Het gaat om het volgende: Ik heb een gecrashte mac staan... Moest er eens van komen bij de betreffende gebruiker maar goed. Nu heb ik een Mac OS x install dvd of usb stick nodig, want de eigenaar heeft die niet meer ( recovery werkt ook niet, HDD is dood ). De ham vraag is hoe maak ik nu een install dvd of stick vanaf een windows pc, want ik heb geen mac. de .iso even downloaden is geen probleem, maar de dvd of stick booten is wel een probleem. Iemand de oplossing, want ik ben niet handig met mac.
Als je in de omgeving van Almere woont kan ik je wel helpen met een macbook.
Er zijn wel heel veel images te vinden van OSX zowel van mountain lion als mavericks, alleen download je deze meestal in .DMG formaat en die zijn volgens mij niet te mounten in windows.
Er zijn wel heel veel images te vinden van OSX zowel van mountain lion als mavericks, alleen download je deze meestal in .DMG formaat en die zijn volgens mij niet te mounten in windows.
cmd en R inhouden tijdens het opstarten na de bong toon en dan kun je online recovery starten mits het betreffende model Mac het ondersteund.
Wordt helaas niet ondersteund, want als ik dat doe dan gebeurt er niks, had het al opgezocht.
Is het niet mogelijk om een usbstick te maken waar je gewoon heel de .dmg in dumpt, of om een .iso te downloaden die ik kan uitpakken naar een usb zodat de mac er mee kan booten?
Is het niet mogelijk om een usbstick te maken waar je gewoon heel de .dmg in dumpt, of om een .iso te downloaden die ik kan uitpakken naar een usb zodat de mac er mee kan booten?
[ Voor 49% gewijzigd door Kaasbroodje op 29-10-2013 12:26 ]
Er zijn wel programma's om een .dmg vanop windows op dvd te branden. Let er wel op dat je een DVD DL neemt, volgens mij past een standaard osx install sinds Lion niet meer op een DVD SL. Maar om aan de .dmg te komen moet je volgens mij niet-policy proof dingen doen. Beste wat je kan doen is iemand met een mac zoeken, op die mac aanmelden met de itunesaccount van de betreffende persoon, Mavericks downloaden, op usb stick zetten en zo installeren.
Ik heb een soortgelijk probleem en dit werkt inderdaad, alleen is mijn harde schijf NTFSLIMIT-AR schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:23:
cmd en R inhouden tijdens het opstarten na de bong toon en dan kun je online recovery starten mits het betreffende model Mac het ondersteund.
Is het mogelijk om in windows een HTFS+ partitie aan te maken, om vervolgens osx hierop te installeren?
Mejor así
Pagina: 1