[Win7] bluescreen vanwege netio.sys bij internetgebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Ik heb laatste tijd veel problemen met bluescreens op mijn Asus N76V notebook met Win7.
Na een tijdje flink netwerkgebruik freezed mijn beeld, met 2 seconden later bluescreen als gevolg.
Centraal staat in dat blue screen het bestand NETIO.SYS. Ook geeft hij een melding ..._NOT_LESS_OR_EQUAL(Te weinig tijd gehad om hele zin op te schrijven). Er wordt een geheugendump gemaakt en opgeslagen, dan reboot hij.

Googlen bevestigt mijn theorie dat het echt om netwerkgebruik gaat. Echter is er nergens een oplossing gegeven voor dit probleem. Ik heb inmiddels geprobeerd drivers te updaten, Asus Updater geeft echter aan dat er geen nieuwe drivers zijn.

Ook heb ik het probleem dat de grafische prestaties omlaag zijn gegaan, beeld/video/games gaan niet meer vloeiend maar vaak met lag(jes). Of trage reacties, terwijl ik maar klein deel van processor/ werkgeheugen gebruik. Ik weet niet of dat aan drivers ligt of niet.

Hardware uitgooien en herinstallen doe ik liever niet meer, Ik heb een week geleden een grafische kaart update/driver via WinUpdate geinstalled met als gevolg dat mijn hele scherm knipperde inclusief cursor. Erg irritant! Veel moeite moeten doen om te herstellen via systeemherstel. Ook met de netwerkkaart installed Win7 deze niet automatisch.

Mijn vraag nu: herkent iemand deze problemen en is er een goede oplossing voor?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:23

Perkouw

Moderator General Chat
Doe eens een memtest met Memtest86+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Perkouw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:03:
Doe eens een memtest met Memtest86+ ;)
Ik krijg dat programma niet gerund, evt een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Deze moet je hebben en dan van usb opstarten: http://www.memtest.org/do...6+-5.01.usb.installer.zip

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb die ook al, maar hij wil hem op de een of andere manier niet booten vanaf usb.
Zelfs als dat enabled is in de BIOS. Ik moet hem toch met boot starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
timmie1 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Ik heb die ook al, maar hij wil hem op de een of andere manier niet booten vanaf usb.
Zelfs als dat enabled is in de BIOS. Ik moet hem toch met boot starten?
Probeer het eens met een andere USB-stick.
En zorg in je bios wel dat in de bootvolgorde de USB-stick op 1 staat. Het enablen alleen heeft niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Perkouw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Probeer het eens met een andere USB-stick.
En zorg in je bios wel dat in de bootvolgorde de USB-stick op 1 staat. Het enablen alleen heeft niet zoveel zin.
Hetzelfde met andere stick, niet gelukt. In het BIOS menu met de bootdevices heb ik geen mogelijkheid om USB als bootdevice te selecteren. Alleen DVDR, Network + 2 HDD's... Ik kan wel new bootdevice aanmaken maar ik heb geen idee wat voor path ik dan moet invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Wat misschien ook handig is om te weten: Ik krijg de laatste tijd de melding: "programma XXX werkt niet meer." O.a. bij Nvidia programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Waarschijnlijk moet je even bij je harddrives de volgorde veranderen...
En anders op F9 of F10 rammen, dan kan je meestal ook het boot devices selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, de BSOD's wijten aan faulty memory lijkt me niet meer dan een wild guess.

Ik zou beginnen met het updaten van de NIC driver, via Windows update of middels de Asus website of die van de fabrikant van de NIC.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Nu gelukt, blijkbaar moet je een andere toets bij Asus gebruiken om in bootmenu te komen. Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/aet7y9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NIC driver bij fabrikant halen (realtek, broadcom, Intel, wie de chipbakker ook maar is), niet Asus. Om je andere probleem op te lossen de laatste nVIdia driver van hun site halen en kijken of dat beter is. Drivers van Windows Update, voornamelijk video, doe ik niet vaak. Ik heb een zeer slechte ervaring met videodrivers van WU. Een keer een nVidia driver update daar gehad en had max 640x480 met 256 kleuren mogelijk. Niet leuk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:15:
Hmmz, de BSOD's wijten aan faulty memory lijkt me niet meer dan een wild guess.

Ik zou beginnen met het updaten van de NIC driver, via Windows update of middels de Asus website of die van de fabrikant van de NIC.
IRQL NOT_LESS_OR_EQUAL, wil dacht ik no wel eens op fout geheugen duiden. Vandaar dat ik dit voor de zekerheid eerst wilde uitsluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die IRQL blabla is zo algemeen, rot geheugen is 't niet. Die BSOD melding kan je zelfs in een VM krijgen. Als je daar met rot geheugen te maken zou hebben, crasht de host ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hero of Time schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:23:
NIC driver bij fabrikant halen (realtek, broadcom, Intel, wie de chipbakker ook maar is), niet Asus. Om je andere probleem op te lossen de laatste nVIdia driver van hun site halen en kijken of dat beter is. Drivers van Windows Update, voornamelijk video, doe ik niet vaak. Ik heb een zeer slechte ervaring met videodrivers van WU. Een keer een nVidia driver update daar gehad en had max 640x480 met 256 kleuren mogelijk. Niet leuk.
Done maar alsnog dezelfde problemen ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een software lijst genereren? of heb je toevallig iets op je pc staan dat een Virtuele Adapter aanmaakt zoals logmein?

