Toon posts:

ABIT BP6 met dual celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb mij een ABIT BP6 aangeschaft, nu had ik reeds een celeron 500 en ik wilde er eentje nog extra bijkopen om ze dan naast elkaar lekker te laten draaiën, maar nu vertellen ze me in de winkel dat dat alleen maar goed gaat werken als ik 2 celerons heb die net na mekaar gemaakt zijn in het fabriek en dat ik, omdat ik dus er al eentje had en nu een nieuwe erbij zou willen steken, enorm veel problemen zou hebben.

Wat is jullie ervaring hiermee ?

TIA

Huisje

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lijkt me onzin. Een celeron 500 is een celeron 500.
(hooguit zijn er verschillen wat betreft de overklokbaarheid tussen exemplaren uit andere weken...)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Is wel zo met normale dual borden. De cpu's moeten van dezelfde stepping wezen en uit dezelfde fabriek komen. Maar de BP6 is veel toleranter, je kan bijv ook een 500 en 366 mixen.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Twee verschillende snelheden daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, maar ik heb mijn procjes op twee verschillende tijdstippen gekocht eentje was zelfs oem en de ander boxed maar ik heb nergens last van,...overklokken gaat ook wel lekker dual 433@566

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29

ChUcKiE

Dus........

Dat hoeft dus niet he! Maakt op zich helemaal niets uit welke celeron je erin zet, je kunt zelfs een 366 naast een 500 zetten als je wilt, waar je wel op met letten:

1. Ze moeten beide dezelfde FSB aankunnen.
2. De plaatsing, moet zo zijn dat de hoogste snelheid in Socket 1 zit.
3. Er is geen punt 3

Sux6 ermee!

Kijk anders eens rond op www.bp6.com , daar staat enorm veel info!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

verschillende kloksnelheden KAN wel, maar het is niet echt aan te raden voor de snelheid van het geheel. Het ooit zoiets gelezen dat het verdelen van taken over de beide processors dan wat minder lekker gaat, en dus word het hele boeltje langzamer.

Verder maakt het die bp6 niet uit uit welke week fabriek of wat dan ook de processors komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze bevestiging, ik dacht ook dat dit onzin was dat dat problemen ging opgeven.

laat ik nog even duidelijkheid brengen ivm het probleem van 2 verschillen cpu's erin te steken.

Het mobo kan dat zonder problemen aan, maar het Softmenu zal de snelheid van de snelste cpu verlagen tot die van de laagste cpu. Dit werkt allemaal perfect, maar het OS weet hiervan in weze niets, dus kunnen er zich daar problemen voordoen ivm de taakverdeling.

Dit heb ik gelezen op www.hardwareinfo.net als je het je moest afvragen.

Nogmaals bedankt voor de tips.

greetz

Huisje

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

huisje, dat van die taakverdeling klopt absoluut, maar het is juist een probleem omdat de twee cpu's, als je bijv. een 366 en een 500 hebt, op verschillende kloksnelheden zullen lopen. softmenu kan immers alleen de fsb instellen en de multiplier is gelocked. daardoor draait de ene cpu veel sneller dan de ander.
juist daardoor loopt die taakverdeling in de soep omdat het o.s. denkt dat er twee dezelfde cpu's in de pc zitten en daardoor de snelste relatief weinig te doen geeft en de tragere juist teveel.
serienummer of fabriek etc maken idd niks uit. het gaat erom welke revisie van de cpu je krijgt. in het ideale geval heb je 2x dezelfde revisie. verschillende revisies is ook gewoon mogelijk maar dan heb je een (hele kleine) kans op problemen als het bios dat niet ondersteund.

Verwijderd

vergeet niet dat win9x geen fuck doet met dual procs
Pagina: 1