Multiscreen setup

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben aan het nadenken over een multiscreen setup voor aan de muur gebasseerd op 24" LED monitoren. Nu is de keuze voor een scherm niet heel erg lastig maar ik zit vooral nog klem op het stukje aansturen / ophanging.

Ik heb al de volgende kant en klaar oplossing gevonden maar deze is te klein:
http://www.9xmedia.com/ne...ounting-bracket-plate.php

De eisen (op dit moment):

- 20 LED schermen van 24" (1920*1080)
- 4 computers om de schermen aan te sturen (Windows en Ubuntu i.v.m met de applicaties)

Het plan:

- Multiplex plaat met daarop platte muurbeugels.
- De stukken plaat die niet voor de draag constructie zijn wegzagen om bij de bekabling te kunnen
- De plaat in een geheel aan de muur schroeven ( en hierna de monitoren er op hangen)
- 2 x 10 breed of 3 x 7 breed
- 4 systemen om het geheel aan te sturen

De vragen:

- Welke videokaarten kan ik hiervoor het makkelijkst gebruiken ? (Monitoren ondersteunen DVI)
- Wat is hierbij het aantal schermen wat een pc ondersteund ?
- Zijn er bedrijven in NL die hier ervaring mee hebben (installatie?)

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 29-10-2013 11:06 ]

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

Wat we eerst moeten weten is wat je eisen zijn.
Wil je gaan video bewerken of wil je gaan gamen, als je wil gaan gamen welke games wil je spelen en op welke settings.
Ook moeten we weten wat je budget is en of je wel of geen crossfire/sli wil draaien.
Het handigste zou ook zijn om te vermelden wat je op dit moment in je pc hebt qua hardware.

Wat ik me ook af vraag waarom heb je 20 schermen nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryada op 29-10-2013 11:08 ]

Steam: Ryada.

• raymonvdm
wambamNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:06:
Wat we eerst moeten weten is wat je eisen zijn.
Wil je gaan video bewerken of wil je gaan gamen, als je wil gaan gamen welke games wil je spelen en op welke settings.
Ook moeten we weten wat je budget is en of je wel of geen crossfire/sli wil draaien.
Het handigste zou ook zijn om te vermelden wat je op dit moment in je pc hebt qua hardware.

Wat ik me ook af vraag waarom heb je 20 schermen nodig :)
Het gaat om het weergeven van HTML/PHP pagina`s en het tonen van camera beelden door middel van standaard Dell desktops waarbij we beschikking hebben over 1 PCIe x16 slot per desktop

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik heb net even gekeken op het internet en wat berekeningen gedaan maar als 20 schermen over 4 pc's wil verdelen heb je altijd een amd videokaart nodig.
Aangezien je met videos beelden kijken gaat werken zou ik een kaart van 2+ GB aanraden.
Persoonlijk zou ik voor de AMD 7950 gaan niet al te duur, 3GB aan vidram, en snel genoeg, heeft ondersteuning voor 6 beeldschermen max.

• raymonvdm
Soort van show stopper is de afmeting van deze kaarten. We kunnen met de huidige pc`s maar een enkele hoogte videokaart kwijt.

Ik heb op dit moment een 2 poorts DisplayPort kaart gevonden en deze dingen http://www.alternate.nl/C...rts/html/product/1078842/

Vermoed alleen dat deze geen DisplayPort1.2 (tm) doen

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 29-10-2013 12:35 ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 Low Profile - Eyefinity 4

Hiermee kun je volgens mij 6 schermen aansluiten als je de schermen via de Daisy Chain manier aansluit.

• raymonvdm
Black_Adder schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:47:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 Low Profile - Eyefinity 4

Hiermee kun je volgens mij 6 schermen aansluiten als je de schermen via de Daisy Chain manier aansluit.
Ik heb dit gevonden over Daisy Chain, maar bij een resolutie van 1920x1080 lijkt de max toch 4 te zijn

http://www.displayport.or...ingle-displayport-output/

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
raymonvdm schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Ik heb dit gevonden over Daisy Chain, maar bij een resolutie van 1920x1080 lijkt de max toch 4 te zijn

http://www.displayport.or...ingle-displayport-output/
Volgens mij is 4 per DP 1.2 poort, de kaart ondersteund maximaal 6 schermen in totaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wambamNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:20:
Ik heb net even gekeken op het internet en wat berekeningen gedaan maar als 20 schermen over 4 pc's wil verdelen heb je altijd een amd videokaart nodig.
.
Nee hoor, hier lijken me juist Matroxkaarten zeer zinnig. Die hebben sowieso kaartjes waar je 12 monitoren aan kunt hangen. en grote kans dat die ook nog wel te extenden zijn, zodat je evt die 20 monitoren nog wel aan 1 systeem kunt hangen.

En ze zijn specifiek gebouwd voor dit soort dingen, dus het lijkt mij de moeite waard daar een keer naar te kijken.

• Ryada

Ryada

She/Her

TERW_DAN schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Nee hoor, hier lijken me juist Matroxkaarten zeer zinnig. Die hebben sowieso kaartjes waar je 12 monitoren aan kunt hangen. en grote kans dat die ook nog wel te extenden zijn, zodat je evt die 20 monitoren nog wel aan 1 systeem kunt hangen.

En ze zijn specifiek gebouwd voor dit soort dingen, dus het lijkt mij de moeite waard daar een keer naar te kijken.
Hmm die heb ik dan even gemist sorry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

"Wat moet ik kopen?"-vragen horen in de aankoopadviessubfora, dit gaat om een component dus hoort het in Componenten Aankoopadvies. Ik verplaats het:

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1