Toon posts:

Mac Book Pro harddrive hergebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Mijn Mac Book Pro 13" start niet meer op waarschijnlijk is het moederbord kapot.
Nu wil ik wel graag alles van mijn harde schijf halen, is het mogelijk om de harde schijf aan mijn pc te koppelen (na het uit de macbook gehaald te hebben) of alleen aan een andere Mac, in beide gevallen hoe?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Je harde schijf is waarschijnlijk HFS geformatteerd, iets wat Windows niet kan lezen.
Een andere Mac is dus wel nodig als je je data eraf wilt halen.

Praktisch:
Je moet gewoon de 8 schroefjes onderaan je Macbook los schroeven en je harde schijf eruit nemen. Deze zit zelf nog een keertje vast met 2 schroefjes en een plastic balkje (bij mij toch in mijn 13" Late 2009).
Dan in een externe harde schijf behuizing steken, aankoppelen en kopieren.

Als je een backup hebt kan je natuurlijk ook die nemen en je harde schijf gewoon formateren ;)
Als je geen backup hebt is dit de reden om in de toekomst hier werk van te maken. Alles is mooi en wel tot het kapot is!

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 11:39
Je hebt hier tooltjes voor, zodat je in windows ook HFS kan lezen. Ik heb een hackintosh draaien met daarnaast nog een windows installatie. Dit omdat er programma's en spellen zijn die op mac niet draaien.

Echter gebruik ik mac het meest en is het best onhandig om via dropbox bestanden te delen.
Vandaar dat ik deze tool heb gebruikt. Niet de paragon maar wat daarna gezegd wordt. Met die bootcamp drivers :)

Was in het begin even rommelen, maar ik kan nu wel m'n mac bestanden benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Je hebt geen andere mac of een hackintosh nodig, linux (live cd of normale install) kan gewoon hfs+ lezen, of misschien inderdaad een soort fuse oplossing voor windows.

[ Voor 22% gewijzigd door blouweKip op 29-10-2013 06:24 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 14:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

Linux (live CD) zoals BlouweKip zegt, of je data met testdisk van de schijf kopiëren. Wat je hoe dan ook nodig hebt is een stukje hardware om van SATA (je interne schijf) naar USB te komen, zodat je de schijf aan een willekeurige computer kunt knopen.

Zoiets, bijvoorbeeld

Alles wat je nodig hebt zit erbij, incl adapter en sata kabeltje.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:53
Woon je ergens in de omgeving van Rotterdam?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Start niet meer op? Geluidjes of stiekem knipperende lampjes aan de voorzijde? Wellicht is alleen het memory niet in orde. PRAM/NVRAM al gereset?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Misschien kan je hem nog via target mode opstarten. Dan kan je met een firewire / thunderbolt kabeltje bij de data via een andere mac. Dan zie je hem daarop als externe schijf.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Pagina: 1