Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help ik wil een laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop die ik zowel thuis als op school kan gebruiken. Mijn prijs ligt op maximaal 600, maar een paar euro meer is geen probleem. Er zijn zoveel laptops, dus ik weet het gewoon niet meer.

Ik heb gekeken naar de surface pro. Helaas is die gewoon wat te duur, maar ik ben er helemaal weg van. Hij is dun, heeft een goede processor en bijna alles klinkt er positief aan. Ik denk dat het formaat gewoon wel te klein is.
Ik moet veel verslagen voor mijn studie maken, af en toe een spelletje vind ik leuk, surfen op het internet en ik sla graag bestanden op. Windows 8 lijkt mij prima, maar alleen met een touchscreen. dus zonder touch heb ik liever Windows 7 of zo iets :)

Heeft iemand tips of suggesties voor mij, want bij elke laptop zitten weer nadelen en dan heb ik het snel gezien.. een nadeel kan zijn (bij asus) dat het veel lawaai kan maken. Ik denk dan, hier heb ik geen zin in, laat maar. Maarja is dat echt een groot probleem.. ik heb daar nog geen ervaring mee.
Of een laptop word te warm etc.

Please help :'(

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De surface pro is een tablet en zo geweldig is het niet in dit geval. Veel verslagen maken op een tablet gaat niet zo lekker ook al heeft het een typecover.

Touchscreen is helemaal geen must. Ik vind het best een nadeel bij laptops. Weinig toevoeging. Scherm is glossy, laptop is zwaarder, laptop is duurder en fingerprints magnet.

Ik vind w8 imo prettiger werken dan w7. De prestatiewinst is merkbaar en de metro ui zie je maar in 0.1% van de gevallen. Weliswaar met een 3rd party start button. Er is nu toch sws geen laptop meer te verkrijgen met preinstalled w7.

Wat bedoel je met een spelletje? In de zin van battlefield 4 of mijnenveger?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Och jonge ben je in nood, help help !!!

Verslagen ga je niet doen met een touchscreen, daar heb je gewoon een fatsoenlijk toetsenbord voor nodig.
verslag .. (office? ) kun je op elke pc wel doen,.

Af en toe een spelletje. mja zal wel doe ik ook. dan moet ej ff neerplanten welke, en dan zal iemand met ervaring wel een kunnnen geven of dat een beetje lukt op de laptop die jij in gedachte hebt.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een tablet is, maar het ging mij er om dat hij dun is en hij lijkt aardig goed te zijn, en zo iets zoek ik in een laptop, omdat het mij niet handig lijkt om op een tablet te werken.
Ik heb nul ervaring met wat een beetje een goede laptop is en of er nou W7 of 8 of wat dan ook op zit.
Met een spelletje is dus gewoon online iets en geen zware downloads of wat dan ook.

Er zijn verschillende laptops waarvan ik dacht nou handig leuk bla bla, maar er zijn altijd negatieve punten en ik hoop iets te vinden waar van ik denk dat is hem..

Het is dus vooral voor de studie en ik vraag mij af hoe het is om te werken met een 13´´ scherm, of dat lastig is in verband met verslagen schrijven. het is wel makkelijker mee te nemen dan een 15´´ lijkt mij..

Ik zat zelf te denken aan iets van de lenovo, maar hier zijn natuurlijk ook weer verschillende van.. Ik hoop dat er mensen ervaring hebben met een lenovo voor zijn of haar studie.. Of anderen die tips hebben.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Wat zijn voor jou dan negatieve punten, en wat zijn positieve punten..
Dan kunnen we wat gerichter kijken :)

Ik begrijp vooralsnog dat kabaal een negatief punt voor je is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat iedereen een laptop anders ervaar. thuis heb ik een computer staan die opeens flink begint te waaien ofso.. dat is kabaal, maar ik heb natuurlijk geen idee hoeveel geluid een laptop kan maken.. Maar als een laptop stil is, is dat wel fijn.

Negatieve punten kan ik moeilijk opnoemen als ik geen ervaring met een bepaalde laptop heb, dan zou ik hem eerst moeten testen. Bij de meeste reviews komen wel negatieve punten naar voren en dan kan ik wel bedenken of ik dat lastig vind denk ik.