Zo niet raad ik je aan dit commando in een Command Prompt als admin uit te voeren.

sfc /scannow

Meer over scannow vind je hier: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wat ik ook lees in verschillende topics is dat deze BSOD ook te maken kan hebben met Mcafee Anti-virus. Mocht deze hebben draaien op je systeem, dan kan je proberen om deze te de-installeren, om zo te zien of je alsnog de BSOD krijgt.

Heb je ook uTorrent draaien op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:09:
Kan je een software lijst genereren? of heb je toevallig iets op je pc staan dat een Virtuele Adapter aanmaakt zoals logmein?

Zo niet raad ik je aan dit commando in een Command Prompt als admin uit te voeren.

sfc /scannow

Meer over scannow vind je hier: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl
Ik heb Hamachi, Hotspot Shield, VMWare, Connectify. Hamachi, Connectify en VMWare maken virtuele adapters aan, HotspotShield niet. DIe softwarelijst, bestaan daar ook tools voor om die te genereren? Met die softwarelijst bedoel je toch een lijst met geinstalleerde programma's zoals het Windows programmamenu in configscherm ook zo een die je in CCleaner hebt?

@LnC Ik heb geen McAffee, ik had AVG en nu Avast. Ik heb ook eventjes Comodo gehad. Ik heb ook uTorrent geinstalleerd, alleen gebruik ik alleen/liever de echte Bittorrent ...

Edit: zojuist een overzicht gemaakt van alle geinstalleerde software in een textfile...

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 01-11-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan om deze software Hamachi, Connectify en VMWare even eraf te gooien, aangezien laatste driver updates niet werken vermoed ik dat het probleem hier ergens in zit, begin maar eens met Hamachi.

ik heb een super goed programma voor Torrent's dat heet Deluge is ook opensource.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:23:
Ik raad je aan om deze software Hamachi, Connectify en VMWare even eraf te gooien, aangezien laatste driver updates niet werken vermoed ik dat het probleem hier ergens in zit, begin maar eens met Hamachi.

ik heb een super goed programma voor Torrent's dat heet Deluge is ook opensource.
Hamachi zou niet een probleem moeten zijn, aangezien ik dat heb geinstalleerd in de periode dat het probleem al speelde... Rest zal ik er wel nog even afgooien...

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 01-11-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Momenteel zijn alle 3 (Hamachi, Hotspot Shield en VMWare eraf, alsnog heb ik het probleem.

Ik heb nogmaals de drivers van netwerkkaarten geinstalleerd, deze keer door via internet te zoeken naar hogere driverversies. Helaas geen hogere drivers gevonden(wel voor Win8 maar niet voor 7). Valt wel op dat er bijna alleen oudere driverversies te vinden zijn, dus ouder dan die ik heb. Bovendien zijn de meesten van sep-okt 2012, best opvallend.

Nog andere tips, tricks die kunnen helpen?
Iets downloaden of streamen in ondertussen erg irritant geworden. :(

Edit: Crashdump rapport =>
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fx8nsh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 04-11-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je al eens die sfc /scannow geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het kan geen kwaad om een oudere driverversie te pakken. Het is prima mogelijk dat ze nog steeds aan het uitzoeken zijn waar de fout zit en de driver niet offline hebben gehaald. Of geen idee hebben dat er een probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:36:
Had je al eens die sfc /scannow geprobeerd?
Nope, nu mee bezig...

Edit: Dit kwam er uit:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>sfc /scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.

Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

C:\Windows\system32>

[ Voor 52% gewijzigd door timmie1 op 10-11-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

Heb je bij het opnieuw installeren van de drivers eerst de oude verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes timmie1, is het een on-board netwerk module?, misschien een uitzetten in de bios? zo kunnen we de Virtuele Adapters uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:31:
Netjes timmie1, is het een on-board netwerk module?, misschien een uitzetten in de bios? zo kunnen we de Virtuele Adapters uitsluiten.
Ik weet niet precies of netwerk on-board is. Neem aan van niet, staat dat hij PCI-E is... Gaat om Atheros AR8161/8165 en Intel Centrino Wireless-N 2230 netwrkkaarten. Zoals ik zei speelt het bij allebei. Ik heb altijd alle netwerk gerelateerde dingen in BIOS uitstaan

@LnC Alle drivers zijn verwijderd voordat ik de nieuwe installeerde...

Edit: ik herinner me net dat het vaak gebeurt als ik veel internetsnelheid gebruik zoals ik met torrents e.a. p2p-prog's wel eens doe. Avast geeft sinds kort elke keer als ik Bittorrent opstart een melding met "Url:mal" via Bittorrent.exe. Kan dit er iets mee te maken hebben? Ik heb ondertussen al meerdere keren met Malwarebytes en Avast gescanned, deze gaven alleen wat ongewenste porgramma's aan. Deze heb ik allemaal verwijderd maar geen verschil :(

[ Voor 27% gewijzigd door timmie1 op 16-11-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

Heb je ook op je pc nog iets staan van PC Tools Software? Deze word in combo met uTorrent redelijk vaak genoemd als de boosdoener voor de BSOD.
http://www.sevenforums.co...ash-because-utorrent.html
Pagina: 1