Gaat dit weken? Pc omgekeerde mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 17:51
Hoi,

Ik ben van plan om een buitenkant van een kast te maken en heb een kast gevonden die ik daarvoor wil gebruiken.

Nu ben ik door de Silverstone Raven RV04 op het idee gekomen om m'n moederbord om te keren
(eigenlijk de hele kast)
In de front wil ik 2 140mm Aerocool Sharks plaatsen die ik dan eigenlijk op de langzamere snelheid wil laten draaien. (ik heb er nog 2 van dat type liggen)

Waterkoeling begin ik niet aan er zal een niet overgeklokte i5-3470 @3.20 / 3.60 ghz. in gaan met een
stock koeler en een Geforce GTX 650 videokaart. In de toekomst zal er dan vast nog wel een andere build inkomen maar ook dan weer niet echt High-end.

Ik weet dat dit een onlogische / onconventionele manier is maar wat denken jullie, gaat dit werken??
Hieronder nog een plaatje te verduidelijking;
Afbeeldingslocatie: http://ik.blaf.nu/flip2.jpg

[EDIT] e.v.t. extra intake fans op de bodem en een exhaust rechtsonder is natuurlijk ook nog een optie [EDIT]

[ Voor 5% gewijzigd door micnocom op 29-10-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met je vraag richt op de koeling, dan zie ik persoonlijk geen probleem. Het is niet bepaald high-end hardware of overgeclockt. Er zijn ook meerdere behuizingen die deze of een soortgelijke indeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Er worden veel kasten met deze indeling aangeboden. Dit heeft inverted ATX. Hoeft geen enkel probleem te zijn.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
Da's mooi,
Zijn dan de 2 front fans voldoende om een positieve druk te creeeren naar jullie mening?
Of moet ik er dan extra intakes op de bodem bij plaatsen OF denken jullie dat 1 exhaust erbij beter werkt...
(Realiseer me nu eigenlijk pas dat dit een koeling vraag is, komt doordat m'n uitgangspunt het modden van die kast is.. dom dom...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt één outtake fan zo te zien aan de pijlen. dit zal wel genoeg zijn voor een positieve druk. Het blijft altijd de discussie of een positieve of negatieve druk nou beter is of niet. Velen zeggen dat positief beter is en de fabrikant Silverstone werkt ook naar dit principe.

Er zal vast een verschil in zitten, maar of het echt te merken valt? Ik betwijfel het imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik denk dat je met deze setup een mooi systeem kunt maken. Alles zal gewoon werken zoals het hoort. Een fan aan de achterkant is meer dan voldoende om hem lekker stabiel te laten draaien denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je moet bij inverted ATX wel opletten of je geschikte heatpipes hebt. Ze moeten een wick hebben. Er is apparatuur die ervan uitgaat dat het warmste punt boven zit. En dat is dan niet perse zo.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
Bedankt allemaal voor de reacties,

Ik zag net op m'n tekeningetje dat ik 120mm fans had getikt dat moet dus 140mm zijn.
Het plan is dus om 2 140mm intakes en dan ga ik nog een 120mm exhaust rechtsonder plaatsen.
Het gedeelte waar de voeding komt en waar de ruimte komt voor de brander ga ik waarschijnlijk afsluiten van de rest van de kast.

Ook ga ik de bodem dan dichtmaken (is nu geperforeerd) zodat de lucht er dus alleen aan de achterkant uit 'kan'...

Het moederbordje wat er in eerste instantie in zal gaan is een "Gigabyte GA-B75M-D3V" (gewoon mijn huidige mobo) en volgens mij zit het dan wel goed met het heatpipe verhaal, toch Milmoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

Aangezien deze geen heatpipes heeft verwacht ik dat dit goed gaat ;). Let op: hetzelfde geldt voor een eventuele videokaart. Sommige gebruiken ook heatpipes die een standaard stroomrichting verwachten. Meestal gaat het goed, maar je zal maar net die ene rare uitzondering hebben. Daarom noem ik het even. Ik heb trouwens jaren inverted gewerkt, en die kast is nu door naar mijn vriendin die dat nu doet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1