Positieve punten zijn een snel werkende laptop die mee te nemen is naar school. Ik weet niet of een kleinere laptop fijn werkt.. Hij moet ook lang mee kunnen gaan en het zou fijn zijn als de batterijduur niet kort is. Alleen weet ik ook niet wat een normale duur is en kort of lang..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:28:
Ik weet dat het een tablet is, maar het ging mij er om dat hij dun is en hij lijkt aardig goed te zijn, en zo iets zoek ik in een laptop, omdat het mij niet handig lijkt om op een tablet te werken.
Hij lijkt goed omdat hij dun is? Volgens mij bestaat er een zeker verband tussen kwaliteit en dikte, maar dan niet dunner = beter ;)
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:39:

Positieve punten zijn een snel werkende laptop die mee te nemen is naar school. Ik weet niet of een kleinere laptop fijn werkt.. Hij moet ook lang mee kunnen gaan en het zou fijn zijn als de batterijduur niet kort is. Alleen weet ik ook niet wat een normale duur is en kort of lang..
'snel' is tegenwoordig niet snel een issus meer. Een accuduur van een uur of 3 is geen al te groot probleem. Voor meer dan 5 uur accuduur moet je goed zoeken of iets nemen wat klein is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gebruik de pricewatch vul je behoeftes in en kijk een wat daar uitvalt

en post dat eens in dit draadje

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 28-10-2013 22:55 ]

Iperf

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Om het LAA beleid te quoten:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
• Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
• Wat mag je laptop gaan kosten?
• Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Dan komen we op, als ik jouw reacties goed lees:
1 een laptop voor studie
2
• ongeveer 600 euro
• je zegt voor zowel studie als thuis, dus je wilt een redelijk makkelijk mee te nemen laptop. Verder lijk je geen idee bij te hebben, correct?
• ?
3 zo te zien heb je wel wat websites door gebladerd, maar niet echt een idee opgedaan zogezegd.

Laten we dat eens wat concreter proberen te maken:
1
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:05:
veel verslagen voor mijn studie maken, af en toe een spelletje vind ik leuk, surfen op het internet en ik sla graag bestanden op.
Dus je wilt Microsoft Office en een browser gebruiken. De spelletjes speel je in de browser en vragen niet veel geef je aan. Dat betekent dat je vrijwel iedere laptop op de markt kunt gebruiken.
Of heb je van de studie software die je ook af en toe zult moeten gebruiken?

2
• budget is duidelijk
En dan houdt het duidelijke wel zo'n beetje op. Je lijkt ook niet echt een idee te hebben wat voor soort eisen jouw gebruik met zich meebrengt. Misschien helpt het volgende:

Als je jezelf een beetje wilt leren zoeken met hulp van de PriceWatch is het volgende zo ongeveer wat ik in jouw geval zou doen, stap voor stap toegelicht
Er zijn zo´n 1712 laptops, filteren op de prijs geeft je zo'n 635 laptops.
Het handigste om vervolgens op te filteren is het schermformaat. Je wilt de laptop regelmatig meenemen, dus dan zul je de volgende afweging moeten maken: de 13 inch laptops zijn makkelijk mee te nemen, maar je zult een minder comfortabel groot scherm hebben om thuis mee te werken. De 15 inch laptops zijn dan geschikter voor veel mensen: je hebt namelijk een formaat dat nog net redelijk in de gemiddelde rugzak past en een scherm waar je overal prima mee zult kunnen werken. 14 inch kan nog een mooie tussenmaat zijn, dus als we die twee scherm afmetingen meenemen in de PriceWatch (vanaf nu afgekort PW), dan wordt het 165 laptops.
Geheugengrootte is de volgende, 4 GB is op dit moment veruit het meest gebruikt. Meer is met jouw gebruik ook niet nodig, minder is af te raden, omdat je dan inlevert op toekomst bestendigheid. Laten we het op maximaal 6 GB en minimaal 4 GB stellen, dan kom je op 139 laptops.
Tot slot geef je aan dat je "graag bestanden opslaat". Vermoedelijk bedoel je daarmee dat je graag af en toe een serie download of een film binnen haalt met torrents, usenet of iets anders. Zet je de voorkeuren om die reden op 1 TB aan harde schijf opslag en je hebt de keuze uit twee laptops.

