Een tijdje geleden hebben mijn ouders een Acer Aspire XC-105 gekocht met windows 8. Ding zou perfect moeten zijn voor mijn ouders om emails te beantwoorden, beetje op internet te surfen, etc. Helaas is dit niet zo en dat heeft imo voornamelijk ermee te maken dat er veel programma's erop staan die onnodig zijn. Het verwijderen van deze programma's lost het probleem helaas niet echt op. Buiten dat zijn mijn ouders niet echt tevreden over Windows 8 en willen ze liever Windows 7 weer hebben.
Nu probeer ik dus al een tijdje de computer te formatteren, maar dit lukt gewoon niet. Ik heb in de bios alles omgezet dat er opgestart moet worden via dvd, maar dit gebeurt niet. Ik heb een extra Bootdisk gemaakt via Active Boot Disk Creator maar dit werkte ook niet. Als ik probeer om via Alt + F10 (Acer's sneltoets combinatie) iets probeer te regelen, dan lukt het ook niet.
Ik kan alleen weer windows 8 erop zetten met dezelfde software als voorheen.
Heeft iemand van jullie nog een idee hoe ik dit kan regelen? Ik wil enkel alles formatteren en Windows 7 installeren. Ik snap echt niet waarom dit niet werkt.
Ik kan helaas geen USB bootdisk maken, aangezien de enige USB stick die ik beschikbaar heb hier niet voor geschikt is.
edit: wellicht kan een mod de fout uit de titel halen
Nu probeer ik dus al een tijdje de computer te formatteren, maar dit lukt gewoon niet. Ik heb in de bios alles omgezet dat er opgestart moet worden via dvd, maar dit gebeurt niet. Ik heb een extra Bootdisk gemaakt via Active Boot Disk Creator maar dit werkte ook niet. Als ik probeer om via Alt + F10 (Acer's sneltoets combinatie) iets probeer te regelen, dan lukt het ook niet.
Ik kan alleen weer windows 8 erop zetten met dezelfde software als voorheen.
Heeft iemand van jullie nog een idee hoe ik dit kan regelen? Ik wil enkel alles formatteren en Windows 7 installeren. Ik snap echt niet waarom dit niet werkt.
Ik kan helaas geen USB bootdisk maken, aangezien de enige USB stick die ik beschikbaar heb hier niet voor geschikt is.
edit: wellicht kan een mod de fout uit de titel halen

[ Voor 5% gewijzigd door stin op 28-10-2013 21:34 ]