Sinds enkele weken heeft Nvidia Shadowplay toegevoegd aan zijn drivers. Shadowplay is een soort FRAPS of MSI afterburner maar dan encode de GPU naar H.264 op je HDD en dat gaat heel soepeltjes.
Het mooie is dat Shadowplay altijd de laatste minuten opneemt (zoals met een DVR) en je dus altijd met hotkey ALT-10 de laatste minuten kunt saven en later kunt terug zien. Dit gaat tot max.20min.
Nadeel is dat het tot nu toe aleen werkt op Nvidia Kepler GPU's 600/700.
Hier staat de uitleg van nVidia en hier staan wat first impressions.
Mijn computer setup (zie ook m'n sig) is als volgt:
W7 X64
i3570K
2x GTX670 in SLI
16GB DDR3
Driver: Nvidia GeForce/Ion 331.65 WHQL
Ik heb Shadowplay geprobeerd met BF3. Alleen wat ik ook doe het beeld wat ik opneem bestaat uit een linker en rechter beeld (of ik nu Lightboost aand of uit zet) OF het is volledig groen OF het laat alleen het eerste stilstaande frame zien. Het geluid doet het altijd prima en loopt wel gewoon.
Opgelost: 3D vision 2 emitter losgekoppeld en nu werkt het prima.
Edit: Shadowplay 1.8 is op 2-dec-2013 uitgekomen. nVidia heeft nu ook ingam microfoon toegevoegd. Dat werkt prima. alleen het opgenomen geluid -wat mono is- wordt gemixed door het linker stereo kanaal. Dwz je hoort de mic bij het afspelen alleen uit de linker speaker.
Windows 7 gebruikers kunnen nu ook 20 minuten Shadow Mode opnemen, net zoals Windows 8 gebruikers en Windows 7 Manual Mode is niet langer beperkt to een enkele 3.8GB file – beelden worden nu continue opgenomen over meerdere bestanden totdat de ruimte op HDD of SSD op is.
Wat wat zijn jullie ervaringen met Shadowplay?
Het mooie is dat Shadowplay altijd de laatste minuten opneemt (zoals met een DVR) en je dus altijd met hotkey ALT-10 de laatste minuten kunt saven en later kunt terug zien. Dit gaat tot max.20min.
Nadeel is dat het tot nu toe aleen werkt op Nvidia Kepler GPU's 600/700.
Hier staat de uitleg van nVidia en hier staan wat first impressions.
Mijn computer setup (zie ook m'n sig) is als volgt:
W7 X64
i3570K
2x GTX670 in SLI
16GB DDR3
Driver: Nvidia GeForce/Ion 331.65 WHQL
Ik heb Shadowplay geprobeerd met BF3. Alleen wat ik ook doe het beeld wat ik opneem bestaat uit een linker en rechter beeld (of ik nu Lightboost aand of uit zet) OF het is volledig groen OF het laat alleen het eerste stilstaande frame zien. Het geluid doet het altijd prima en loopt wel gewoon.
Opgelost: 3D vision 2 emitter losgekoppeld en nu werkt het prima.
Edit: Shadowplay 1.8 is op 2-dec-2013 uitgekomen. nVidia heeft nu ook ingam microfoon toegevoegd. Dat werkt prima. alleen het opgenomen geluid -wat mono is- wordt gemixed door het linker stereo kanaal. Dwz je hoort de mic bij het afspelen alleen uit de linker speaker.
Windows 7 gebruikers kunnen nu ook 20 minuten Shadow Mode opnemen, net zoals Windows 8 gebruikers en Windows 7 Manual Mode is niet langer beperkt to een enkele 3.8GB file – beelden worden nu continue opgenomen over meerdere bestanden totdat de ruimte op HDD of SSD op is.
Wat wat zijn jullie ervaringen met Shadowplay?
[ Voor 17% gewijzigd door immetjes op 06-01-2014 19:49 . Reden: OS toegevoegd + Opgelost + shadowplay 1.8 ]