Die twee lijken heel sterk op elkaar en je hebt er prima laptops mee. Ik zou je aanraden om voor de Thinkpad Edge te kiezen, omdat je dan meer keuze uit webshops hebt. Plus (en daarbij ga ik even puur op de PW af, check het zelf even bij de webshops) je hebt een netwerk kaartje dat 5 Ghz wifi ondersteunt, leuke extra :)

Het zijn laptops die voorzien zijn van een 6 cells accu, dus je zult er waarschijnlijk zo'n uur of 3 mee vooruit kunnen, doe je het rustig aan dan nog wel een stukje langer. Vooral als je de schermhelderheid wat naar beneden bij stelt, dan zul je waarschijnlijk er prima de 4 uur mee kunnen halen. Heb je langer college? Dan heb je niks aan de bovenstaande manier van selecteren; wel kun je zelf met de PW aan de slag en zodra je één eis laat vallen, bijv. de 1 TB aan schijfruimte, dan kun je in één keer uit veel meer laptops kiezen.
Wil je daarbij selecteren? Sorteer eerst op prijs en kijk naar een AMD A4 of A6 of Intel i3 of Intel i5 processor, dan heb je zowel redelijke graphics als een redelijke processor. Vervolgens kun je kijken welke van de laptops als eerste aan jouw verdere eisen voldoet.
De Pentiums, Celerons, E2 en E1 processoren kun je bij jouw gebruik ook prima hebben, maar als je 600 euro ter beschikking hebt, koop je met de A4/A6/i3/i5 snellere en meer toekomst bestendige spullen.

Have fun & probeer wat bij te leren, want zoals je nu de vraag stelt voldoe je eigenlijk niet aan de eisen zoals die in LAA beleid staan.
Lees je in door bijv. de reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013 en reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2013 door te nemen, dan krijg je een idee waar tweakers op letten bij de aanschaf van een laptop.

Good luck :)

[ Voor 46% gewijzigd door Bluepenguin op 29-10-2013 02:19 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Bleupenguin:

Heel erg bedankt, hier heb ik wel wat aan ;) Ik ga kijken of ik verder kom.

Verwijderd

Topicstarter
Is het handig om een 15.6 of 15.4 inch laptop mee te nemen naar school? Ik zal hem niet vaak meenemen, maar een 14 inch lijkt mij fijner.. Heeft iemand ervaring met een 14 inch?
Werkt dit wel prettig?

Verwijderd

op school kan het niet klein genoeg zijn (als je dan in aula zit).
voor thuis gebruik (zoals gamen) gaat het vevelend zijn.

Om een 15" beeldscherm mee te nemen in een aula.. ga je je boeken en laptop niet langs elkaar kwijt kunnen.
dit gaat met een klein netbookje perfect!

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit dit met verslagen maken is het lastig om op een 14 inch verslagen te schrijven?
Ik heb nu de volgende laptop op het ook: Asus Vivobook S400CA-CA056H
Is dit een prima laptop voor mijn gebruik? zijn er mensen met ervaring?

Verwijderd

bwoa nee, zolang je tekstverwerking doet zijn die laptopjes echt ideaal.
snel genoeg, klein en makkelijk hanteerbaar voor school echt geen nadelen.

Maar gamen gaat gewoon niet lukken met een standaard laptopje :)

die asus raad ik je af.. natuurlijk het is en blijft een persoonlijke mening.
Maar ik heb heel vaak mensen die langskomen met hun asus die warm gelopen is.
zeer vervelend voor in een aula als je hem op je schoot zet ;p

nu in de aldi is er een laptop tekoop (win 8, touchescreen, i5, blabla) maar sjiekste 3Jaar garantie.
Geen enkel merk geeft dat zonder extra te betalen.
en aangezien een moederbordje/scherm het gemiddeld 2jaar volhoudt is 1jaar extra garantie niet verkeerd.

en het is dan misschien een aldi merk maar ze gaan eigenlijk echt goed.

en de asus heeft i3, 320GB en 2jaar garantie.. er zijn betere modellen op de markt voor dat geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat ik niks over die laptop kan vinden op internet, van de aldi :P
Ik vind het zo lastig.. ik ben denk ik te kieskeurig want ik heb hele goede tips gehad. Ik ben gewoon bang voor een slechte aankoop...

