Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deploying printers server 2008 r2

Pagina: 1
Acties:

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Kleine situatieschets:

1 DC / 1 MAILSERVER / 2 TS 2008 R2 / 1 SQL

60 gebruikers over tig vestigingen. Nu hebben we een policy gemaakt om printers te deployen. Sinds kort krijgen we telkens errors mbt policy suppresed. Daar waren natuurlijk tig oplossingen voor, echter tot op heden lijkt niets permanent te werken.

Printer staat geinstalleerd op de DC.
Driver word geinstalleerd op de TSen
Printer word dmv group policy gepushed richting een OU op user base bij inloggen.

Gaat niet bij alle gebruikers fout, maar wel willekeurig. Printers en netwerkschijf komt dan niet mee, en de policy lijkt op dat moment niet te werken.

Er zitten geen fouten in het profiel van de gebruiker, en we hebben al een nieuwe testprinter aangemaakt, echter ook daar word hij suppressed zo af en toe...

Voorbeeld error:

The user 'HP_xxxxx' preference item in the 'Printers Xxxxx {5AB6E154-1375-4E67-BE52-06AFCDCD24CA}' Group Policy object did not apply because it failed with error code '0x8007000a The environment is incorrect.' This error was suppressed.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, maar het compleet opnieuw opbouwen van tig printers zie ik niet zitten, en wil ik dan ook vermijden! Wie o wie heeft nog wellicht wat voor de hand liggende tips die ik misschien vergeten ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Aapje! op 29-10-2013 11:28 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Misschien heb je wat aan de volgende link: http://social.technet.mic...07000a-the-environment-is

[ Voor 6% gewijzigd door _Rayman_ op 29-10-2013 11:36 ]

• Aapje!
Fast logon had ik al uitgezet, zonder resultaat.

Sample image van een policy van een OU / Printer.

http://i.imgur.com/z7M8s4m.jpg\

En in mijn lockdown policy (computer based) staat:

Always wait for the network at computer startup and logon Enabled

[ Voor 20% gewijzigd door Aapje! op 29-10-2013 11:43 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Even een domme vraag tussendoor: De gebruikers die het probleem hebben, zelf de printer toevoegen, gaat het dan wel goed?

• Aapje!
_Rayman_ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:45:
Even een domme vraag tussendoor: De gebruikers die het probleem hebben, zelf de printer toevoegen, gaat het dan wel goed?
Als we hem handmatig toevoegen werkt het wel.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 10:11
Waarom staat ie eigenlijk op Replace? Ik zou ze gewoon op Create zetten en eventueel bij aanpassingen naar Update. Wij hebben hier ook nog op Run in logged-on user's security context. Misschien even proberen of het met deze settings wel werkt?

[ Voor 36% gewijzigd door JerX op 29-10-2013 11:53 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Aapje!
JerX schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:51:
Waarom staat ie eigenlijk op Replace? Ik zou ze gewoon op Create zetten en eventueel bij aanpassingen naar Update.
Om te testen. Tevens worden met update bepaalde user settings niet gepushed (bijv default printer). Vandaar replace.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom ken je de printers toe via de oude methode, ipv via Deployed Printers? Vanuit je printserver management kan je gelijk een printer deployen met een policy (kan bestaande zijn) en alles wordt gelijk goed gezet. De gebruiker moet alleen zelf even een default selecteren, maar dat is alles.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Aapje!
Hero of Time schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:42:
Waarom ken je de printers toe via de oude methode, ipv via Deployed Printers? Vanuit je printserver management kan je gelijk een printer deployen met een policy (kan bestaande zijn) en alles wordt gelijk goed gezet. De gebruiker moet alleen zelf even een default selecteren, maar dat is alles.
Inderdaad, de reden waarom ik de oude manier gebruik is ivm de default printer.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Default printer stelt de gebruiker 1x in, dan is dat 't. Wordt er al gebruik gemaakt van een login script? Dan kan je het ook daar in regelen (afhankelijk van je scripttaal, hopelijk PS ondertussen). Of je maakt van de GPP een update regel voor default, ipv replace of add.

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Kijk anders eens naar RESWorkspace Manager Express. Ideaal gratis programma dat alles qua inlogscript en policy's in één makkelijke management interface stopt. Instellen van standaard printers e.d. kun je allemaal centraal regelen. Op de achtergrond gebruik je nog steeds GPO's/registry keys, maar deze software maakt het een stuk overzichtelijker.

(Ook ideaal om bijvoorbeeld de gui voor je gebruikers op je terminal server dicht te timmeren).

• Aapje!
Hero of Time schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:06:
Default printer stelt de gebruiker 1x in, dan is dat 't. Wordt er al gebruik gemaakt van een login script? Dan kan je het ook daar in regelen (afhankelijk van je scripttaal, hopelijk PS ondertussen). Of je maakt van de GPP een update regel voor default, ipv replace of add.
Heb het opgelost door het volgende te doen:

Toevoegen van policy voor printers
Deploy printer via print management
vbscript om default printer 15sec naar inlog te laten definiëren.

Oude gpo uitgeschakeld en lijk geen problemen mee te hebben.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi. Ik heb veel problemen met GPP gezien en wat ik zelf er mee heb gedaan was ook niet echt succesvol. GPO deployment werkt een stuk beter (of eigenlijk, het werkt).

• Aapje!
Hmm... nog wel een kleine uitdaging..

