Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige laptop (€1000-€1500)

Pagina: 1
Acties:

• LvdW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 11:29
Hoi allemaal,

Afgelopen week is mijn Acer Aspire (7750G-etcetc) voor de tweede maal naar het reperatiecentrum gegaan in amper twee jaar. De vorige keer moest het scherm vervangen worden waar ze toen bijna acht weken over hebben gedaan en aangezien ik tegen half november toch echt wel aan mijn scriptie moet beginnen ga ik nu toch een nieuw apparaat aanschaffen. De acer zal dan doorverkocht worden of wel weer ergens een plekje hier in huis krijgen.

Het belangrijkste zijn voornamelijk de prestaties. Voor mijn studie werk ik erg vaak met Photoshop, InDesign, Illustrator & Bridge (het liefst allevier tegelijk) en in mindere mate meet AutoCAD en 3D-programma's. Een rappe quadcore (of evt dual), 8gb RAM en een SSD lijken mij een paar uitgangspunten. Gewone opslag is gefixt in de vorm van een externe HDD.Nog iets specifieker is de vraag naar min. 3 USB-poorten (tekentablet, HDD & muis). Hoge resolutieschermen zijn leuk maar geen vereiste.

Zaken als portabilty en gewicht niet de grootste criteria. Aangezien ik redelijk forse handen heb is 15" of groter eigenlijk een must.

Een heleboel eisen en natuurlijk ben ik zelf ook al opzoek gegaan. Mijn budget ligt ongeveer tussen de €1000 tot €1500 euro, met het oog op een fatsoenlijke investering voor de komende jaren. De volgende apparaten zijn op mijn shortlist terecht gekomen, maar meer suggesties zijn altijd welkom.

Sony Vaio Multi-flip (15") (Studentenkorting bij de onlineshop)
Het hele design is geweldig (in mijn ogen) en zorgt er voor dat een toucscreen een toegevoegde waarde heeft. Mijn voornaamste zorg is of de processor (i7-4500U) wel over voldoende rekenkracht beschikt voor de zaken die ik er mee wil doen en of het apparaat op een korte termijn leverbaar gaat zijn.

Macbook Pro (15") (Studentenkorting bij de onlineshop)
Misschien raar dat de nummer twee op mijn lijst gelijk €500 boven mijn budget zit, maar daarbij neem ik mee dat een Mac een redelijk waardevaste investering is. Mijn voornaamste vraag is of een Mac nu echt zoveel meer presteert met dezelfde hardware of dat dat vooral grootspraak is.

BTO-notebook
Pluspunt dat je je eigen laptop kan 'samenstellen' tegen relatief gunstige prijs. Heb vandaag de bouwkwaliteit gezien en die is ook acceptabel/goed. Mijn voornaamste zorg is dat (als ik de ervaringen lees) er altijd net even 'iets' niet goed werkt/gereset/herinstalleerd/geflasht moet worden. Service schijnt wel goed/rap te zijn.

Daarmee kom ik gelijk bij mijn laatste vraag/wens. De voornaamste onvrede met Acer is gebasseerd op de service/het tempo daarvan. Zijn er mogelijkheden/merken die mij, wanneer er iets gebeurt, sneller op weg kunnen helpen zodat ik door kan met mijn werk? (Bijvoorbeeld met een leen-apparaat of vervangende notebook in de tussentijd?)

Ik hoop dat jullie me vooruit kunnen helpen, dus ik hoor graag jullie suggesties & op- en aanmerkingen! :)

Alvast bedankt!

Laszlo

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
AutoCad en 3D CAD programma's draaien niet op Mac. Het is daarnaast ook een sprookje dat Photoshop sneller is op een Mac. Het is eerder andersom.
Een Macbook koop je naar mijn mening alleen wanneer je het besturingssysteem prettiger vind dan Windows.

[ Voor 15% gewijzigd door wappiewappie op 28-10-2013 21:08 ]

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een laptop voor minder dan 1500 euro... En dacht eigenlijk aan de Lenovo IdeaPad Y510P of de Asus N550JV :x

Voornamenlijk AutoCAD in 2D, Photoshop, internet, SketchUp, 3Ds Max,...

Verwijderd

De ideapad Y510p heeft een slechte koeling en accuduur. De N550 is veel duurder dan de asus N56 met maar weinig voordelen.

Overigens snap ik niet dat je een rMBP vergelijkt met een BTO (= clevo) barebone. Apple is de fabrikant die vaak de minste specificaties voor je geld biedt. Daar staat tegenover dat de laptops vaak van betere kwaliteit dan de concurrentie. Aan de andere kant levert clevo verreweg de slechtste laptops die je kan kopen. Een groter contrast tussen 2 laptops kun je haast niet vinden. Wat wil je nu echt?