Verwijderd

hier is ie! ;p

http://nl.aldi.be/aldi_no..._156_48_5_1136_13243.html

Ps: zat fout met de processor :p

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij PW heb ik wat ingevoerd en dezen komen er uit: LAPTOP
deze hebben mijn voorkeur..
review Acer Aspire V5 472-21174G50app
HP Envy 4-1100ed
Acer Aspire E1 430P-21174G50Dnkk

Welke zouden jullie mij aanraden? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik schaf toch liever geen aldi laptop aan slechte ervaringen...

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:49:
bij PW heb ik wat ingevoerd en dezen komen er uit: LAPTOP
deze hebben mijn voorkeur..
review Acer Aspire V5 472-21174G50app
HP Envy 4-1100ed
Acer Aspire E1 430P-21174G50Dnkk

Welke zouden jullie mij aanraden? :?
Van die lijst de HP, simpelweg vanwege de processor. Er is weinig mis met de Pentium cpu serie, maar het is wel instapper werk, dus niet zo snel als kan voor het geld.
Overigens, zoals je wel gemerkt zult hebben, beperk je jezelf wel behoorlijk sterk als je kiest voor 14 inch. De grote meerderheid laptops met 14 inch schermen zijn te vinden in het duurdere segment. 15 inchers bieden het meeste waar voor je geld, 13 inchers zittten daar dicht op. De 15 inch laptops (en daar reken ik voor het gemak de 15,0 t/m 15,6 inch in mee) bieden je meer rekenkracht en opslag mogelijkheden.

Wat CKeyers zegt is waar, als je een 15 à 15,6 inch laptop in gebruik hebt, dan is er in de regel niet heel veel ruimte meer over op het tafeltje in een collegezaal.
Mijn idee daarbij zou zijn dat je wel goed moet kijken of je naast die laptop in die zaal er nog boeken of andere zaken tegelijk bij nodig hebt. Bij maar heel weinig vakken en opleidingen is dat namelijk het geval. En dan maakt het niet uit of je een 13 inch of 15 inch laptop hebt, het tafeltje is hoe dan ook vol.
Een netbook zou ik je sterk tegen willen adviseren: te weinig laptop om thuis lekker mee te kunnen werken en vaak geleverd met een toetsenbord dat niet zo comfortabel is om langere tijd mee aan een verslag te werken.
Als je toch een zeer compacte computer bij je wilt hebben, dan zou je eens naar een 2e hands netbook kunnen kijken, daar staan er heel wat van in de V&A voor schappelijke prijzen. Eventueel kun je er een compacte ssd in monteren voor wat snelheid.
Op het moment zie ik bij heel wat studies overigens ook steeds meer mensen met een tablet werken, bijv. een iPad met een toetsenbord erbij. Je steekt de iPad in het toetsenbord en na het college heb je maar heel weinig ruimte in de rugzak nodig om m weer mee te nemen.
Of misschien een Chromebook, kan behoorlijk goed werken als je al veel met Google Drive, Docs en Mail werkt. Ook niet al te duur.

Zelf vind ik de 13 inch schermen net te klein voor mooi, maar voor velen werkt het goed als complete computer. Ik zou je aanraden om niet kleiner dan 13,3 inch te gaan. Anders heb je namelijk niet een echte, volwaardige werkplek voor buiten de collegezaal en loop je snel tegen wat langzamere processoren aan. Dan is een netbook van 300 euro al snel een hele hap uit het budget, als je daarnaast nog een 'normale' laptop of desktop moet aanschaffen.
Maar dat zijn slecht mijn gedachten & advies :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik vijf laptops waar ik uit wil kiezen.. Ik vind de sony en hp er gewoon veel mooier uit zien maar ik denk dat lenovo beter is?
de prijzen liggen erg dicht bij elkaar... Kunnen jullie mij adviseren welke de beste is voor die prijs?
Vijf laptops, Welke?

Verwijderd

Topicstarter
hp valt af trouwens, ik ben benieuwd wat jullie zeggen over de sony?

Verwijderd

Ik heb al positieve commentaren gehad over SONY, maar zelf nog geen ervaring mee ;)

Verwijderd

Volgens mij heeft sony geen leuke laptops in jouw segment. maar de vraag of 'merk X' iets is is vrij nietszeggend. De meeste merken verkopen zowel goede als slechte laptops.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De sony die je in dat lijstje hebt staan is een hele goede laptop, veruit de beste van wat je hebt uitgezocht, maar volgens mij is die laptop niet onder de €900 te krijgen. Als je het kan betalen zal je er in ieder geval geen miskoop mee doen denk ik.

