Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:02
Nou komt Android 4.4 binnenkort uit voor de Nexus 7 (2013), Nexus 10, Nexus 4 (Nexus 7 en Galaxy Nexus?).

Ik weet dat je via OTA een update kan installeren, maar als ik een schone installatie wil hebben, hoe moet ik dat straks op mijn Nexus 4 doen?

Ik heb wel back-up ingesteld op mijn Nexus 4, verder kopieer ik alle mappen waar ik bestanden heb, zijn er ook dingen die ik wel kwijt raak of op een andere manier zal moeten back-uppen?

Er zijn zat mensen die dit weten, en Google legt het netjes uit hoe het via OTA moet, ik weet niet hoe je wel clean moet beginnen, hiervoor had ik altijd een iPhone en deed altijd een installatie via iTunes omdat via OTA het een update was en via iTunes werd het opnieuw geïnstalleerd en back-ups terug geplaatst.

Dus wat betreft Android heb ik dan 0% verstand van, wel op telefoons als die van Samsung of HTC maar niet Nexus.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

https://support.google.com/nexus/answer/2936226?hl=en-GB ?

Jij weet wat je er op zet, daar kunnen wij slechts naar raden ...

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 28-10-2013 21:17 ]

Iperf

• Mizgala28
fish schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:16:
https://support.google.com/nexus/answer/2936226?hl=en-GB ?

Jij weet wat je er op zet, daar kunnen wij slechts naar raden ...
Dus ik moet hem eerst wissen voordat ik een update doe?

Of begrijp ik het nou fout :?

Met gegevens bedoel ik SMS-jes, instellingen, apps en muziek/foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 28-10-2013 21:48 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou, jij wou een schone installatie toch ? of niet ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 28-10-2013 21:50 ]

Iperf

• Mizgala28
fish schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:49:
Nou, jij wou een schone installatie toch ? of niet ?
Klopt, maar wat ik bedoelde was als dat straks Android 4.4 uit is dat ik van mijn Android 4.3 naar 4.4 een schone installatie kan uitvoeren.

Sorry als ik het niet duidelijk had uitgelegd. ;)

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Waarom zou je dat uberhaubt willen? Je kan gewoon via de OTA (wanneer deze beschikbaar is binnenkort) updaten van je 4.3 naar 4.4 zonder problemen. Je hebt hiervoor niet een 'schone' install of factory reset voor nodig.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 09:50
Mocht je toch echt willen wat je denkt dat je wil (:P), kijk eens hiernaar: https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=nl. Dit zijn stock images voor Nexus telefoons/tablets. Hiermee wis je wel alles wat op je telefoon staat.

• Mizgala28
Salmon schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:25:
Waarom zou je dat uberhaubt willen? Je kan gewoon via de OTA (wanneer deze beschikbaar is binnenkort) updaten van je 4.3 naar 4.4 zonder problemen. Je hebt hiervoor niet een 'schone' install of factory reset voor nodig.
Er werd mij verteld dat na een OTA de performance niet zo hoog is als na een clean install, ik zou het zelf niet weten anders zou ik het hier niet vragen.

Dit kreeg ik te horen van iemand toen ik zei dat ik vaak apps installeer om ze te testen en ze weer verwijder.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 17:15
wat je kunt doen is 4.4 via OTA installeren, en dan een factory reset of swipe doen

Of andersom, factory reset of swipe doen, en dan de OTA install doen.

• Mizgala28
Oké, dat gaat wel lukken zo.

Bedankt voor jullie hulp allemaal.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
even voor de duidelijkheid, een echte cleane install (wat overigens nergens voor nodig is) doe je met de hierboven gelinkte factory images.
Je moet hiervoor wel je bootloader unlocken (maar deze kan je net zo makkelijk weer locken als je klaar bent)
Je bent dan alles kwijt en als je een backup en restore wilt uitvoeren moet je daar zelf voor zorgen. Als je alles wilt restoren had je overigens net zo goed geen clean install kunnen doen, want dan is ie net zo vuil als voorheen.

(ik zou me vooral niet te druk maken en eerste gewoon de ota installeren, als het niet lekker werkt een factory reset, als het dan nog niet lekker werkt de factory images flashen, maar waarschijnlijk blijf je bij stap 1 hangen)

Strava

Pagina: 1