Toon posts:

Closed Loop waterkoeling vs Noctua Nh-D14

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag mij het volgende af.

Wat zullen de voordelen zijn van het aanschaffen van een CL systeem tov de Noctua D14?
Ik heb net een 3de 680GTX aangeschaft en heb mijn 3930k @4.7GHZ overclocked met de Noctua.
Alles zit in een Coolermaster HAF X kast waar ik binnenkort nog een extra intake-fan zal installeren voor betere airflow. Momenteel zijn 't de standaard fans.

Temperaturen gaan rond de 75C op Vcore 1.36 na een tijdje burn-test. (prime95 etc)
Naast dat een CL systeem visueel mooier is twijfel vanwege 't volgende:

-Effectieve temperatuurverschillen (resultaten verschillen met tests op verscheidene sites, het grootste verschil is 7C, sommigen zeggen zo klein als 2C koeler)
-Het meegebrachte risico van extra componenten die kunnen falen zoals pomp, lekkage aan de slang e.d.

Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen en meningen in dit probleem?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Met een Closed Loop systeem praat ik over een bijvoorbeeld corsair h100i

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-02 13:13
Wellicht dat deze datasheet je wat verder helpt. De Thermalright Silver Arrow Extreme presteert ongeveer even goed als de Noctua NH-D14 (ietjes beter), dus dat geeft je wellicht wat vergelijkingsmateriaal. Een H100i zal een paar graden lagere temperaturen bieden, maar er zijn betere 2x120 of 2x140mm closed loop setups te krijgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor CL setup raad je me aan dan? Ik zie vooral de H100i terug komen maar zie dat de temperatuur weinig verschilt. Is 't dat risico waard?

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-02 01:07
Je kan noctua fans op een h100i zetten, betere temperaturen tegen een (veel) lagere geluidsproductie.