Verwijderd

Ik had nog niet eens gezien dat hij een lijstje had gepost :F

Alle laptops die je hebt uitgezocht behalve de sony S15 hebben een vrij slecht scherm terwijl je rond de €600 ook de lenovo E531 kunt halen met 1080p scherm. Ik raad zelf zo veel mogelijk laptops af welke niet met een acceptabele resolutie komen tenzij het niet anders kan, maar het kan in dit prijssegment dus wel anders met de E531.

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:20:
Nu heb ik vijf laptops waar ik uit wil kiezen.. Ik vind de sony en hp er gewoon veel mooier uit zien maar ik denk dat lenovo beter is?
de prijzen liggen erg dicht bij elkaar... Kunnen jullie mij adviseren welke de beste is voor die prijs?
Vijf laptops, Welke?
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:26:
hp valt af trouwens, ik ben benieuwd wat jullie zeggen over de sony?
Bij Sony zul je naar de Vaio E en Vaio Fit E serie moeten kijken met jouw budget. Alle andere series zijn duurder of voorzien van een 11 of 12 inch scherm. In de PW heb je specification-wise geen onaardige Sony laptops staan die binnen budget vallen.

Een goede andere optie in het geval van Sony is bij de online Store van Sony zelf mbv de configurator een Vaio E of Vaio Fit E aan te passen naar je wensen. Al zit je met een Core i3/i5 processor en 1 TB harde schijf redelijk snel richting de top van je budget of er stukje over als je liever een aluminium Fit E hebt. Als je aan een hogeschool of universiteit studeert, dan kun je ook in hun Studentenwinkel kopen, dat scheelt vaak een stukje en soms krijg je een 'gratis' upgrade als een iets groter RAM aangeboden.

Aan de andere kant: zowel Lenovo, Asus, Sony als nog redelijk veel andere fabrikanten leveren prima materiaal voor om en nabij de 600 euro. Mijn mening is dat je vooral vanwege het clicklet toetsenbord en design voor Sony kiest in deze prijsklasse.

• jan874
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:43:
Ik had nog niet eens gezien dat hij een lijstje had gepost :F

Alle laptops die je hebt uitgezocht behalve de sony S15 hebben een vrij slecht scherm terwijl je rond de €600 ook de lenovo E531 kunt halen met 1080p scherm. Ik raad zelf zo veel mogelijk laptops af welke niet met een acceptabele resolutie komen tenzij het niet anders kan, maar het kan in dit prijssegment dus wel anders met de E531.
De Sony S15 is niet meer verkrijgbaar voor zover ik weet. Ben er ook naar opzoek geweest :S

Verwijderd

Topicstarter
Een snony zou dus geen slechte aankoop zijn? Ik vind de lenvo nl. Gewoon echt heel lelijk en daar kan ik mij flink aan storen.
Een resolutie van 1366x768 is dat echt slecht? Want heel veel laptops hebben dat..
pricewatch: Toshiba Satellite C55-A-11X wat zeggen jullie van deze thosiba

Verwijderd

Ja 1366*768 is echt heel erg slecht.

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Verder zijn schermen met hogere resolutie 99 van de 100 keer van veel betere kwaliteit dan die van 768p schermen. Maar welk paneel er in de lenovo zit heb ik nog niet kunnen verifiëren.

Overigens zijn de laptops van toshiba erg slecht gebouwd in dit segment.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
jan874 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:30:
[...]

De Sony S15 is niet meer verkrijgbaar voor zover ik weet. Ben er ook naar opzoek geweest :S
http://www.correct.nl/art...ARTNR=492368&ref=tweakers

Niet goed genoeg gezocht blijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik er uit ben.. volgens mij past deze binnen mijn budget met de juiste benodigdheden..
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii
Tenzij jullie met zeer negatieve punten komen..

