Toon posts:

PC reboot na 5 sec en automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond

Heb hier een pc staan inmiddels 3 jaar oud met de volgende onderdelen

Amd athlon x3 445
Asrock 880gmh/usb3
Sapphire 6850
8 gb kingston 1333
corsair 400cx
western digital 500gb
coooler master centurion

Nu het probleem pc gaat aan en gaat weer uit voordat ik in bios kan komen dit is circa 4 a 5 sec.
Hiervoor had ik al een probleem dat de pc midden in de nacht automatisch aan ging terwijl ik lag te slapen.
Geluk is dat ik een andere pc hier heb staan en de voeding al gewisseld heb geen problemen ondervonden.
Hoop hier wat meer hulp te vinden want ik weet het niet meer.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Geluk is dat ik een andere pc hier heb staan en de voeding al gewisseld heb geen problemen ondervonden.
De zin lijkt een beetje raar, heb je de voeding van die andere PC in deze PC gehangen? Of de voeding van deze PC in de andere gehangen (en daar geen problemen ondervonden)?

Check ook of je powerknop ofzo niet vast blijft zitten, dan wil een PC na 4 seconden ook nog wel eens uitvallen.

Verwijderd

Topicstarter
De corsair 400cx voeding heb ik in mijn backup systeem geprobeerd dit is een e6600 met ddr2 geheugen dit ging gewoon goed.
Wat je met de powerbutton zegt klopt heb hier problemen mee dit gaat opgelost worden nieuwe switch bij coolermaster besteld.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

dus je powerbutton zit nog vast?

Hacktheplanet / PVOutput

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:42

painkill

Pain(k)(ill)

Dan is het dus opgelost :P

Trek het power sw kabeltje eens uit je moederbord na het opstarten..

Mijn SNES verzameling!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 23:19
Nieuwe coolermaster drukknop ontvangen en aangesloten probleem blijft aanhouden pc gaat automatisch aan s'nachts.
Bios update en gecheckt op wake on lan disabled gedaan maar mocht niet helpen.
Heeft er iemand nog wat tips om na te kijken om dit probleem op te lossen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

lol :)

Staat er in de BIOS niet ingesteld dat ie op een bepaalde tijd moet opstarten? Is het altijd exact dezelfde tijd
's nachts, als je ligt te slapen?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:55
Wat staat er nog meer in de BIOS ingesteld, over hoe de PC aan mag gaan? (zoals via toetsenbord, muis etc) Ooit liep eens m'n kat over het bureau, PC mocht opstarten met een druk op het toetsenbord... Yep, PC ging aan dus.

Of misschien een spanningsdipje (wasmachien/droger/vaatwasser start), PC herkent dit en start weer op via de "power on after power loss" optie?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
BIOS checken is niet voldoende, reset de BIOS gewoon en kijk of die met standaard instellingen hetzelfde doet.

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 22:03
Haal ook je muis + toetsenbord weg. Die kunnen ook een wake sturen via keyboard controller.

• R0NNi384
Heb in bios alles op disabled gezet mbt aangaan automatisch of via muis toetsenbord.
Me bios heb ik gereset na standaard en blijft hetzelfde tijd instellen dat die aangaat kan niet.
Heb het idee dat me moederbord na 3 jaar nu langszaam aan het overlijden is gister ook een ctrl alt delete fout tot de harddisk dus windows boot niet.
Na paar x aanzetten gaat die wel weer loaden kortom veel problemen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

Huh waarom is je nickname anders en het pijltje niet rood? Kloonaccountje? Mag nie he..

• R0NNi384
Omdat ik de password kwijt ben van me andere account zodoende.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Ik had precies het zelfde, blijkbaar was er een schroefje in de voeding gevallen die elke keer kortsluiting maakte waardoor me meoderbord kapot was.

Koop lekker een upgrade setje en je kan weer ffkes vooruit.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• R0NNi384
Zover ik weet is er niks gevallen kast staat al 3 jaar op dezelfde plek soms even schoon gemaakt.
Je heb ook wel gelijk dit is best verouderd kan ik mooi een nieuw setje samenstellen ben er eigenlijk wel klaar mee had gehoopt dat de druk knop het probleem zou verhelpen.
Aan welke upgrade zat jij te denken waarmee ik ieder geval weer 3 jaar vooruit kan ongeveer max 250 300.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
R0NNi384 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:12:
Zover ik weet is er niks gevallen kast staat al 3 jaar op dezelfde plek soms even schoon gemaakt.
Je heb ook wel gelijk dit is best verouderd kan ik mooi een nieuw setje samenstellen ben er eigenlijk wel klaar mee had gehoopt dat de druk knop het probleem zou verhelpen.
Aan welke upgrade zat jij te denken waarmee ik ieder geval weer 3 jaar vooruit kan ongeveer max 250 300.
Waarvoor gebruik je je PC voornamelijk?

• R0NNi384
Ik gebruik me pc voor voornamelijk voor gamen en beetje surfen op het net.
Games die ik speel zijn nu momenteel cod mw3 nfs rivals.
Pagina: 1