Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe Zotac ID18, 4 x piep, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 13:10
Zojuist heb ik 2 Zotac ID18's binnengekregen, nieuw gekocht. Het zijn niet de nieuwste maar goed genoeg voor wat ze moeten doen..

Zotac ID18 specs: http://www.zotac.com/prod...dia/detail/zbox-id18.html
Hierbij heb ik 2GB Mushkin ram gekocht (pricewatch: Mushkin 4GB (2x2GB) DDR3 SODIMM PC3-8500 7-7-7-20 Apple
Hiernaast nog 2 (random) 2,5" HDD's..

helaas krijg ik, zodra ik de hardware erin heb geplaatst, en de stekkers aangesloten, 4 piepjes en geen beeld.

Wat ik heb geprobeerd:

Ram in de verschillende slots geprobeerd.
2 andere types ram geprobeerd in beide verschillende slots,
andere hardeschijf geprobeerd.

Helaas is het resultaat bij beide apparaten nihil.. Nogsteeds 4 piepjes en geen beeld..

Online gezocht op soortgelijke problemen, helaas is er ook erg weinig documentatie over te vinden.
Bijgeleverde handleiding voegt al helemaal niets toe..

Hebben jullie nog tips/suggesties wat ik kan proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rann op 29-10-2013 14:38 ]

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Lijkt me toch enigzins op problemen met de geheugenbankjes, een HDD hoeft niet persé aangesloten te worden.

Wat voor geheugen heb je buitenom deze Mushkin's geprobeerd? Snelheid/grootte/type ?

Website van Zotac geeft aan dat 1600Mhz geheugen aangeraden wordt, echter de specificaties van de processor ( Celeron 857 ) geeft een snelheid van 1066/1333Mhz aan. Wellicht dat ze toch een voorkeur hebben ingebouwd in het mobo?

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• Rann
De andere geheugenbankjes die ik heb geprobeerd waren een 1GB Hynix op 1066 en een 2GB Kingston op 1600. Beiden precies hetzelfde resultaat.

Net nog even een CMOS clear geprobeerd, it's not very effective..

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Toch blijf ik bij het geheugenverhaal dat daar nog iets niet goed gaat, bij beide kan het "praktisch" nooit een DOA zijn. En het enige wat je toe moet voegen is geheugen om deze machines aan de praat te krijgen.

Maar wat voor geheugen je er dan wel in dient te zetten, pff geen idee..

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• Rann
Contact gehad met de leverancier, verwijst leuk naar een lijstje van 10 items met compatible geheugen, wat uiteraard niet meer te verkrijgen is..

Volgens mij houdt het hierbij op, er is gewoon bar weinig over te vinden, of we moeten echt heel erg pech hebben met 2 kapotte systemen.. ;)