Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Voor mijn vaders huis waarin kantoor zit (locatie Dordrecht) wilt hij een snel betrouwbaar pakket met:

- Snel internet (Glasvezel, UPC)
- 2 telefoonnummers, 1 huisnummer en 1 zakelijk nummer
- Kabeltelevisie

Momenteel heeft hij:

- ISDN met 4 telefoonnummers, waarvan er maar 2 (met nummerbehoud) behouden hoeven worden
ISDN heeft 1 speciale telefoon Siemens Gigaset ISDN en 3 Chicago handsets, die moeten dus vervangen worden.
- KPN internet extra: vervangen door snellere glasvezel
Maakt gebruik van Vigor 2900G
- UPC kabel televisie: tevreden mee, hoeft niet (maar mag wel) vervangen worden.
Kabel televisie is met versterker voor 3 televisies

Alle losse onderdelen kosten bij elkaar ongeveer 65 euro in de maand.

Nu heeft hij 2 aanbiedingen gehad van UPC en KPN voor een heel pakket met allebei een leuk verkoopverhaal waardoor hij door de bomen het bos niet meer ziet.

Hij wil meer uniformiteit in de vorm van 1 pakket, sneller internet en een wat modernere set-up.
Wat raden jullie hier voor aan, of ziet hij dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou in iedergeval goed vragen hoe het zit met 2 lijnen (apart) en de telefoonnummers, zeker of dit 'compatible' is met de handsets (basisstation kan je altijd vervangen door een andere versie). Bijvoorbeeld, mijn C450 set werkt namelijk wel correct via de router, maar krijgt dan geen verbinding meer op de 2e lijn.

Ga je voor KPN, gaat je TV dus over op ipTV, aangepaste router/modem (waar je bar weinig mee kan instellen). Moet je dus ook rekening houden dat dit gaat werken op de 3 televisies (en of je nieuwe kabels moet trekken). Je kan kabelTV laten zitten natuurlijk, maar zit je nog met dubbele abbo's.

Dus in die afweging zou ik eerder voor UPC gaan (mits telefoon juist werkt).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 29-10-2013 12:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:25

servies

Veni Vidi Servici

Die Draytek 2900G is overigens niet meer toereikend voor de huidige snelheden. Maximale routering ligt geloof ik rond de 25Mbit per seconde... Die zal dus ook vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:04
Neem eens contact op met de zakelijke afdelingen van de providers. Die kunnen vaak meer een op maat pakket leveren.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Idd eens informeren bij een zakelijke provider, of nog beter een IT tent die een zakelijk lijntje doorverkoopt. Een ISP zal alleen hun diensten benoemen, een IT toko kan je ook verder adviseren en het spul inrichten.

In jouw geval kun je de ISDN lijn vermoedelijk prima vervangen, maar loop je wel tegen wat beperkingen aan als je het 'analoog' doet zoals SinergyX al opmerkt. UPC kan, maar dan heb je 2x1 lijn (zakelijk en prive) terwijl je nu 2 lijnen hebt (En dus bv zakelijk 2 gesprekken kan voeren, of prive). Bij 2 analoge lijntjes vanuit een Experiabox, kabelmodem of whatever heb je 1 gesprek prive, en 1 gesprek zakelijk.

Voor TV kun je zowel UPC nemen als glasvezel. Als je bij glasvezel overgaat naar IPTV zul je ook de andere TV's moeten voorzien van netwerk- en decoders. Neem je een pakket af bij een KPN-ITNS wholesaler (Solcon, Lijbrandt, XMS, Vodafone oid) dan heb je naast IPTV ook CATV en kun je de andere TV's gewoon via de coax blijven gebruiken. Alleen heb je dan geen HD, maar vaak is dat niet perse nodig.

Kwa telefonie kun je mss ook eens kijken naar een managed voice oplossing. Je bent dan nog steeds goedkoper uit dan ISDN, maar wel veel flexibeler.

Je kan je bestaande handsets gewoon meenemen, alleen heb je voor IP een ander basisstation nodig (Bv de Siemens N510 Pro). En als je een vast toestel wilt een Aastra, Yealink of vergelijkbare IP Phone.

Andere optie is om een Fritzbox aan te schaffen en als router te gebruiken. Dan kun je gewoon je bestaande ISDN toestel/dect base aansluiten en alle toestellen behouden as-is. (Ik gok dat je nu een SX353 of een kpn-rebrand hebt). Dat is veruit de simpelste en goedkoopste optie, en werkt zowel voor glasvezel als op de kabel.

Ik zou wel een provider nemen die je eigen apparatuur laat gebruiken, mijn voorkeuren zijn Solcon (glasvezel) of UPC (kabel), of een semi-zakelijke lijn over ftth (Routit of Voiceworks)

Enne, check vantevoren of je geen rare andere diensten over je ISDN lijn hebt, denk aan frankeermachines, digiaccess, alarm, bmc, pin enz. Inventariseer dat voor je voor verrassingen komt te staan

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 29-10-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Zorg daarnaast ook dat je KPN lijn pas een week later opgezegd word (dan heb je nog een week uitloop mocht er wat foutgaan tijdens de overgang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Bedankt voor het advies allemaal! Als al gedacht is gemakkelijk overstappen geen optie met alle randapparatuur etc. Een onafhankelijke toko zal inderdaad goed advies op maat kunnen geven waarbij ik jullue comments in gedachte houd!
Pagina: 1