Toon posts:

Herstel- en EFI-partitie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Als ik schijfbeheer open zie ik dat ik 3 partities heb. De eerste is een herstelpartitie (300MB) de tweede de EFI systeempartitie (99MB) en vervolgens (C:) NTFS. en nog wat vrije ruimte.

Ik vraag me af of dit wel goed is, ik heb ergens gelezen dat de EFI-partitie de eerste moet zijn op de schijf, en ik heb ook gelezen dat herstelpartities in de orde van 5 a 6 GB zijn (wellicht windows herstel-partities).

Dit is gewoon door Windows 8 setup gedaan op mijn nieuw systeem. Op het bijgeleverd hoesje van de OEM dvd staat wel dat "De software moet vooraf worden geïnstalleerd op de vaste schijf van het volledig geassembleerde computersysteem", maar ook "Het besturingssysteem op een pc die u bouwt voor persoonlijk gebruik". Na de installatie heb ik het systeem gewoon kunnen valideren, alleen om windows-update aan de praat te krijgen heb ik systeem vernieuwen moeten doen omdat er bestanden gemist werden.

Dus is dat wel goed zo, die herstelpartitie en dan pas de EFI-partitie?

gr.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 08:37 . Reden: woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het klopt zo, eerst de recovery partitie, dan de uefi partitie. Als derde een 128MB MSR partitie (maar die laat schijfbeheer niet zien).
Niets aan de hand dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt...
Die derde laat m'n BIOS (of de EZ flash module) ook niet zien, daar staat:
fs0:\ rec
fs1:\ EFI
fs2:\ C:

Acties:
  • 0 Henk 'm!