Langere kabel van router naar attenen (RP-SMA - N)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550710

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een tijdje op internet aan het rondt zoeken geweest voor een langere kabel (minimaal 7 meter) van mijn router naar mijn wifi antennen. Ik kan alleen kabels vinden die te kort zijn of een te lange levertijd hebben.

Het gaat om een standaard router met een rp-sma aansluiten voor de antennen. De antennen heeft een N-Type Female Connector. Dit is het enige product dat ik heb kunnen vinden is: link. Dit product heeft alleen een lange levertijd.

Zijn er nog alternatieven om de antennen aan te sluiten, bijvoorbeeld met deze kabel: Link en een converter van rp-sma naar n? Zo ja, waar kan je deze converters kopen? Ik kan er namelijk geen in Nederland vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:42

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je niet beter een wifi access-point erbij kopen en die met een gewoon netwerkkabeltje aansluiten. lijkt me een stuk handiger.

http://tweakers.net/categ...gCKqKuu-fY2DjSja9seS0rpBQ

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:16
Wifishop.nl. .... Ofzo,

Verder... Voor het verlengen van je antennes dien je een pigtail sma>>N aan te schaffen, die verleng je met ecoflex 10 of 15.

Verlengen van antennes dien je met zo weinig mogelijk kabel te doen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus deze kabel is niet geschikt: link?

Ik zal anders even kijken als we de apparatuur wat dichter bij elkaar kunnen zetten. Dan zou ik dus eventueel een kabel zoals dit kunnen bestellen: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Vergeet niet, dat je HEEL veel gaat verliezen in de kabel bij 2.4 GHz. Minimaal 6 a 10 dB. Dat is ongeveer 4 tot 10 x zo weinig vermogen gaat verloren in de kabel.

Zet de AP zo dicht mogelijk bij de antenne neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 203842 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:49:
Vergeet niet, dat je HEEL veel gaat verliezen in de kabel bij 2.4 GHz. Minimaal 6 a 10 dB. Dat is ongeveer 4 tot 10 x zo weinig vermogen gaat verloren in de kabel.

Ik dacht dat dat bij H155 het verlies wel mee viel. Ik heb kunnen vinden dat bij 2400 MHz met een 100 meter kabel het verlies zoon 40-50dB hoort te zijn. Dus dan zou dit bij 3 meter toch maximaal zoon 2-3 dB zijn?

Ik heb nog even verder gekeken, Op deze pagina staat vermeld dat hij bij 1 meter op 2400 MHz het verlies 0,49db is. Bij 3 meter zal dat dan 1,5 dB zijn. Ik heb een 9dBi Omni-Directional Antenna die ik er op aan wil sluiten. Met deze kabel zal ik dan toch wel 40 meter ver komen?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 550710 op 28-10-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:16
ff zien, begin maar eens met deze pigtail http://www.wifishop.nl/pi...le-bulkhead-30cm/pid=1268,

en dan een kabel maken van ecoflex 10 of 15 met de juiste N connectoren eraan..

zo krijg je de minste verliezen in je installatie

by the way... Wat is er 40 meter verderop?

[ Voor 7% gewijzigd door shure-fan op 28-10-2013 23:06 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:49
RG58 voor 2.4Ghz... nuh dat zou ik nieteens overwegen. Dan zit je op bijna 6dB demping.... ex connector loss.
Ik zal anders even kijken als we de apparatuur wat dichter bij elkaar kunnen zetten. Dan zou ik dus eventueel een kabel zoals dit kunnen bestellen: link
Lijkt er al wat meer op.

Persoonlijk zou mijn voorkeur zijn om een Ecoflex15 te pakken op dergelijke lengtes, met aan beide kanten een N-connector, en een RP-SMA->N connector aan de AP-zijde.

Maar wat is de reden van die specifieke wens? Ik zou eerder je AP dichterbij de antenne plaatsen, of direct op de antenne
http://www.ubnt.com/bullet
http://routerboard.com/RBMetal2SHPn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-05 19:00
Anoniem: 203842 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:49:

Helemaal mee eens, met een low loss kabel die zo dik is als een tuinslang en flink stug kan je het beperken maar dan zit je weer met de connectoren.

Kan je niet een ander AP met poe dichterbij de antenne plaatsen ? of nog beter een ap met antenne in 1 geschikt voor outdoor.
Pagina: 1