Grub Rescue : Unknown filesystem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Ik heb al een tijd een VPS bij TransIP. Net kreeg ik opeens een SMS dat hij down zou zijn, en hij was gereboot. Ingelogd op de console zie ik "Grub Rescue : unknown filesystem". Nou goed, Google doorzocht maar ik kan geen eenduidige oplossing vinden (gaat meestal over dualboot met Windows, dat heb ik niet).
Als ik "ls" doe krijg ik te zien :
(hd0) (hd0,msdos1)
Ik krijg die VPS niet meer aan de gang. Ook niet met set prefix en set root. Iemand enig idee hoe ik dat filesysteem weer gefixt krijg?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt eerder alsof de superblock van je file system corrupt is, waardoor Grub deze niet meer correct kan detecteren. Er is iets gebeurt waardoor dit is gebeurt. Heb je al met TransIP contact genomen om te vragen of ze een storing hebben gehad wat dit kan veroorzaken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:58:
Klinkt eerder alsof de superblock van je file system corrupt is, waardoor Grub deze niet meer correct kan detecteren. Er is iets gebeurt waardoor dit is gebeurt. Heb je al met TransIP contact genomen om te vragen of ze een storing hebben gehad wat dit kan veroorzaken?
Ja, maar ze zijn enorm traag met reageren daar vandaag. Dus wil eigenlijk zelf even kijken of ik het kan fixen (want ik kan natuurlijk wel op de console komen).
Edit : Bericht gehad van TransIP : Ze willen neit helpen omdat het een unmanaged dienst is :(

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 29-10-2013 11:12 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Boot vanaf een ander medium, bv vanaf een ISO. Ik gebruik vaak de Debian-installatie-CD hier voor. Dan kun je het filesysteem van je VM mounten en benaderen met chroot.

Tenminste, als er nog iets over is :/ . Filesystems corrumperen niet vanzelf, er lijkt toch iets mis te zijn gegaan met die VM.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.