Nvidia Shadowplay Ervaringen en Problemen

Pagina: 1
Acties:

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 08:46

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Sinds enkele weken heeft Nvidia Shadowplay toegevoegd aan zijn drivers. Shadowplay is een soort FRAPS of MSI afterburner maar dan encode de GPU naar H.264 op je HDD en dat gaat heel soepeltjes.

Het mooie is dat Shadowplay altijd de laatste minuten opneemt (zoals met een DVR) en je dus altijd met hotkey ALT-10 de laatste minuten kunt saven en later kunt terug zien. Dit gaat tot max.20min.

Nadeel is dat het tot nu toe aleen werkt op Nvidia Kepler GPU's 600/700.

Hier staat de uitleg van nVidia en hier staan wat first impressions.

Mijn computer setup (zie ook m'n sig) is als volgt:

W7 X64
i3570K
2x GTX670 in SLI
16GB DDR3
Driver: Nvidia GeForce/Ion 331.65 WHQL

Ik heb Shadowplay geprobeerd met BF3. Alleen wat ik ook doe het beeld wat ik opneem bestaat uit een linker en rechter beeld (of ik nu Lightboost aand of uit zet) OF het is volledig groen OF het laat alleen het eerste stilstaande frame zien. Het geluid doet het altijd prima en loopt wel gewoon.
Opgelost: 3D vision 2 emitter losgekoppeld en nu werkt het prima.

Edit: Shadowplay 1.8 is op 2-dec-2013 uitgekomen. nVidia heeft nu ook ingam microfoon toegevoegd. Dat werkt prima. alleen het opgenomen geluid -wat mono is- wordt gemixed door het linker stereo kanaal. Dwz je hoort de mic bij het afspelen alleen uit de linker speaker.

Windows 7 gebruikers kunnen nu ook 20 minuten Shadow Mode opnemen, net zoals Windows 8 gebruikers en Windows 7 Manual Mode is niet langer beperkt to een enkele 3.8GB file – beelden worden nu continue opgenomen over meerdere bestanden totdat de ruimte op HDD of SSD op is.

Wat wat zijn jullie ervaringen met Shadowplay?

[ Voor 17% gewijzigd door immetjes op 06-01-2014 19:49 . Reden: OS toegevoegd + Opgelost + shadowplay 1.8 ]

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:10
Ik heb het gister voor het eerst geprobeerd. Het werkt op zich prima. Ik had geen slowdowns en het filmpje dat ik had gemaakt had goede kwaliteit, ware het niet dat mijn 1080/60p filmpje wel last had van wat frame problemen. Het ene moment gaat een trein (opname van Train Simulator 2014) 4 pixels verder per frame, het andere moment 2 pixels. Hierdoor beweegt de trein onregelmatig, wat nog wel eens irritant kan worden.

Verder ben ik er blij mee. Zou wel willen dat ik zelf FPS, bitrate en container zou kunnen instellen (vooral FPS) en dat het programma iets minder frameproblemen heeft zoals ik net zei.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 10:13
Dat heeft helaas niks te maken met een van die dingen. Heeft er mee te maken dat ShadowPlay zich niet aan de V-Sync timing houdt en gewoon de eerste 60 gerenderde frames neemt (ook als je er meer rendert omdat je V-Sync uit hebt staan of triple buffering gebruikt). Ik zag hetzelfde probleem en ik heb er ook in het Nvidia topic over gepost, maar blijkbaar ziet niemand anders het.

https://mega.co.nz/#!24ww...9GiGXuU9kdEZ704d2RfkLAO7A

Dat was het filmpje in kwestie.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 13:47
Mega schop.

Bitrate zit er ondertussen in (custom quality). Verder kun je nu ook zonder omweg desktop capturen. Handig voor OpenTTD ofzo :+ .
ShadowPlay
•Adds in-game framerate counter
•Shadow Mode can now be used with desktop capture
•Adds push-to-talk functionality
•Extends capture resolution up to 2560 x 1600
•Improved audio synchronization when editing with Adobe Premier
•Improved Twitch streaming stability
•ShadowPlay on/off state now persists across self-update
Heb het eigenlijk nog niet getest (die audio sync fix). Tot nu toe heb ik het probleem "opgelost" door alles wat van shadowplay kwam te re-coden met handbreak op een constant framerate, in plaats van de variable framerate.

Binnenkort maar eens proberen of dat nu niet meer nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2014 20:16 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik krijg meer en meer framedrops met shadowplay. Ook na het encoden.
Het vreemde is wel dat als ik de mp4 die shadowplay wegschrijft met firefox afspeel het vloeiender oogt dan met mpc-hc.

Het lijkt wel of shadowplay zich niet helemaal aan de h.264 houdt en bij hardware decoding via mpc-hc, buffer overflows plaats vinden.

Hebben jullie hier ook last van?

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Ik gebruik Shadowplay soms,en ik heb er nooit problemen mee gehad het enige irritante wat ik heb is dat als je meer dan 15 minuten iets opneemt dat het dan 2 video's (of meer) worden,niks wat een editing programma niet kan oplossen ;)

Mijn ervaringen zijn dus erg goed,weet alleen nogsteeds niet hoe je ook je microfoon kunt opnemen :(

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Op youtube loopt ie dan wel weer vloeiend... maar dan met 30 fps. Ik denk dus echt dat er een foutje zit in de nvidia drivers waardoor 1080p@60fps niet goed wordt gedecodeerd. 720p@60fps loopt wel vloeiend. Ik zal het eens aan ze doorgeven.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:53
Sinds een paar dagen activeert hij hem niet meer bij mij..

Verwijderd

Bij mij werkt het probleem loos, in het begin wel met minder fps drops maar er zijn hogere resoluties en betere kwaliteit aan toegevoegd. Stem eraf n toe mee naat Twitch.TV alleen maken ze daar de kwaliteit weer bagger helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 09:22 ]

Pagina: 1