Toon posts:

nieuwe WD boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,
ík heb een probleem met mijn nieuwe HDD,
mischien is het iets heel doms wat ik vergeten ben maar ik kom er niet verder mee.
ik heb net een nieuwe western digital gekocht, een 2 TB,
ik heb hem vervolgens geformateerd, omgezet naar mbr, en toen wou ik er windows op zetten.
dat heb ik gedaan door een oude harde shijf in mijn pc te zetten met xp erop (had ik toevallig nog ergens liggen, ik zou eerst windows instaleren via usb, maar ja die had ik per ongeluk gesloopt).
dus ik heb op die xp deamon tools geinstalleerd, en nu doet hij het goed. behalve als ik de oude hdd eruit haal,
dan boot hij opeens niet meer terijl ik win7 op de goede schijf heb staan,
en in de bios is ie gewoon zichtbaar.
alsiemand mij zou kunnen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.
alvast bedankt.

Verwijderd

Installeer met de C-schijf op de éérste SATA poort van je chipset. Bij voorkeur de andere schijven afgesloten. Nu heb je de boot op de oude schijf staan en Windows op de nieuwe, dat is vast niet wat je wilde want dan kun je niet meer booten zonder de oude schijf.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Windows vind het leuk om de 100MB partitie die nodig is om te booten op een andere schijf te zetten. Waarschijnlijk omdat de andere schijf op de eerste SATA poort zit zoals CiPHER aangeeft. Om die reden is het handig om inderdaad alleen de schijf waarop je Windows wil zetten aangesloten te hebben wanneer je Windows installeerd. Dan maakt het ook niet meer uit op welke SATA poort de schijf zit.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie,
zou ik nu gewoon de nieuwe HDD op sata 1 zetten en her instalatie windows?
ik kan op het moment de andere schijf er niet uithalen aangezien ik geen usb sticks meer heb waar ik windows op kan zetten ;) dan zet ik die wel op een andere sata poort, dan start ie ook wel op.
is dat een mogelijkheid?

Verwijderd

Topicstarter
de oude harde schijf met windows xp op de 2e sata poort bedoel ik trouwens ;)