Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet Explorer 11 preview > document mode alleen 'edge'

Pagina: 1
Acties:

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-11 17:57
Ik heb zojuist Internet Explorer 11 Release Preview (11.0.9600.16384) op mijn Windows 7 (64bit) geinstalleerd en wil een site in IE8 checken. Voorheen (in IE10) kon ik dan browse mode en document mode op IE8 zetten, maar bij de IE11 die ik nu heb staat de document mode op 'Edge' (grijs) en kan ik die instelling niet aanpassen.

Hier wordt deze issue aangekaart:
http://connect.microsoft....back-browser-mode-in-ie11

en als antwoord wordt gegeven:
As you have likely seen by now the updated release of IE 11 POST RTM added the Browser Mode feature to the new F12 developer tools. Thank you so much for all the feedback!
Hoe kan ik de document mode in IE11 aanpassen?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Een VM installeren met IE8, ipv vertrouwen op gare compatibility- en document modes van IE.

• deBennie
Goede optie, ik heb diverse virtual machines IE's, alleen het mooie aan IE11 is dat je 'eindelijk' een inspect element ala chrome of FF mogelijkheid hebt, dus right-click en dan een goede CSS inspector krijgt...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

IE8 zou ik je sowieso aanraden op Windows XP te testen. Dan heb je twee vliegen in 1 klap en dat is ook een OS waar die het meest gebruikt wordt.

Vista/IE9 kun je eigenlijk al gewoon negeren.

Windows 7 met IE10 en Windows 8 met IE11.

3 VM's en je bent klaar :)

En qua inspector tja.. Zeker voor IE10 en 11 kun je gewoon ontwikkelen in Firefox of Chrome. Ik kom meer bugs tegen in Chrome tegenwoordig dan IE10+ :P

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
deBennie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:10:
Goede optie, ik heb diverse virtual machines IE's, alleen het mooie aan IE11 is dat je 'eindelijk' een inspect element ala chrome of FF mogelijkheid hebt, dus right-click en dan een goede CSS inspector krijgt...
Heb je in IE8 al eens op F12 gedrukt? Als dat niets doet is het misschien een losse update, maar er zijn ook developer tools beschikbaar voor IE8 en anders kan je altijd nog Firebug Lite proberen
Bosmonster schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:01:
Vista/IE9 kun je eigenlijk al gewoon negeren.
Wellicht dat deBennie al een site heeft met analytics statistieken: IE9 wordt bij ons zelf nog volop gebruikt (bijna 5-10% van de bezoekers gebruikt IE9/Win7 combinatie) - door bedrijven, niet consumenten. Als het mogelijk is dus gewoon even controleren waarmee je bezoekers je website bezoeken :)

• deBennie
Ik snap de goede bedoelingen en de aangedragen mogelijkheden in andere browsers etc etc, maar mijn vraag is eigenlijk (concreet): hoe kan ik de document mode afregelen in ie11 preview. Kan dit uberhaubt wel, of kan dit eigenlijk helemaal niet. Eigenlijk hoop ik op een antwoord van iemand die hier ook tegenaan is gelopen en meer kan vertellen over dit specifieke punt. :)

Ik heb zelf het idee dat het afregelen van de document mode niet in de preview versie van ie11 zit, maar in de uiteindelijke versie. Maar zoek daar dus bevestiging op.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Bij mij staat het inderdaad ook niet in de Release Preview. Als je op het i-symbool klikt naast de Document mode wordt ook beweerd dat er vanaf IE11 geen ondersteuning meer is voor het instellen van verschillende (legacy) document modes:
Starting with Internet Explorer 11, new versions of IE will not be introducing new version-specific document modes.
Maar die tekst zal niet bijgewerkt zijn kijkende naar de opmerking die te lezen is op jouw link.

[ Voor 15% gewijzigd door C0rnelis op 29-10-2013 22:07 ]

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Ik mag hopen dat dit gedrocht er uit blijft, ik weet niet of je wel eens intranet applicaties ontwikkeld hebt, maar deze schieten standaard in de meest vreemde document/browser mode combinaties.

Microsoft stelt voor testen zelf gratis! VM's beschikbaar op http://www.modern.ie/en-US/virtualization-tools#downloads

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Zie deze link voor uitleg in Windows 8.1. Ik weet niet of het onder Windows 7 ook zo werkt.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Pagina: 1