doet dan de oude 30D.
Is de 50D zijn meerprijs van 100 tot 150 euro waard ten opzichte van de 40D?