Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10 08:00
Beste Tweakers,

Na een hele avond met mijn vriendin te hebben gespendeerd een het zoeken naar een nieuwe tv vraag ik me toch af wat nou de verstandigste keuze is.

De TV moet de nadruk leggen op films maar wordt echter meer gebruikt voor het kijken van normale televisie ( nog geen digitaal). De tv wordt via een hdmi kabel aan mijn HDTV gekoppeld samen met een Z906 setje wat als audio set dient.

Nu is onze keuze gevallen op 3 samsung LCD/LED modellen echter vraag ik mij af of er een betere keuze is en wat dan bijv. plasma tv's.

De keuzes die wij hebben waren alsvolgt:
Samsung ue40f6400
Samsung ue40f6500
Samsung ue40f6510

Tevens ben ik al de hele avond mij in aan het lezen over de refresh echter komt bij mij een simpele vraag op: Zorgt een 400 hz tv niet voor meer "slechte beelden" dan een 200 hz tv ? ik heb hier veel over gelezen en veel fora zeggen dat Samsung dit goed onder de knie heeft, maar ook hier ben ik een beetje huiverig.

Ons budget ligt rond de 750 euro.

Alvast bedankt voor de moeite.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Foxdelta-mods schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:44:
[...]
Tevens ben ik al de hele avond mij in aan het lezen over de refresh echter komt bij mij een simpele vraag op: Zorgt een 400 hz tv niet voor meer "slechte beelden" dan een 200 hz tv ? ik heb hier veel over gelezen en veel fora zeggen dat Samsung dit goed onder de knie heeft, maar ook hier ben ik een beetje huiverig.
[...]
Om te beginnen zijn alle 3 de televisies 100Hz, kijk nog maar eens goed naar de specificaties op de Pricewatch pagina's. De 200Hz en 400Hz waarnaar jij verwijst zijn "geoptimaliseerd" en dus niet meer dan marketing poeha. Niet naar kijken dus.

• Foxdelta-mods
Dankjewel voor je reactie had het inderdaad gisteravond al gelezen.

Rest mij echter nog de vraag of ik voor lcd of plasma moet kiezen. Hier ben ik nog niet uit.

• S1NN3D
  • Niet online
Foxdelta-mods schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:52:
Dankjewel voor je reactie had het inderdaad gisteravond al gelezen.

Rest mij echter nog de vraag of ik voor lcd of plasma moet kiezen. Hier ben ik nog niet uit.
Oké was dit ook nog een vraagstuk. Je shortlist was beperkt tot lcd's. Persoonlijk zou ik geen lcd willen hebben omdat ik het beeld hiervan niet om aan te zien vind. Een plasma tv is qua beeldkwaliteit superieur in deze prijsklasse. Binnen je budget is de 42 inch ST60 in mijn ogen de beste tv die je kan kopen.

• Foxdelta-mods
Ja die had ik gisteren inderdaad ook al gezien. Het probleem is "zoals ook bij meerdere" het testen van een tv. Maar een plasma tv is dus superieur qua kijken/beeldkwaliteit voor bijv films e.d ?

Dankjewel voor het reageren nogmaals.

• S1NN3D
  • Niet online
Het echt testen van een tv is inderdaad onmogelijk. In een winkel kijken is niet representatief aangezien ze onder een massa tl-bakken staan en doorgaans in een winkelmodus met vreselijke om aandacht schreeuwende kleuren.

Maar een plasma tv is absoluut superieur qua beeldkwaliteit. Sinds ik er zelf één heb staan ben ik om en komt er bij mij absoluut geen lcd meer in huis.

• Foxdelta-mods
Ik zal het eens overleggen met mijn partner. En toch eens gaan kijken in een winkel. Echter neig ik op dit moment meer richting plasma als lcd. Jammer dat OLED niet al goedkoper is :S
Pagina: 1