We hebben een vestiging OU naam: Rotterdam. Op die vestiging werken nu pak en beet 20 man. Die zitten in 1 grote ruimte, maar er staan 3 printers, gebruikers willen hun eigen default printer definiëren.

Nu wil ik ze dat zelf laten bepalen wat de default printer is, echter naar het opnieuw inloggen, is die instelling weg aangezien printers op user niveau gedeployed worden.

Wat kan ik hieraan doen?

meerdere login scripts maken die de default printer zetten, en dan op authentication level laten goed zetten?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruikers in apart OU zetten en op dat OU de default zetten?

Maar zoals ik al eerder zei, via Printer Deployment wordt er geen default opgegeven. De gebruiker stelt deze in en wordt bewaart. Bij opnieuw aanmelden staat nog steeds dezelfde als default.

• Aapje!
Hero of Time schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:01:
Gebruikers in apart OU zetten en op dat OU de default zetten?

Maar zoals ik al eerder zei, via Printer Deployment wordt er geen default opgegeven. De gebruiker stelt deze in en wordt bewaart. Bij opnieuw aanmelden staat nog steeds dezelfde als default.
Standaard word de default printer van de TS als default ingesteld bij de gebruiker, ondanks eerder aanpassen.

We hebben roaming profiles met een folder redirection op desktop documents downloads en pictures.Ik zie geen profiel foutmeldingen voorbij komen, dus de instellingen zouden bewaard moeten blijven. We hebben nu juist OU's op vestiging. Om binnen vestigingen weer nieuwe OU's te maken vind ik een beetje te veel van het goede... Geen alternatief?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat de default printer naar de lokale ging heb ik ook gehad, maar dan bij een terminal server. Oplossing, sort of, was om de printerverbindingen te verwijderen, het register in duiken en daar onder HKCU\Printers\Connections alles weggooien. Opnieuw aanmelden of de printers weer toevoegen, default opgeven en dan kijken of 't na een herstart of opnieuw aanmelden bewaard is gebleven.

Werkte overigens ook niet 100%.

• Aapje!
Hero of Time schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:17:
Dat de default printer naar de lokale ging heb ik ook gehad, maar dan bij een terminal server. Oplossing, sort of, was om de printerverbindingen te verwijderen, het register in duiken en daar onder HKCU\Printers\Connections alles weggooien. Opnieuw aanmelden of de printers weer toevoegen, default opgeven en dan kijken of 't na een herstart of opnieuw aanmelden bewaard is gebleven.

Werkte overigens ook niet 100%.
Gaat inderdaad om een terminal server (2) en dmv round robin load balancen we. We hebben Snagit geinstalleerd op de server op verzoek van de klant, en die komt telkens als default. Het opruimen is een optie en zal ik dan ook gaan testen.

• Aapje!
Hmm apart...

Printers komen netjes mee via deployed.

Hier een GPresult:

C:\Users\testmaikel.XX>gpresult /r

Microsoft (R) Windows (R) Operating System Group Policy Result tool v2.0
Copyright (C) Microsoft Corp. 1981-2001

Created On 5-11-2013 at 9:55:04

RSOP data for XX\testmaikel on VL-TS02 : Logging Mode
------------------------------------------------------

OS Configuration: Member Server
OS Version: 6.1.7601
Site Name: N/A
Roaming Profile: N/A
Local Profile: C:\Users\testmaikel.XX
Connected over a slow link?: No

USER SETTINGS
--------------
CN=testmaikel,OU=Leiderdorp,OU=Gebruikers,OU=XXXXXXXXX,DC=vl,DC=local
Last time Group Policy was applied: 5-11-2013 at 9:54:09
Group Policy was applied from: VL-DC01.vl.local
Group Policy slow link threshold: 500 kbps
Domain Name: VL
Domain Type: Windows 2000

Applied Group Policy Objects
-----------------------------
Terminal Server Lockdown
Remote Easy Print TS
Algemene Share
Folder redirection
SAP Schijf
internet Temps
Netwerk Schijven Leiderdorp
DEPLOY Printers Leiderdorp

The following GPOs were not applied because they were filtered out
-------------------------------------------------------------------
Owner Check Profiles
Filtering: Not Applied (Empty)

Local Group Policy

password policy

The user is a part of the following security groups
---------------------------------------------------
Domain Users
Everyone
BUILTIN\Users
Remote Desktop Users
REMOTE INTERACTIVE LOGON
NT AUTHORITY\INTERACTIVE
NT AUTHORITY\Authenticated Users
This Organization
LOCAL
Leiderdorp
Remoters
Medium Mandatory Level

C:\Users\testmaikel.XX>

Zoals je ziet loopt hij de deployed policy netjes door, de printer verschijnt bij de gebruiker, echter sommige gebruikers krijgen de melding dat de printer not connected is. Terwijl de printer toch echt wel online is. Lijkt de connectie tussen DC naar TS... Als ik daarna zelf inlog met een testgebruiker (zonder admin rechten) gaat het voor mijn gevoel wel altijd goed.

• Aapje!
Heb op dit moment Pruning uitgezet op de DC. Dacht hier ineens aan.. wellicht dat het helpt!

• Aapje!
Heb alle drivers isolated gezet en op dit moment crashed mijn spoolsv.exe niet meer. Echter ik krijg nog wel 1000 en 1001 errors in eventviewer met de melding dat isolatedprinterhost.exe gecrashed is.

En dan als module kernelbase.dll. Echter ik zie dus niet welke printer/driver dit nu veroorzaakt...
Pagina: 1