Verwijderd

Het merk Acer is wat mij betreft een en al negatief. Maar je bent net een jojo; je vliegt van merk naar merk en van laptop naar laptop. Misschien eens naar de Media Markt en daar kijken wat je mooi vindt en hoe het scherm en toetsenbord in werkelijkheid bevallen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:34:
Dan denk ik dat ik er uit ben.. volgens mij past deze binnen mijn budget met de juiste benodigdheden..
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii
Tenzij jullie met zeer negatieve punten komen..
Accuduur is zeer slecht volgens notebookcheck. Idem van de speakers. De bouwkwaliteit is matig.

Geen aanrader als je voor dezelfde prijs de E531 kunt kopen met betere specificaties.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik ben een jojo, omdat ik gewoon niet weet wat een goede laptop is.. ik heb hier totaal geen ervaring mee. Maar dan heb ik wat in gedachte en dan komen er altijd minpunten bij, dus ik weet gewoon niet wat wel en niet goed is. En ja er zijn te veel merken en keuzes..

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Heb je de E531 zelfs al eens bekeken op de lenovo website? Ik denk dat dat één van de beste laptops voor z'n geld is op het moment. Kwestie van even goed kijken, het ding kan komen met allerlei configs, maar het minste wat je moet doen is de standaard i3 + 4 GB DDR3 + FullHD scherm. Dat laatste is een upgrade, rest is de standaard. Dan kom je rond de 600 (of eronder zelfs) uit en heb je toch een ongelofelijk goede laptop voor het geld.

Ik zou daarvoor gaan, maar als je wilt blijven aanmodderen met wat je vindt en laptops met 2 generatie oude cpu's gaat noemen....

• Merethil
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/

Die (de linker dus) met een upgrade op het scherm. Je klapt dan het vlakje display open en klikt een van de twee andere opties aan (FHD Antiglare Midnight Black of FHD Antiglare Heatwave Red, naargelang je smaak voor kleur).
Je komt dan uit op 561.70 euro en je hebt een ongelofelijk nette laptop voor de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Dan ben ik er eindelijk uit. Dit wordt hem.

• Merethil
Je zou eventueel, als je game-mogelijkheden wilt hebben, nog een uitbreiding extra kunnen doen door de videokaart te upgraden in dat overzicht. De snelste videokaart die erin gaat is een 740M, nog best rap, en kost je dan 640 euro ongeveer voor het totaalpakket.
Is echter niet per sé nodig als je geen zware grafische dingen gaat doen ;)

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:08:
Een snony zou dus geen slechte aankoop zijn? Ik vind de lenvo nl. Gewoon echt heel lelijk en daar kan ik mij flink aan storen.
Een resolutie van 1366x768 is dat echt slecht? Want heel veel laptops hebben dat..
pricewatch: Toshiba Satellite C55-A-11X wat zeggen jullie van deze thosiba
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:23:
Overigens zijn de laptops van toshiba erg slecht gebouwd in dit segment.
Met Darkstone, de door jou genoemde Toshiba heeft een redelijk leuke processor en 750GB opslag en dan houd de lol op. Toetsenbord is van het clicklet type, maar matig van kwaliteit. De kijkhoeken van het beeldscherm zijn ondergemiddeld voor de prijsklasse, net als de zwartweergave. De harde schijven die Toshiba in z'n C serie gebruikt zijn, ook voor 5400 toeren laptop schijven, simpelweg traag. Verder valt de bouwkwaliteit niet echt tegen voor het geld, de laptops zitten redelijk stevig in elkaar, maar het valt ook zeker niet positief mee.
Enige echte voordeel lijkt dat Toshiba de koeling goed op orde heeft, stil en effectief.

Met de genoemde Lenovo's koop je simpelweg de meest degelijke laptop voor het geld. Wil je eye-candy, dan kun je afhankelijk van je smaak uitwijken naar andere merken (Sony, Acer bijv.), maar lever je in de regel op een ander punt in.

Misschien dat een Dell 15R SE nog een alternatief kan zijn, zeker als student kun je van de prijs dan nog wel e.e.a. afkrijgen mbv kortingscodes. Maar als er iemand je dat kan vertellen of dat de moeite waard is dan is het Darkstone.

