Toon posts:

Windows8 kan via verkenner bureaublad niet openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Mijn naam is Casper. Ik ben momenteel student in Tilburg.

Voor mijn studie heb ik een hoop mappen op mijn bureaublad staan. Als ik een nieuw document aanmaak of download zet ik ze altijd via opslaan als in de juiste map op het bureaublad.

Welnu, sinds een paar dagen kan ik het bureaublad niet meer openen. Het icoontje is binnen verkenner verdwenen, en als ik er op klik krijg ik de foutmelding: 'Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.'

Zoals je in de bijgevoegde afbeelding kan zien is het symbool bij recente locaties hetzelfde. Als ik daar op klik krijg ik dezelfde melding als degene die ik krijg wanneer ik het bureaublad probeer te openen.

Als ik gewoon het bureaublad open heb staan, en op een map dubbelklik kan ik nog wel bij de bestanden (gelukkig) maar ik kan geen nieuwe documenten opslaan of downloaden op het bureaublad.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BXrXu2tCUAAXmzd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Om te beginnen is het natuurlijk niet verstandig om documenten op het bureaublad op te slaan. Daar heb je Documenten map voor of eventueel je SkyDrive (vooral in het geval van Windows 8.1).

Maar daar heb je op dit moment natuurlijk weinig aan. Wat heb je zelf allemaal al gevonden via Google? Je plaatje werkt overigens niet....enneh als je via de verkenner 'gewoon' naar 'C:\Users\ [gebruikersnaam]\Desktop' gaat, lukt het dan ook niet? (geen spatie natuurlijk, maar anders valt de \ weg)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Win+R -> %HOMEPATH%\Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wil niet altijd werken in geval je bij een domein zit en er is voor je profiel een home opgegeven. %USERPROFILE% zou dan wel werken ;). Uitgaande dat je desktop natuurlijk niet herleid is naar een andere plek :P.

@Casper,
Ik vermoed dat je snelkoppeling in je favorieten van verkenner stuk is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hero of Time schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:00:
[...] Wil niet altijd werken in geval je bij een domein zit en er is voor je profiel een home opgegeven. %USERPROFILE% zou dan wel werken ;). Uitgaande dat je desktop natuurlijk niet herleid is naar een andere plek :P. [...]
Maar de door jouw opgegeven path zal helemaal nooit werken :P Je bent namelijk vergeten een \ neer te zetten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caelorum schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:03:
[...]

Maar de door jouw opgegeven path zal helemaal nooit werken :P Je bent namelijk vergeten een \ neer te zetten ^^
Nee, want de variabele is niet %USERPROFILE%\. Dan zou je dus %USERPROFILE%\\Desktop invullen in de adresbalk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vreemd.. als ik naar je bericht kijk staat er Users[gebruikersnaam], maar als ik je wil quoten staat er wel een \ bij, maar als ik dan je quote post staat die er niet...
TheVMaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:34:
[...] naar 'C:\Users[gebruikersnaam]\Desktop' gaat, [...]
Punt was dan ook dat je in bovenstaande een \ was vergeten, maar blijkbaar niet, of toch wel.. vage zooi hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caelorum schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:27:
Vreemd.. als ik naar je bericht kijk staat er Users[gebruikersnaam], maar als ik je wil quoten staat er wel een \ bij, maar als ik dan je quote post staat die er niet...

[...]

Punt was dan ook dat je in bovenstaande een \ was vergeten, maar blijkbaar niet, of toch wel.. vage zooi hier..
Je moet even een facedesk doen. Want je quote eerst mij over het niet gebruiken van een \ (die ik overigens nergens gebruik), en nu haal je de post van TheVMaster er bij waar de fout staat.

We zijn beide in het rood, maar toch echt van andere gedeeltes hier en we hebben toch wel een heel andere naam en avatar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Willen jullie mij er even buiten laten :+

Ik heb die \ wel degelijk getypt, maar bljkbaar valt hij weg (bug?) als ik het bericht post...

[ Voor 58% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mooie discussie maar Casper is er niet mee geholpen..............

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wim-Bart schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 02:18:
Mooie discussie maar Casper is er niet mee geholpen..............
Geen idee, heb nog geen reactie van Casper gezien....gewoon even geduld hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En via verkenner op de taakbalk en dan naar bureaublad gaan werkt ook niet.
Ik dacht alleen dat vrouwen alles op hun bureaublad (van de PC) parkeerden.

[ Voor 4% gewijzigd door J.S. Bach op 29-10-2013 18:35 ]

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1