Toon posts:

Video capturen: ook op hogere resoluties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een videocapturekaart die nou eens ff niet op die belachelijk lage resolutie 3** bij 2** video captured, maar eens wat stoerdere reso's aankan.

Zijn die überhaupt wel op de markt??

Alvast bedankt...

edit:

of hoort dit op hardware algemeen thuis??

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tuurlijk zijn die er, ik gebruik een Miro Studio DC10+, perfect ding voor weinig geld (500 nogwat) en 768*576, heeft ook TV uit en svideo en composiet etc.

Verwijderd

ja miro dc 10 is erg goed heb ik ook gehad heel strak beeld ook de output trekt alleen gruwelijk veel hd ruimte
heb nu firewire dat loopt op 3,8 mb per sec
miro dc 10 kan tot 7 mb per sec

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
ik heb een ATI All in Wonder en daarmee kan dat ook. Omdat de MPEG2 compressie softwarematig gaat heb je daar wel een zware processor liefst 1 GHz of meer voor nodig.

Ook Asus heeft Nvidia kaart die dat ook doet de V7100T denk ik....

Als add-on is de Hauppauge PVR interessant die hardwarematig MPEG2 doet.

Bovengenoemde oplossingen kun je perfect als digitale VCR gebruiken. Wil je monteren en bewerken dan kun je beter een echte videobewerkingskaart van Pinnacle of Miro kopen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 06 juni 2001 19:34 schreef sub-zero het volgende:
ja miro dc 10 is erg goed heb ik ook gehad heel strak beeld ook de output trekt alleen gruwelijk veel hd ruimte
heb nu firewire dat loopt op 3,8 mb per sec
miro dc 10 kan tot 7 mb per sec
Het is ook niet nodig om zo'n hoge datadoorvoer te gebruiken, 2 mb kan ook en als je het edit en daarna opslaat met bijv premiere dan wordt het nog kleiner. Ik maak er meestal mpeg2 films van die ik later weer kan uitpakken.

Verwijderd

ik hou ze met mijn firewire op de orginele kwalitiet zonder compressie want zet ze daarna weer terug naar de dvcam en dan op video band anders verlies ik kwaliteit

• BartNL
als je MPEG2 wilt is de Miro DC10 m.i. helemaal niet handig of gaat dat wel rechtstreeks?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij om dat ik (oude)videobanden
kan digitaliseren en er (eventueel ) divx-y-z van kan maken, ik dacht dat een input met hogere resolutie wel beter was.

[edit]
tot zover lijkt mij de miro dc 10+ wel wat
:9~

Verwijderd

ja miro dc 10 is prima en mpeg 2 kan je er altijd nog van maken maar dat doet ie niet hardware matig miro dc10 heeft mjpeg compressie

• BartNL
als die oudere videobanden gekocht zijn kun je sowieso last van de Macrovision beveiliging krijgen. Heeft mijn ATI in ieder geval wel last van.

Kwaliteit van VHS is waarschijnlijk niet zo dat je op echt hoge resolutie hoeft te digitaliseren. 352x288 MPEG2 bij 6 mbit/s ziet er heel goed uit. Als je het wilt bewaren is hogere resolutie wel handig.

De oplossingen die ik genoemd heb, hebben allemaal svhs in en kunnen alle drie op 704x576 digitaliseren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp.

Ik zal alle opties nog es grondig bestuderen en zal toch zelf de knoop door moeten hakken.
*D*D
edit:
<--huh :?

Auf Wieder Schnitzel!

Verwijderd

lol ballos :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je was de spaties vergeten :)

p.s. ik prefereer zelf de dc10+ want die mpeg2 compressie kun je ook beter later doen, dan kun je nog een beetje bewerken enzo en daarna compressen en dat gaat bijv. op mijn duron 700 best snel op 768*576

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
ben wat laat, maar wat dacht je van een marvel?

rond de hfl 600 en zeeer goede (matrox) kwaliteit...

Verwijderd

Ik ben nog later :)..... maar die Marvel zou ik niet doen. Ik heb er eentje (Matrox Marvel G400-TV) en heb om de haverklap last van die Macrovision ellende. En niet alleen bij gekochte banden (wat te verwachten is), maar ook bij oude videobanden waarvan de kwaliteit achteruit is gegaan slaat de beveiliging aan.

De patch die dat moet verhelpen, helpt in mijn geval niet.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mijn V7700 Geforce2 GTS deluxe captured ook prima op 756x528 ofzo (full screen) mits je het maar in Win98 doet, aangezien de capture drivers in W2K kl*te zijn. Dus een Miro is niet echt persé nodig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Koffie
  • Laatst online: 12:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb zelf ook een Marvel (Marvel G200) en 't is een perfect ding!
Nog nooit last gehad van macrovision (uiteraard wel bij gkochte banden).
Maar daar is de Macrovision patch voor... letterlijk.

Deze is namelijk o.a. ontwikkeld omdat met name camcorders die direct op de line in bij een slechte kwaliteit wel eens een macrovision error kunnen geven.
Na de patch dus niet meer.

En de tips over een lage reso snap ik ook niet helemaal.
Als je dan toch aan het cappen bent, pak dan een zo hoge mogelijke reso (met een goede kaart als de marvel of miro heb je toch geen dropped frames).
Je kan beter de resolutie 'weggooien' bij het compressen naar DivX, dan dattie het er bij moet verzinnen.
Oftewel, beter 7xx * 5xx converten naar 3xx * 2xx dan vice versa.

Tijd voor een nieuwe sig..

• fv
  • Laatst online: 09-03 23:01

fv

-------------------> hiero

De Pinnacle DV500 video-editing kaart (inc. Adobe Premiere). Kost wel wat (~1700,-) maar daar krijg je een hoop voor terug...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• _Gump_
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:52 schreef Microkid het volgende:
Mijn V7700 Geforce2 GTS deluxe captured ook prima op 756x528 ofzo (full screen) mits je het maar in Win98 doet, aangezien de capture drivers in W2K kl*te zijn. Dus een Miro is niet echt persé nodig.
Als ik op die resolutie capture, krijg ik horizontale strepen bij snelle bewegingen. :(

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

koboy

Heb een idee voor een icon

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:28 schreef Gump het volgende:

[..]

Als ik op die resolutie capture, krijg horizontale strepen bij snelle bewegingen. :(
Van die mooie zaagtandjes? Om en om een scanline? Dat heet interlace, en dat zal je blijven houden wanneer je een interlaced bron(zoals TV, video, veel digicam's) gebruikt. Kan je wel wegpoetsen met een deinterlacer.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Pagina: 1