Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

1080p Video's stotteren in zowel Firefox 24 als Chrome 30

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
EDIT: De problemen zijn verdwenen na een restart van m'n PC. Deze thread kan wat mij betreft gelocked worden.

Link naar de video
reviews: Sony Xperia Z Ultra: snelle reus met korte adem

Omschrijving van het probleem
In Firefox 24 speelt de video vloeiend af op 720p (zowel geluid als beeld). Op 1080p is het geluid vloeiend, maar de video stottert zeer hevig. Ik zie op 1080p maar één frame per 2 seconden.
In Chrome 30 stottert de video op 720p al een beetje, zowel qua beeld als geluid. Op 1080p is het probleem groter, het geluid valt zeer regelmatig weg (meerdere malen per seconde) en de video stottert ook.
In Internet Explorer 9 speelt de video goed af op alle resoluties, al ziet 720p en lager er net iets vloeiender uit dan 1080p.

Besturingssysteem
Windows 7 SP1 64-bit

Browser
Problemen in Firefox 24 en Chrome 30.

Geïnstalleerde plugins
Allemaal standaardplugins die iedereen heeft. Verder heb ik in Firefox een aantal extensies geïnstalleerd, maar als ik deze allemaal uitschakel doet het probleem zich nog steeds voor.

Flash of HTML5
Flash

Wat heb je al geprobeerd om het te verhelpen?
Op bugzilla een bug gefiled: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=931908
Ik heb alle extensies in Firefox uitgeschakeld (en de browser herstart), maar het probleem op 1080p blijft zich voordoen.

[ Voor 13% gewijzigd door dusty-2011 op 29-10-2013 21:31 ]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Wat versta jij onder 'standaardplugins die iedereen heeft'?

En heb je dit altijd al gehad of is dit pas sinds kort?

Verwijderd

Kijk eens naar je processen, wellicht dat de processor het er erg druk mee heeft en de data niet kan verwerken.

• dusty-2011
Misha schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:25:
Wat versta jij onder 'standaardplugins die iedereen heeft'?

En heb je dit altijd al gehad of is dit pas sinds kort?
Onder de standaardplugins die ik in Firefox geïnstalleerd heb versta ik:
Adobe Acrobat 11
Google Earth Plugin
Google Update
Itunes Application Detector
Java 7
QuickTime
Shockwave Flash 11.9.900.117
Shockwave for Director 12
Silverlight Plugin 5.1
Unity Player 2.6
Windows Activation Technologies 7.1
Windows Presentation Foundation 3.5

In Firefox heb ik de volgende extensies geïnstalleerd (deze heb ik ook een keer allemaal uitgeschakeld en de browser herstart, maar het probleem bleef zich voordoen):
Adblock Plus 2.4. (Sowieso altijd uitgeschakeld op tweakers.net)
Downloadhelper 4.9.21
Duplicate in Tab Context Menu 0.0.2.4m
Google Translator for Firefox 2.1.0.3.
Microsoft .Net Framework Assistant 0.0.0
Status-4-Evar 2013.02.16.23
Stay-Open Menu 2.2.1
SuperStop 0.1

Of ik dit probleem altijd al had weet ik niet. Bijna altijd laadt een video op tweakers.net standaard op de resolutie 720p en daar laat ik hem ook altijd op staan. Deze keer laadde de video op 1080p en hierdoor kwam ik het probleem tegen.
Kijk eens naar je processen, wellicht dat de processor het er erg druk mee heeft en de data niet kan verwerken.
Ik heb eens het processorgebruik in Firefox 24 getest met de volgende video:
http://tweakers.net/video/player/8411/slug.html?autoPlay=1

Het afspelen van deze video op 360p resolutie leidt al tot 90% processorgebruik. Het afspelen gaat vloeiend.
Het afspelen van deze video op 720p resolutie leidt ook tot 90% processorgebruik. Het afspelen gaat vloeiend.
Het afspelen van deze video op 1080p resolutie leidt ook tot 90% processorgebruik. Het afspelen gaat stotterend (alleen het geluid is vloeiend).
Bij het pauzeren van de video blijft het processorgebruik tussen de 30% en de 70% hangen. Na het afsluiten van de tab ligt het processorgebruik tussen de 10% en de 20%.

