Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel gaat 64bit-ARM-chip op 14nm produceren

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
nieuws: Intel gaat 64bit-ARM-chip op 14nm produceren

Hoewel de titel technisch klopt is het zeer misleidend. Het insinueert namelijk dat Intel ARM chips produceert voor haar eigen doeleinden.
Het is al langer bekend dat Intel een foundry business heeft met een klein select aantal klanten.
Het is dan eigenlijk niet Intel die 'aan de slag gaat met ARM' maar Altera. Intel produceert gewoon de ontwerpen van Altera.
De chips met Cortex A53-core worden gemaakt voor Altera, dat ze gebruikt voor fpga's voor militaire doeleinden.
Het zijn FPGA's met ondie ARM cores, dus Intel produceert niet 'losse' ARM chips die Altera vervolgens gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sphere- op 29-10-2013 12:40 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ik vind hem niet 'zeer misleidend' en zoals je zelf zegt, klopt hij technisch. Ik snap je punt, maar ik heb met opzet 'produceren' in de titel gezet, waardoor duidelijk is dat het om productie gaat - en niet om ontwikkeling. Daardoor lijkt de misleiding mij afgewend voor degene die voldoende kennis hebben van dit onderwerp om interesse te hebben in dit nieuws (en wie dat niet heeft, snapt geen bal van de titel en skipt hem, denk ik)