“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Wat heb je zelf al uitgevogeld? Wat eigen input wordt gewaardeerd hier op Tweakers, we zijn namelijk NIET een helpdesk/servicedesk! Als je had gegoogeld had je een van de onderstaande opties kunnen vinden. De dingen die je kunt proberen:
- linux live cd gebruiken om je data te kopieren naar een andere schijf die wel zichtbaar is voor je windows
- Een willekeurig data recovery programma(tje)!!
- Nog een data recovery programma(tje)
Dit had je allemaal zelf kunnen vinden als je wat moeite had gedaan, check deze link maar eens om te zien hoe simpel eigen input is
De link:
- https://www.google.nl/ EN DAN NOG IETS IN DE GOOGLE SEARCHBAR INVOEREN RELEVANT AAN JE VRAAG!!!!
- linux live cd gebruiken om je data te kopieren naar een andere schijf die wel zichtbaar is voor je windows
- Een willekeurig data recovery programma(tje)!!
- Nog een data recovery programma(tje)
Dit had je allemaal zelf kunnen vinden als je wat moeite had gedaan, check deze link maar eens om te zien hoe simpel eigen input is
- https://www.google.nl/ EN DAN NOG IETS IN DE GOOGLE SEARCHBAR INVOEREN RELEVANT AAN JE VRAAG!!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 00:25 ]
BartezZz, Barry doet al sinds 2004 mee, ik denk dat dat wel bekend is.
Barry: Probeer zoals gesuggereerd een linux live cd te gebruiken. De kans is groot dat Windows er moeite mee heeft dat er een installatie op staat, terwijl er gewoon data op staat die leesbaar zou moeten zijn.
Je kan ook kijken of de event viewer niet iets zinvols te melden heeft, of dat je in schijfbeheer misschien de verkeerde partitie te pakken hebt. Als het een OEM schijf is waar nog oude recovery of restore partities op zitten kan dat ook problemen geven. Linux heeft daar geen moeite mee, maar Windows vaak wel.
Barry: Probeer zoals gesuggereerd een linux live cd te gebruiken. De kans is groot dat Windows er moeite mee heeft dat er een installatie op staat, terwijl er gewoon data op staat die leesbaar zou moeten zijn.
Je kan ook kijken of de event viewer niet iets zinvols te melden heeft, of dat je in schijfbeheer misschien de verkeerde partitie te pakken hebt. Als het een OEM schijf is waar nog oude recovery of restore partities op zitten kan dat ook problemen geven. Linux heeft daar geen moeite mee, maar Windows vaak wel.
Verwijderd
Juist in dit geval is het erg toch? Iemand die al ZOVEEL jaren BEKEND is met de regels ZOU het MOETEN weten immers toch?!johnkeates schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:25:
BartezZz, Barry doet al sinds 2004 mee, ik denk dat ie dat wel snapt.
@T TS: laat even weten als je 1 van mijn manieren hebt geprobeerd welke werkte
Bedankt voor de reacties
Ik ga bovenstaande nu proberen en laat het weten. Google gaf bij mij geen resultaat omdat ik gewoon echt niet weet welke zoekterm ik zou moeten gebruiken. Bij alle mogelijke zoekopdrachten kom ik compleet andere onderwerpen tegen. Bij de uitkomsten van zoekopdrachten die enige gelijkenis leken te hebben, kwam ik uiteindelijk steeds op een dood lopend spoor.
Nu vermoed ik dat het 'm in de controller zit die de SATA/power aansluiting converteert naar USB. Aangezien ik andere schijven wel altijd heb kunnen uitlezen, al stond er een OS als W7 of W8 op.
Nu vermoed ik dat het 'm in de controller zit die de SATA/power aansluiting converteert naar USB. Aangezien ik andere schijven wel altijd heb kunnen uitlezen, al stond er een OS als W7 of W8 op.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Gelukt, schijf aan een andere controller gehangen en wordt nu direct uitgelezen.
Sata naar USB2.0 werkt wel, Sata naar USB3.0 werkt niet.
Sata naar USB2.0 werkt wel, Sata naar USB3.0 werkt niet.
Verwijderd
ALs je dit bij je begin post had gezet had je niet zon BOTTE reactie van mij gehadBarry|IA schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:33:
Bedankt voor de reactiesIk ga bovenstaande nu proberen en laat het weten. Google gaf bij mij geen resultaat omdat ik gewoon echt niet weet welke zoekterm ik zou moeten gebruiken. Bij alle mogelijke zoekopdrachten kom ik compleet andere onderwerpen tegen. Bij de uitkomsten van zoekopdrachten die enige gelijkenis leken te hebben, kwam ik uiteindelijk steeds op een dood lopend spoor.
Ontopic: Mooi dat het is opgelost
Oh, dat SATA <> USB3.0 probleem komt me bekend voor. Wat je ook even zou kunnen doen is een USB2.0-only kabeltje op die controller aansluiten, soms ligt het aan de USB 3.0 implementatie en dan kan je dat zo overslaan
Western Digital had dat ook met die kleine 2.5" schijfjes met USB 3.0 connector, een bugje waardoor je ze niet meer kon lezen.
MISSCHIEN moet je alles in caps doen volgende keerVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:13:
[...]
ALs je dit bij je begin post had gezet had je niet zon BOTTE reactie van mij gehad
Ontopic: Mooi dat het is opgelost
Ik lig niet wakker van botte reactiesVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:13:
[...]
ALs je dit bij je begin post had gezet had je niet zon BOTTE reactie van mij gehad
Verwijderd
Het was ook niet slecht bedoeld, maar kan (iet wat) bot overkomen
Pagina: 1