Het processorgebruik is vergelijkbaar bij de volgende video's:
http://tweakers.net/video/player/8405/slug.html?autoPlay=1
http://tweakers.net/video/player/8392/slug.html?autoPlay=1

Ik heb eens het processorgebruik in Chrome 30 getest met de volgende video:

Het afspelen van deze video op 1080p resolutie leidt tot 100% processorgebruik. Zowel het geluid als de video stotteren.
Het afspelen van deze video op 720p resolutie leidt tot 100% processorgebruik. Zowel het geluid als de video stotteren, maar iets minder erg dan op 1080p.
Het afspelen van deze video op 360p leidt tot 96 a 98% processorgebruik. De video speelt vloeiend af.
Bij het pauzeren van de video (op 360p) blijft het processorgebruik tussen de 30% en de 60% hangen. Bij het pauzeren van de video (op 1080p) blijft het processorgebruik tussen de 30% en de 100% hangen. Na het afsluiten van de tab ligt het processorgebruik tussen de 10% en de 20%.

Ik heb eens het processorgebruik in Internet Explorer 9 getest met de volgende video:

Het afspelen van deze video op 1080p resolutie leidt tot 70 a 85% processorgebruik. De video speelt vloeiend af. Op lagere resoluties is het processorgebruik hetzelfde en speelt de video ook vloeiend af.
Bij het pauzeren van de video (op 1080p) blijft het processorgebruik tussen de 30 en de 50% hangen. Bij het pauzeren van de video (op 360p) blijft het processorgebruik tussen de 10 en de 20% hangen.

Mijn processor is een: Intel Core 2 Duo CPU P8600 @ 2.40 GHz

Al met al vind ik dat het afspelen van de video véél te veel van de CPU vraagt in alledrie de browsers. Ook het feit dat de CPU flink belast blijft in alledrie de browsers bij het pauzeren van de video vind ik schandalig.

Even ter vergelijking, het CPU-gebruik bij het afspelen van een YouTube video:
YouTube: Katy Perry - Roar (Official)
In Firefox 24 ligt het CPU-gebruik op 1080p resolutie tussen de 5% en de 70%, en meestal rond de 30%. Het geluid en het beeld zijn beide vloeiend.
In Internet Explorer 9 ligt het CPU-gebruik op 1080p resolutie tussen de 10% en de 70%, en meestal rond de 45%. Het geluid en beeld zijn beide vloeiend.
In Chrome 30 ligt het CPU-gebruik op 1080p resolutie tussen de 95% en de 100%. Het geluid en beeld stotteren beide. In Chrome 30 ligt het CPU-gebruik op 720p resolutie tussen de 90% en de 100%. Het geluid en beeld stotteren beide. Zelfs op 480p resolutie zijn er in Chrome 30 pieken naar 100% CPU-gebruik en stottert het beeld en geluid. De problemen in Chrome 30 zijn dus niet geïsoleerd tot tweakers.net. De problemen in Firefox 24 zijn wel geïsoleerd tot tweakers.net. Op YouTube gebruikt Firefox 24 maar heel weinig CPU voor het afspelen van 1080p video, en op Tweakers.net gebruikt Firefox 24 op 360p resolutie al 90% CPU.

Edit: de problemen met het afspelen van video's in Chrome 30 heb ik gemeld aan de developers van Chrome. Deze problemen doen zich bij mij voor op YouTube.com bij zowel de Flash player als de HTML 5 player, en ook op tweakers.net. De CPU usage ligt veel te hoog en piekt vaak naar 100% wat er voor zorgt dat de video gaat stotteren.
De problemen in Firefox zijn echt geïsoleerd tot de video's op tweakers.net.

[ Voor 48% gewijzigd door dusty-2011 op 29-10-2013 19:59 ]

• dusty-2011
De problemen zijn verdwenen na een restart van m'n PC. Deze thread kan wat mij betreft gelocked worden.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Mooi zo :) Goed om te horen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.