Als je goede garantie wilt kun je kijken naar dell of de zakelijke modellen van lenovo. Deze bieden onsite garantie aan. Als je goede garantie wilt, vermijd de online store van sony dan zo veel mogelijk. De meeste clevo dealers in nederland leveren ook niet bepaald goede garantie..

• Flobin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 09:28
wappiewappie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:04:
AutoCad en 3D CAD programma's draaien niet op Mac. Het is daarnaast ook een sprookje dat Photoshop sneller is op een Mac. Het is eerder andersom.
Een Macbook koop je naar mijn mening alleen wanneer je het besturingssysteem prettiger vind dan Windows.
AutoCAD heeft sinds (relatief) korte tijd een OS X-versie. Het klopt wel dat niet alle 3D CAD programma's op OS X werken, maar je kan altijd dual booten. Hoe Windows draait op een Mac, weet ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij niet slechter dan op een 'normale' Windows laptop.

• wappiewappie
Ok, dat wist ik niet. Ik zie het namelijk niet op de website staan: http://usa.autodesk.com/a...d=15412189&linkID=9240617

Dual booten kan ook, maar daarvoor koop je neem ik aan geen Mac.

Verwijderd

Ik raad altijd de macbooks af als je er niet primair windows op wil draaien. van de pluspunten van de rMBP blijft niet veel over onder windows.

• wappiewappie
Dell Precision serie al naar gekeken?
Die hebben zo te zien ook wel mooie ips schermen.

• Flobin
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:32:
Ik raad altijd de macbooks af als je er niet primair windows op wil draaien.
Hoe bedoel je dit eigenlijk?
van de pluspunten van de rMBP blijft niet veel over onder windows.
Zou je dit misschien een beetje kunnen uitleggen? Ik denk namelijk zelf sterk na om een rMBP te kopen en te dual booten.

Verwijderd

Flobin schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:10:
[...]

Hoe bedoel je dit eigenlijk?
Daarmee bedoel ik dat mijn grammatica faalt :X

Ik raad meestal macbooks af als je er primair windows op wilt draaien.
Zou je dit misschien een beetje kunnen uitleggen? Ik denk namelijk zelf sterk na om een rMBP te kopen en te dual booten.
Een macbook heeft een aantal voordelen welke op windows notebooks ontbreken. Met name:
Het goede touchpad
Het OS.

Deze 2 punten zijn naar mijn mening de enige doorslaggevende redenen om een macbook te kopen, eigenlijk geldt dit argument voor elke apple laptop (behalve de macbook pro 13" non-retina, die is gewoon altijd een slechte keus, ik snap niet dat ze die nog verkopen).

Als je vervolgens windows op zo'n machine installeert, dan heb je geen profijt meer van het goede touchpad, want de drivers zijn een stuk slechter. Het unieke selling point van het OS vervalt ook. Verder is de power saving wat minder onder windows (of onder bootcamp. Who knows?). Dat leidt tot een wat minder accuduur en iets warmere laptop onder windows. Als je dat allemaal bij elkaar optelt blijft er volgens mij bijna niets meer over ten opzichte van bijvoorbeeld een thinkpad of in mindere mate de nieuwe XPS of precision.

• Flobin
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:25:
[...]
Daarmee bedoel ik dat mijn grammatica faalt :X

Ik raad meestal macbooks af als je er primair windows op wilt draaien.
Haha, ik dacht al :)
Een macbook heeft een aantal voordelen welke op windows notebooks ontbreken. Met name:
Het goede touchpad
Het OS.

Deze 2 punten zijn naar mijn mening de enige doorslaggevende redenen om een macbook te kopen, eigenlijk geldt dit argument voor elke apple laptop (behalve de macbook pro 13" non-retina, die is gewoon altijd een slechte keus, ik snap niet dat ze die nog verkopen).

Als je vervolgens windows op zo'n machine installeert, dan heb je geen profijt meer van het goede touchpad, want de drivers zijn een stuk slechter. Het unieke selling point van het OS vervalt ook. Verder is de power saving wat minder onder windows (of onder bootcamp. Who knows?). Dat leidt tot een wat minder accuduur en iets warmere laptop onder windows. Als je dat allemaal bij elkaar optelt blijft er volgens mij bijna niets meer over ten opzichte van bijvoorbeeld een thinkpad of in mindere mate de nieuwe XPS of precision.
Okee, duidelijk! Dankjewel, dit is voor mij zeer behulpzaam! Hopelijk ook voor anderen, anders sorry voor de thread-hijack!
Pagina: 1