Ik ben sinds 2,5 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. Tot nu toe heb ik het prima naar mijn zin. Heb 1x een contract voor een half jaar gehad, daarna 2x een jaar. Ik ben inmiddels dan ook toe aan een vast contract. In het afgelopen jaar is er van veel mensen afscheid genomen wegens verminderde werkzaamheden, maar ik en 1 andere collega zijn altijd mogen blijven. Men is ook altijd erg positief over mij geweest.
Ik heb vorige week (huidige contract loopt tot 1 dec) een conceptversie van mijn vaste contract gehad, welke nauwelijks afweek van mijn huidige bepaalde tijd contracten. Hiermee ben ik akkoord gegaan. Vervolgens is de baas afgelopen vrijdag naar me toe gekomen dat het contract wel verlengd gaat worden, maar met 1 bijlage t.o.v. de conceptversie, namelijk:
a) mag dit? Ik heb al een conceptversie gezien waar ik mee akkoord ben gegaan, daarna ineens die toevoeging.
b) wát teken ik nu precies? bij onzekerheid wegens economisch slechte tijden kan ik er toch sowieso uitgegooid worden? Daar heeft werkgever dit toch niet voor nodig?
c) wat zijn de concrete gevolgen voor mij van het tekenen hiervan? wordt mijn arbeidspositie hier slechter van?
Ik hoop dat iemand me hier duidelijkheid over kan verschaffen. In principe lijkt me hier weinig echt schokkends aan, maar waarom deze clausule dan per se toe willen voegen?
Ik heb vorige week (huidige contract loopt tot 1 dec) een conceptversie van mijn vaste contract gehad, welke nauwelijks afweek van mijn huidige bepaalde tijd contracten. Hiermee ben ik akkoord gegaan. Vervolgens is de baas afgelopen vrijdag naar me toe gekomen dat het contract wel verlengd gaat worden, maar met 1 bijlage t.o.v. de conceptversie, namelijk:
Say what? Kan iemand mij vertellen:1. Werknemer is door Werkgever voldoende geïnformeerd over de huidige onzekere economische vooruitzichten van Werkgever;
2. Werknemer is zich ervan bewust dat bij het uitblijven van nieuwe bronnen voor inkomsten voor Werkgever het dienstverband van Werknemer bij Werkgever niet gegarandeerd is;
3. Indien de situatie zich voordoet dat Werkgever door economische omstandigheden niet langer het dienstverband van Werknemer kan verantwoorden, zal Werkgever maatregelen nemen die leiden tot ontbinding van het dienstverband waarbij Werknemer recht houdt op een WW uitkereing, Werknemer zal hiertegen niet in beroep gaan
a) mag dit? Ik heb al een conceptversie gezien waar ik mee akkoord ben gegaan, daarna ineens die toevoeging.
b) wát teken ik nu precies? bij onzekerheid wegens economisch slechte tijden kan ik er toch sowieso uitgegooid worden? Daar heeft werkgever dit toch niet voor nodig?
c) wat zijn de concrete gevolgen voor mij van het tekenen hiervan? wordt mijn arbeidspositie hier slechter van?
Ik hoop dat iemand me hier duidelijkheid over kan verschaffen. In principe lijkt me hier weinig echt schokkends aan, maar waarom deze clausule dan per se toe willen voegen?