Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sorry jongens, maar ook ik moet een nieuwe laptop...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zie dat er gretig gebruik wordt gemaakt van het "Laptop Aankoopadvies", en wil dan ook zelf graag gebruik maken van deze dienst.
Voorheen heb ik altijd gewerkt met een Apple laptop, waar ik veel plezier van heb gehad, maar na 6 jaar trouwe dienst begint deze te bezwijken onder alle software updates. Opzich zou ik best graag een nieuwe Apple willen hebben, maar ik vind ze best wel prijzig...

Wat ga je goen met je laptop?
Ik zal mijn laptop voornamelijk gaan gebruiken voor studie/werk (mircosoft Office), heel af & toe een game (oude versie van Battlefield of een nieuwere variant op de oude Red Alert games) en daarnaast voor mijn nieuwe hobby fotografie (Photoshop + eventuele andere bewerkings programma's).

Wat mag je laptop kosten?
Zo tussen de 600-700 euro

Wat vind ik belangrijk
- Ik zou het fijn vinden als de laptop een redelijk lichtgewicht is (ivm het meenemen)
- De laptop moet niet erg heet worden (teminste niet aan de bovenkant, waar je je handen plaatst)
- Lekker vlot zijn (hier heb ik totaal geen verstand van)
- Een goede accuduur hebben
- Een beetje stylisch zijn
- En een handzaam formaat heeft (voorheen had ik 13" en dat beviel me goed)

Laptops
Ik zat op de website van Lenovo en kwam het volgende tegen: Lenovo Thinkpad S440. Dit model spreekt mij best wel aan en krijg het idee dat dit een goede laptop is. Alleen is mij niet duidelijk, waarom andere modellen, die iets goedkoper zijn soms betere specs hebben (in mijn ogen).

Daarnaast kan ik me herinderen dat ik ooit op dit forum iets had gelezen over de Asus N56 en de Samsung ATIV Book 9 Lite.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van de juiste keuze. Voor andere merken laptops sta ik ook open!

Ik hoor graag van jullie!

Gr. Max

Verwijderd

Topicstarter
Daarnaast zou ik het ook fijn vinden als hij stil is.

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 16:38

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/
Ik zou met dit budget deze laptop een beetje naar wens samenstellen als ik jou was. En dan sowieso het FHD scherm nemen.
De Asus N56 is waarschijnlijk een nog betere keuze als je hem binnen je budget kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar waar zit het verschil dan precies tussen de Lenovo e531 en de s440? En de Samsung ATIV Book 9 Lite is dus geen goede optie?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dingen als games en photoshop gaan waarschijnlijk niet lekker werken op de ativ book 9 lite vanwege de zwakke cpu (en zwakke gpu). Wel zit er een ssd in, waardoor veel dingen (zoals opstarten) wel lekker vlot gaan en het is een mooie en lichte laptop. Alleen ik denk niet dat hij voor jou heel geschikt is.

Wat betreft de lenovo's weet ik niet precies hoe en wat. Wel zie ik dat de e531 goedkoper is en met een full hd scherm kan worden uitgerust. 2 dikke pluspunten in mijn ogen.

Verwijderd

Wat maakt het dan wel goede opties? Op de samsung krijg je een vrij trage processor, verder niet echt bijzondere specs, en een slecht scherm. Voor zover ik mij kan herrineren is de accuduur ook slecht. Op de S440 krijg je wat betere specs, maar geen SSD en wederom een slecht scherm. Dan kan je misschien beter de latitude 15 halen. Die heeft op papier ongeveer dezelfde specs voor een iets lagere prijs, en een 1080p scherm.

Eigenlijk wil je in dit prijssegment sowieso een 1080p scherm, maar van de enige 2 laptops die dat bieden (Lenovo E531 en Latitude 15) zijn nog nauwelijks reviews.

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 14:20
een ultrabook lijkt me het meest geschikt, die hebben meestal een snelle ssd (hogere snelheid tegenove rminder opslagcapaciteit), goede accuduur, zuinige en snelle processor maar een iets mindere videokaart en zijn vaak vrij dun/licht. je ziet hier helaas wel snel aan de 1000+ euro.. dit is wel een goede 15 inch laptop:
http://www.laptopshop.nl/...a-satellite-u940-127.html

Verwijderd

...alleen is dat een 14" laptop. En niet echt een goede volgens mij.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is een refurbished MacBook Aluminum 13" Intel C2D 2.0 niet wat voor je? Zijn te krijgen voor 700 euro.

Gewoon 1 jaar garantie en je vertrouwde Mac OSX omgeving.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Falcon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:17:
Is een refurbished MacBook Aluminum 13" Intel C2D 2.0 niet wat voor je? Zijn te krijgen voor 700 euro.

Ik ben een voorstander van Apple, maar 700,- voor een machine met een C2D, 2,0 Ghz, uit eind 2008, zonder SSD? Kom op man! Je ziet zelf toch ook wel dat dit niks is..

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan nog steeds is het een alternatief. Hij kan er functioneel mee doen, wat hij aangeeft.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Falcon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:17:

LMAO, daar zou ik nieteens 300 euro voor betalen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even verder gekeken naar Dell Laptops. De volgende kwam ik tegen:
Dell inspiron 15R SE -->649 euro
Dell Ultrabook inspiron 15 Z

Beide hebben een HD scherm, maar hoe verhouden deze laptops zich tegenover al het bovengenoemde en wat is precies het verschil tussen een "ultrabook" en die andere?

Verwijderd

De niet-ultrabook heeft een 2x zo snelle CPU.

Maar voor €600 wil je gewoon geen laptop zonder 1080p scherm. Eigenlijk is de lenovo e531 de enige zinvolle aanschaf in jouw segment op dit moment. Er is simpelweg niets anders met degelijk scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar heeft de Dell inspiron 15R SE dan geen HD scherm? Wanneer ik naar de specs kijken dan krijg ik het idee dat deze dat wel heeft.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
blijkbaar zijn de dell 15r se niet meer te bestellen met full hd... heb het zelf nog niet nagevraagd maar als je telefonisch/per chat het e.e.a. bij dell navraagt lukt het dan wel?

...

Verwijderd

HD is alles vanaf 1024*768. In de inspirons zit een scherm met 1366*788 pixels. Dat is simpelweg veel te weinig. Hier wat screenshots die het verschil illiustreren:

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png
Pagina: 1