opzoek naar een beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

• jdrijvers
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
hallo

Ik ben op zoek naar een beeldscherm voor mijn pc maar ook om tv op te kijken.
Ik speel graag een spelletje en wil dan ook Battlefield 4 erop kunnen spelen zodat het er goed uitziet.

Nu heb ik zelf al eens gezocht naar schermen en ben ik op deze geland.
pricewatch: Samsung T24C350EW Zwart
ik hoor allemaal termen zoals "ms en hertz" maar heb er niet zoveel verstand van.

Kan iemand mij advies geven of een ander alternatief geven mijn budget voor het scherm ligt tussen de 200 en 300 euro.

ik ben van plan deze video kaart aan te schaffen.
pricewatch: MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC

groetjes
Joris

Verwijderd

http://tweakers.net/pricewatch/

Kijk hier even rond met je wensen.

Is zeer uitgebreid.

• jdrijvers
bedankt voor snelle reactie
ik heb hier al uren in gezocht maar kan niet echt iets vinden.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

ms betekent hoeveel ms het duurt voor het signaal wat de monitor inkomt naar het scherm word gestuurd.
hertz betekent hoeveel frames de monitor maximaal kan tonen.
Aangezien je bf4 wil gaan spelen zou ik gaan voor een scherm met maximaal 2ms en minimaal 60Hertz.
Hertz maakt niet superveel verschil boven de 60 maar je ms boven 5 merk je wel in je game prestaties.

Steam: Ryada.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 15:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat vind je belangrijk aan een PC-scherm?
Wat vind je belangrijk aan een TV-scherm?

Hoe groot moet het scherm minimaal en maximaal zijn?
Hoe kijk je TV? Is dat met een settop-box of moet er direct een coax kabel in je scherm?

@wambamNL: "2ms" zegt niets, is dit 2ms GTG of actual response time?

• jdrijvers
wat ik belangrijk vind aan een pc scherm is de beeld kwaliteit en reactie tijd tijdens games.
tv scherm heb ik geen eisen aan als ik soms maar een programma kan kijken.

ik ben aan het twijfelen tussen 24 en 27 inch
het scherm wat ik hier boven noemde heb je in beide grote.
en heeft volgend de site van Samsung maar 2 ms en 60 hertz
tv kijken gaat met coax kabel direct in scherm en pc via HDMI kabel

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

Thrackan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:34:
Wat vind je belangrijk aan een PC-scherm?
Wat vind je belangrijk aan een TV-scherm?

Hoe groot moet het scherm minimaal en maximaal zijn?
Hoe kijk je TV? Is dat met een settop-box of moet er direct een coax kabel in je scherm?

@wambamNL: "2ms" zegt niets, is dit 2ms GTG of actual response time?
ik bedoelde de response time sorry had ik er even bij moeten vermelden

Steam: Ryada.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Veel monitoren hebben geen coax aansluiting, dus ik ben bang dat je moet kijken naar TV's, en volgens mij, kan het mis hebben, zijn die in jouw prijsrange vrij slecht voor games.

Puur naar monitors gekeken:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart 23" IPS, erg goede kleuren, erg goede reactiesnelheid. Sommigen hebben last van backlightbleeding en contrast is vrij slecht.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart 24" AMVA, uit de doos redelijke kleuren, maar hij is vrij goed in te stellen. Reactie snelheid is ook prima en heeft erg goed contrast.

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart 27" IPS, dus goede kleuren en prima reactiesnelheid. Nadeel dat de PPI van dit scherm vrij laag is, vanwege de hoge diameter + full-hd.

People as things, that’s where it starts.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 15:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

wambamNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

ik bedoelde de response time sorry had ik er even bij moeten vermelden
Blijft mijn vraag: bedoel je GTG of actual response time?

Dit is namelijk precies hoe fabrikanten je proberen te misleiden: grijs-grijs (GTG) response is een stuk sneller dan de échte response time. Als er heel groot "1 ms!!!!!" op de doos staat, kun je er vanuit gaan dat dit grijs-grijs respons is, en niet de echte response time. Die GTG tijd ga je niks van merken in games.

[ Voor 39% gewijzigd door Pathogen op 29-10-2013 14:38 ]

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe monitor, 1080P en minstens 23"... en ik moet zeggen dat ik het moeilijker vind dan een paar jaar geleden.

Ten eerste is Samsung een beetje naar de achtergrond verdwenen, een paar jaar geleden toch echt het monitormerk. De schermen van LG spreken me wel aan met IPS, maar waarom doen ze erin hemelsnaam zo'n krakkemikkige voet eraan?

Over de service van Iiyama wordt veel geklaagd, het komt erop neer dat als je pech hebt met pixeldefecten van een nieuwe monitor dat je dan niet in aanmerking komt om te ruilen...

De Dell Ultrasharp U2312HM Zwart is technisch gezien de beste met ook een goede voet. Helaas is deze monitor behoorlijk diep: de beugel van de voet loopt achterlangs hoog door zodat het "platte scherm" toch weer een soort "toeter" krijgt. Een ander, minder groot nadeel is dat het een echt kantoormodel is en het uiterlijk niet zo fraai is, maar dat is persoonlijk.

Kortom ik ben er nog lang niet uit... pfff.

[ Voor 10% gewijzigd door Coyote76 op 29-10-2013 15:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

"Wat moet ik kopen?"-vragen horen in de aankoopadviessubfora, dit gaat om een component dus hoort het in Componenten Aankoopadvies. Ik verplaats het:

Move VB -> CAA

Maar ook in de aankoopadviessubfora hebben we regels:
CAA beleid

Hier van belang:
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen.
Dat heb je hier niet gedaan, dus ik sluit dit topic. Ik zou je willen aanraden om zelf alsnog op zoek te gaan. Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar dan graag op de juiste plek (waar dit nu staat) en met wat we hierboven vragen erin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.