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 02-11-2013 03:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Over de dell: de resolutie is dus niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de dell: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs
Nu zijn er vijf mogelijkheden..
nu staat er bij het beeldscherm het volgende: 40 cm(15.6") High Definition (1366X768) WLED met True-Life
dit is toch geen 1080p?

welke dell hadden jullie het over van deze vijf?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
1080p is 1920x1080 pixels, een stuk ruimer dus als 1366x768.
Zie dit bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/b7jl8g.jpg
Het hele plaatje is 1920x1080 (ook al zegt het forum van niet), met linksboven een rechthoek dat 1366x768 voorstelt. De tekst is 12px hoog.
Je kunt je dus voorstellen dat op het 1366x768 scherm minder past (minder tekst, informatie etc) dan op 1080p.

[ Voor 84% gewijzigd door ShitHappens op 03-11-2013 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom staat er op tweakers dat hij wel 1080p is? en geen van deze vijf op de dell site..

Verwijderd

Omdat een maand terug, er nog gewoon een 1080p scherm op zat. Dell heeft dat echter verwisseld met een 768p scherm zonder de prijs omlaag te brengen.

Alleen daarom raad ik de inspiron tegenwoordig al af. Het is toch van de zotte dat je een maand terug precies voor dezelfde prijs precies dezelfde laptop kon krijgen, behalve dat het allerbelangrijkste onderdeel aan een laptop (het scherm) toen veel beter was.

Verwijderd

Topicstarter
vaag dan.. :O hm dus dit is weer een afrader

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 19:20 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:06:
Omdat een maand terug, er nog gewoon een 1080p scherm op zat. Dell heeft dat echter verwisseld met een 768p scherm zonder de prijs omlaag te brengen.

Alleen daarom raad ik de inspiron tegenwoordig al af. Het is toch van de zotte dat je een maand terug precies voor dezelfde prijs precies dezelfde laptop kon krijgen, behalve dat het allerbelangrijkste onderdeel aan een laptop (het scherm) toen veel beter was.
Ah, op die manier. Eerste keer dat ik er over lees dat Dell zo heeft bezuinigd, toch wel jammer.
Dank je wel. Het is goed om dat soort dingen te weten.

Ergo, extra argument voor de Lenovo's dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 03-11-2013 21:43 ]

Verwijderd

De e531 heeft een mooi 1080p, maar het paneel is daarnaast niet fantastisch: slechte kijkhoeken. Bij al een beetje kantelen zie ik de kleuren al veranderen. Voor de rest vind ik het een heerlijke laptop, gebruik hem voor mijn studie, geen games.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort de lenovo e531 bestellen... maar ik lees steeds over de ssd.
Ik weet niet hoe veel dit voor toegevoegde waarde heeft, maar voor mijn gebruik ga ik er niet van uit dat ik het nodig heb?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik aangevinkt de rest is al standaard:

Processor: Intel Core i3-3120M Processor (3MB Cache, 2.50GHz)
display: 15.6W FHD Antiglare, Heatwave Red - No WWAN
Graphics: Intel HM77 - Intel HD 4000 Integrated Graphics (WWAN or mSATA capable)
hard drive: 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
battery: 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
wireless: ThinkPad a/b/g/n Wireless & Bluetooth 4.0 (2x2 ABGN & BT 4.0)

Zoals hij bij betalen staat:

Intel Core i3-3120M Processor (3MB Cache, 2.50GHz)
Windows 8 64
15.6W FHD Antiglare, Heatwave Red - No WWAN
Intel HM77 - Intel HD 4000 Integrated Graphics (WWAN or mSATA capable)
4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
No Fingerprint Reader, Plastic Cover
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
ThinkPad a/b/g/n Wireless & Bluetooth 4.0 (2x2 ABGN & BT 4.0)
No Mobile Broadband support
1 Year Depot/Express Warranty

Voor Max. 600 euro.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:22:
Ik ga binnenkort de lenovo e531 bestellen... maar ik lees steeds over de ssd.
Ik weet niet hoe veel dit voor toegevoegde waarde heeft, maar voor mijn gebruik ga ik er niet van uit dat ik het nodig heb?
Juist bij lichte taken ga veel merken van een ssd. Noodzakelijk is het inderdaad niet, maar wel heel erg prettig.

• Merethil
De SSD die op de website staat is een Cache SSD voor 60 euro of een echte SSD in plaats van de HDD.
Ik raad aan dat je gewoon deze versie bestelt en als je het geld hebt kan je je eigen SSD kopen en erin zetten, veel beter.
Pagina: 1